0
Shares

Όταν ο υπολογιστής ή το κινητό σου δυσκολεύονται να ανταποκριθούν, τους κάνεις ένα reset. Στον εαυτό σου κάνεις;

Ο αρχαιότερος υπολογιστής δεν είναι ο μηχανισμός των Αντικυθήρων. Ο προάγγελος των υπολογιστικών μηχανών δεν είναι η μηχανή Turing. Ο πρώτος μεγάλος υπολογιστής δεν είναι ο Eniac. Είναι ο εγκέφαλός μας. Ένα ασύγκριτο υπολογιστικό εργαλείο με φοβερό σκληρό δίσκο και τεράστια (αλλά πεπερασμένη) μνήμη RAM, που ζυγίζει περίπου 1,3 κιλά και περιέχει 100 τρισεκατομμύρια συνάψεις. 100 τρισεκατομμύρια (το ξαναγράφω για να συλλάβω τον όγκο). Αυτός ο γίγαντας με τις άπειρες δυνατότητες συχνά-πυκνά χάνει την αποδοτικότητά του. Μπορεί να ψιλοκρασάρει. Να μας αφήσει εκτεθειμένους εκεί που τον χρειαζόμαστε. Είναι απολύτως φυσιολογικό. Όπως κάθε υπολογιστικό εργαλείο, μπορεί να φθαρεί από την υπερχρήση, από την διενέργεια πολλών παράλληλων ενεργειών, από την συστηματική του εκμετάλλευση. Ένα μικρό break που τον βοηθάει είναι ο ύπνος. Ένα μεγαλύτερο είναι πάντα οι διακοπές. Πριν φύγουμε λοιπόν ας σημειώσουμε εφτά τρόπους με τους οποίους η απόδρασή μας μπορεί να μας βοηθήσει στις νέες προκλήσεις που ίσως να έρθουν μετά τον Αύγουστο.

1.Αξιοποίησε την επιλογή της ‘αδρανοποίησης’.

Το είπαμε και πριν, ο ύπνος είναι η μαγική παύση που εγκαθιδρύει στον εγκέφαλό μας τις πληροφορίες που δέχτηκε μέσα στην προηγούμενη μέρα, και χαλαρώνει τη (συνειδητή) νοητική λειτουργία.

2.Άλλαξε μοτίβο.

Ο βασικός τρόπος να αποσυμπιεστείς από κάτι, είναι να δώσεις έμφαση σε κάτι άλλο. Η χαλάρωση μπορεί να βοηθάει, αλλά και ο αντιπερισπασμός πάντα έχει εμφανή θετικά αποτελέσματα. Δηλ. μην περιοριστείς στο να «αδειάσεις» το μυαλό σου. Στρέψε την προσοχή σου σε πράγματα που δεν προσέχεις στην καθημερινή σου ζωή: στο κολύμπι, σε παιχνίδια που δεν παίζεις συνήθως, σε δραστηριότητες που σε απομακρύνουν από την στρεσογόνα καθημερινότητά σου.

3.Διάγραψε σφάλματα.

Όπως οι υπολογιστές εμφανίζουν μηνύματα σφάλματος και εσύ πρέπει να διαγράψεις το πρόγραμμα που τα προκαλεί, έτσι συμβαίνει και με εμάς. Οι διακοπές είναι η ευκαιρία μας να σκεφτούμε τι σφάλματα κάναμε τη χρονιά που πέρασε, και διορθώσουμε αυτά που διορθώνονται. Μίλα στους ανθρώπους που πιστεύεις ότι αδίκησες, έβλαψες ή πλήγωσες. Στις περιπτώσεις που αυτό δεν γίνεται, δες τι έφταιξε και βάλε πλάνο για να μην επαναληφθεί. Έχει πολύ μεγαλύτερη εκκαθαριστική δράση από όσο νομίζεις. Και σου δίνει την ευκαιρία να καταφέρεις αυτό που αγγλοσάξονες λένε: “start fresh”.

