0
Shares

Το να είσαι ικανός στο να λες μια ιστορία, πόσο μπορεί να σε βοηθήσει στον επαγγελματικό στίβο;

Οποιος έχει διαβάσει το βιβλίο του Χόρχε Μπουκάι «Να σου πω μια ιστορία», ξέρει πώς μερικές μικρές ιστορίες, βοήθησαν έναν ψυχαναλυτή να μιλήσει πιο αποτελεσματικά σε ένα νεαρό φοιτητή που ήθελε να ανακαλύψει τον εαυτό του.

Η ψυχολογία όμως δεν είναι το μόνο επάγγελμα που μπορεί να δει οφέλη από την ικανότητα του επαγγελματία να ξέρει να λέει μια ιστορία.

Οι ιστορίες είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας σε οποιαδήποτε δουλειά, και κάποιος που ξέρει να λέει μια ιστορία σωστά, έχει αυτομάτως την προσοχή των γύρω του. Πλέον οι επιχειρήσεις βάζουν το storytelling, το να μπορείς να πεις μια ιστορία, στις πρώτες θέσεις των απαραίτητων soft skills. Πώς και γιατί;

  • Σκεφτείτε ένα απλό παράδειγμα. Ενας εργοδότης προσλαμβάνει ένα νέο ασκούμενο. Αντί να του δώσει μια στεγνή λίστα με τις αρμοδιότητές του, τον υποδέχεται λέγοντας: «Εγώ όταν ξεκίνησα αυτή τη δουλειά, ήμουν 20 χρονών, έμοιαζα έτσι… έκανα αυτό… μου συνέβη εκείνο…». Αυτομάτως ο ασκούμενος νιώθει πιο κοντά στον εργοδότη του, μαθαίνει για τη ζωή του, καταφέρνει να συνδεθεί με το πλαίσιο μέσα στο οποίο κινείται η δουλειά του.
  • Μια εταιρική παρουσίαση, πότε είναι πιο πιθανό να κερδίσει την προσοχή σας; Οταν ο ομιλητής παραθέτει απλώς στοιχεία, slides και πίνακες; Ή όταν συνδέσει τα λεγόμενά του με μια έξυπνη ιστορία, με μια εξομολόγηση ίσως, με ένα παράδειγμα από την καθημερινή ζωή;
  • Η εξιστόρηση πάντα ήταν ένα «όχημα» πολύ φιλικό προς τη μεταφορά του «μηνύματος». Δείτε το στο χώρο της διαφήμισης. Πόσες επιτυχημένες διαφημίσεις συνήθως βασίζονται σε ένα story. Ο μπαμπάς που δεν ήξερε να χορεύει και έμαθε για χάρη της κόρης του, ώστε να χορέψει μαζί της στον γάμο της. Ή ο τύπος που τάζει δώρα στους φίλους του μην πιστεύοντας ότι μπορεί να κερδίσει σε τυχερό παιχνίδι. Το story υποδορίως ή πιο εμφανώς έχει πάντα κεντρικό ρόλο. Γι αυτό άλλωστε και το προσχέδιο κάθε καμπάνιας βασίζεται σε κάτι που λέγεται… storyboard.
  • Οι ιστορίες κεντρίζουν διαφορετικό τμήμα του εγκεφάλου μας. Είναι οι γενεσιουργές δυνάμεις της επίκλησης στο συναίσθημα, της δύναμης που συμπληρώνει απαραίτητα την επίκληση στη λογική.
  • Χρησιμοποιώντας εύστοχα τις ιστορίες δημιουργούμε το απαραίτητο αντίβαρο στην τεχνολογία. Σε ένα επαγγελματικό περιβάλλον που όλα γίνονται όλο και πιο γρήγορα και αυτοματοποιημένα ή ασυναίσθητα. μια ιστορία μπορεί να βοηθήσει στο να ξαναβρούμε την ανθρώπινη διάστασή μας. Σκεφτείτε δύο διαφορετικά mails. Το ένα λέει: «Πρέπει να συμπληρώσεις το report για τον x πελάτη». Και το άλλο λέει: «Το πρωί ερχόμενος έβλεπα μια υπαίθρια διαφήμιση που μου θύμισε τη δουλειά που έχουμε κάνει για τον πελάτη μας. Σκέφτηκα ότι πρέπει να του φτιάξουμε ένα report». Βλέπετε, δεν χρειάζεται να είναι μεγάλη η ιστορία. Με λίγα λόγια μόνο μπορείς μερικές φορές να δείξεις την έμπνευση, τα κίνητρα, τους χρόνους και τον στόχο σου, ζητώντας αυτό που θες…

«Τα μυαλά μας εκτιμούν τις ιστορίες περισσότερο από οτιδήποτε άλλο».

John Bates, CEO του Οργανισμού Executive Speaking Success, ειδικός στο επιχειρηματικό coaching

 

Του Δημήτρη Φαλλιέρου

Copyright: www.shutterstock.com

0
Shares

Μόνος... στη δουλειά
10 thoughts for tech founders, 10 years after the first major Greek-Startup exit