0
Shares

Το μεγαλύτερο παράπονο των υποψηφίων, λίγες ώρες, μέρες ή εβδομάδες μετά από τη συνέντευξη, είναι η μη-λήψη πληροφοριών για την όλη διαδικασία που πραγματοποιήθηκε. Πόσες φορές έχετε αιτηθεί για μια θέση εργασίας και παρακαλάτε το Θεό, ακόμα κι αν δεν επιλεχθείτε, τουλάχιστον να γνωρίζετε τί συνέβη, τί πήγε σωστά ή λάθος, και να λάβετε μια γενικότερη ανάδραση (feedback) ώστε να βελτιώσετε την προσέγγιση και τις ενέργειές σας; Τελικά; Τζίφος.

«Γιατί το κάνουν αυτό οι εταιρείες;»

…ακούμε συχνά να λέτε αγανακτισμένοι ως υποψήφιοι. Δυστυχώς, υπάρχουν πολλές περισσότερες παράμετροι που επηρεάζουν τη διαδικασία του feedback, απ’ ό,τι φαντάζεστε. Και σίγουρα δεν είναι μόνο η Αδιαφορία. Αυτό δείχνει να είναι, αλλά τα φαινόμενα συχνά απατούν. Όσο οργανωμένη κι αν νομίζετε ότι είναι μια εταιρεία και δη, μια πολυεθνική (πόσο μάλλον αν δραστηριοποιείται στον κλάδο της τεχνολογίας), αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι έχει χτίσει αυτοματοποιημένες διαδικασίες όσον αφορά στην αποστολή feedback. Αντιθέτως, υπάρχει το ενδεχόμενο μάλιστα, να χρησιμοποιεί πολύ απλά μέσα. Αυτό δυσκολεύει ιδιαίτερα τα πράγματα, αν σκεφτείτε παράλληλα και το μειωμένο προσωπικό που καλείται να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του τμήματος Ανθρωπίνου Δυναμικού, όπου μετά την οικονομική κρίση, ως τμήμα φαντάζει ούτως ή άλλως πολυτέλεια για μια εταιρεία.

«Θα τους δείξω εγώ!»

Ακόμα κι αν υπάρχουν τα μέσα, πολλές φορές τα στελέχη του HR δεν δίνουν την πρέπουσα σημασία σε αυτή την διαδικασία, ειδικά όταν τη συγκρίνουν με άλλες πιο επείγουσες και απαραίτητες για τη βιωσιμότητα των λειτουργιών του τμήματος. Πόσο λάθος όμως είναι αυτό; Όλες οι λειτουργίες ενός τμήματος HR είναι απαραίτητες και τόσο αλληλένδετες, που η αναίρεση μία εξ αυτών μπορεί να «ρίξει όλο το οικοσύστημα». Π.χ. αν οι υποψήφιοι δεν λαμβάνουν feedback, σχηματίζουν συγκεκριμένη άποψη για την εταιρεία και τις λειτουργίες της, την οποία επικοινωνούν σε κάθε ευκαιρία που τους δίνεται (πόσο μάλλον πλέον, με τα Social Media να τους δίνουν «φωνή» 24/7) κι έτσι επηρεάζουν και διαμορφώνουν απόψεις για το brand αυτής, όχι μόνο σε άλλους υποψηφίους, αλλά γενικότερα στην αγορά και το αγοραστικό κοινό. Όλη αυτή η συνέχεια αντιδράσεων, επηρεάζει τις δραστηριότητες και προκλήσεις που καλούνται καθημερινά να αντιμετωπίσουν το marketing, οι πωλήσεις, οι δημόσιες σχέσεις, και πολλά άλλα τμήματα μιας εταιρείας.

«Χρειάζομαι πρακτικά το feedback, κι αν ναι πώς;»

Αρχικά, τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα, όταν λαμβάνετε feedback από το τηλέφωνο και όχι μέσω ενός απρόσωπου e-mail ανακοίνωσης. Εκτιμήστε την ευκαιρία για διάλογο που πιθανόν να σας δοθεί, κι όχι μονόλογο, και αξιοποιείστε την στο έπακρον. Προσπαθήστε πρώτα να ακούσετε προσεκτικά τι έχει επιλέξει να σας κοινοποιήσει ο συνομιλητής σας, αντί να τον βομβαρδίσετε με ερωτήσεις. Αν κατόπιν, απομένουν επιπλέον ερωτήσεις που δεν έχουν απαντηθεί, προχωρήστε σε αυτές με στοχευμένη και λακωνική μέθοδο (δίχως να πλατιάσετε ή να τον κουράσετε). Κοινώς, καλό είναι να έχετε προετοιμαστεί για μια τέτοια συζήτηση, ο μη γένοιτο προκύψει. Ούτως ή άλλως, τις περισσότερες φορές, λογικά θα έχετε μια ελαφρά εικόνα αν δεν τα πήγατε καλά σε μια συνέντευξη. Οπότε γιατί να μην κάνετε την ενδοσκόπησή σας, ώστε να αξιοποιήσετε αυτή τη συνομιλία και να επιβεβαιώσετε ή όχι όσα σκεφτήκατε; Θυμηθείτε όμως, να μην μείνετε σε πληροφορίες που θέλετε να εκμαιεύσετε για την υποψηφιότητά σας μόνο κατά τη συνέντευξη, αλλά και γενικότερα για το βιογραφικό και το brand σας. Θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο να μαθαίνατε τα σημεία που χρειάζεται να δουλέψετε ή να επιμορφωθείτε προκειμένου να χτίσετε ένα πιο ανταγωνιστικό προφίλ στην αγορά εργασίας.

«Αφήστε την πόρτα να κλείσει ελαφρά…»

Όποιο feedback κι αν λάβετε, φερθείτε διπλωματικά και μην αντιδράσετε αρνητικά αν δεν συμφωνείτε. Η αξιολόγηση της υποψηφιότητάς σας δεν έχει τελειώσει, ακόμα κι αν δεν το έχετε καταλάβει. Ακόμα και στο τέλος μπορείτε να αναδείξετε το brand σας και να φανεί πόσο «ανοιχτός» ή πόσο καλά διαχειρίζεστε την κριτική. Μια άψογη αντιμετώπιση μπορεί να αλλάξει το ρου της υποψηφιότητάς σας, όσο κι αν δεν το πιστεύετε. Ειδικά αν ήσασταν μεταξύ των τελικά επιλεγμένων υποψηφίων και ο πρώτος κάνει πίσω… φαντάζεστε ότι έχετε ακόμα περιθώρια να κερδίζετε τη θέση; Δώστε τους λοιπόν τον καλύτερό σας εαυτό και «μην κλείνετε πόρτες». Δεν ξέρετε ποτέ μια τέτοια επαγγελματική συμπεριφορά, πόσες περισσότερες πόρτες μπορεί να σας ανοίξει!

Image Copyright: 488531377, Shutterstock.com

Της Έθελ Αγγελάτου

 

0
Shares

Σημεία Πόνου της Πώλησης, Εύρεσης Εργασίας, Στελέχωσης Προσωπικού [ΜΕΡΟΣ Β’]