4.Κάνε ‘επαναφορά εργοστασιακών ρυθμίσεων’.

Στα gadget μας μια επαναφορά εργοστασιακών ρυθμίσεων λύνει πολλά προβλήματα. Πώς μπορούμε να κάνουμε μια τέτοια επαναφορά στον εαυτό μας; Τι σημαίνει να επιστρέψουμε στις εργοστασιακές μας ρυθμίσεις; Πολύ απλά, σημαίνει να ξανακούσουμε το βιολογικό μας ρολόι, να δούμε τον κόσμο με την ματιά που τον βλέπαμε ως παιδιά, να επιστρέψουμε σε καθεστώς ύπαρξης πιο αγνό για λίγες μέρες. Θυμηθείτε πώς ήταν να κάνετε διακοπές ως παιδιά. Κάπως έτσι είναι οι δικές μας «εργοστασιακές ρυθμίσεις».

5.Ζήσε για λίγο σε safe mode.

Στις διακοπές σου δώσε προτεραιότητα στο αίσθημα ασφάλειας. Πήγαινε διακοπές με ανθρώπους που εμπιστεύεσαι, που σου δημιουργούν ασφάλεια, που ξέρεις ότι μπορείτε να επικοινωνήσετε καλά και να αντεπεξέλθετε σε τυχόν δυσκολίες. Ζώντας για λίγο σε safe mode, ο εγκέφαλος καταβάλλει την λιγότερη δυνατή προσπάθεια για να λειτουργήσει.

6.Κάνε shut down σε ενεργοβόρα προγράμματα.

Τι είναι αυτό που σου τρώει ενέργεια; Ένα πρόβλημα στη δουλειά; Μια προβληματική σχέση; Μια υποχρέωση που ξέρεις ότι δύσκολα θα φέρεις εις πέρας; Απόκλεισέ τα. Κλείδωσέ τα σε ένα ντουλάπι του μυαλού σου και μην τα επαναφέρεις για όσο θα λείπεις. Ακόμα και σε στιγμές αδράνειας στις διακοπές, μην ανοίξεις κουβέντα για αυτά. Η σιωπή (ή και το χαζολόγημα, που το λατρεύουμε) είναι πολύ πιο βοηθητικά.

7.Δώσε ρεπό στην αυστηρότητα.

Στη ζωή μας και κυρίως στην επαγγελματική μας διαδρομή έχουμε μάθει να είμαστε αυστηροί. Πολύ ορθώς γιατί μόνο έτσι μπορούμε να έχουμε τα standards που χρειαζόμαστε για να αποδίδουμε στις υποχρεώσεις μας και να συνυπάρχουμε σωστά. Στις διακοπές όμως αυτό δεν χρειάζεται. Δεν πειράζει να μην είναι όλα οργανωμένα. Δεν πειράζει να χάσουμε μια μέρα κάνοντας… τίποτα (άραγε αυτό δεν είναι το ζητούμενο;). Δεν πειράζει αν η ταβέρνα που διαλέξαμε δεν είναι πολύ καλή. Δεν πειράζει αν στην παραλία έχει αέρα. Αν αφήσουμε λίγο πίσω την απαιτητικότητα και την αυστηρότητά μας, μπαίνουμε σε μια διαδικασία αποφόρτισης της οποίας τα οφέλη δεν θα αργήσουν να φανούν. Θέλει μια μικρή προσπάθεια γιατί καλούμαστε να αντιταχθούμε σε συνήθειες και αντανακλαστικά μηνών, αλλά αξίζει τον κόπο.

 

Image source: © Rawpixel.com – Shutterstock.com

0
Shares

Πώς είναι να είσαι στον χώρο του Τουρισμού;
5 comic-books για το καλοκαίρι που θα αλλάξουν τον τρόπο που σκέφτεσαι