Αν νομίζετε πως δικαιολογίες για περιστατικά που φανήκατε επαγγελματικά αγενής, όπως η βιασύνη, η αμέλεια ή το ότι μόλις βρήκατε εργασία, μπορούν να “σταθούν” και να σας γλιτώσουν από μελλοντικά εμπόδια και δυσφήμιση… κάνετε λάθος! Το brand σας είναι ένα, είστε εσείς, και σας ακολουθεί παντού και πάντα. Γι’ αυτό και το πώς επιλέγετε να το προβάλετε, είτε έχετε ανάγκη το δίκτυο και το κοινό σας είτε όχι, κανονικά δεν θα έπρεπε να διαφέρει.

Ας πάρουμε τα πράγματα όμως απ’ την αρχή. Ας υποθέσουμε ότι είστε σε αναζήτηση εργασίας, είτε ως άνεργος, ή έχοντας απασχόληση απλά εξετάζετε τυχόν καλύτερες προτάσεις. Ένα από τα πρώτα πράγματα που θα προσπαθήσετε να “ξυπνήσετε”, είναι το δίκτυό σας. Αρχικά λοιπόν, ενημερώνετε γνωστούς, φίλους, πρώην συμμαθητές/συμφοιτητές, παλαιούς συναδέλφους, κ.ο.κ. ότι δεν απασχολείστε κάπου, καθώς και για το αντικείμενο της αναζήτησής σας. Κατόπιν, κάνετε ακριβώς το ίδιο με νέες επαφές που μπορεί να έχετε προσεγγίσει μέσω Social Media (βλ. LinkedIn) ή μέσω παρέας και κοινωνικών συνευρέσεων.

Μήπως, όμως, χρονικά, έχετε καθυστερήσει αισθητά όλη αυτή τη διαδικασία; Ποιος σας είπε ότι τα παραπάνω τα ακολουθούμε μόνο αφότου βρεθούμε σε ανάγκη; Έχετε ακουστά το λαϊκό ρητό “τα καλά παιδιά, πριν πεινάσουν μαγειρεύουν”; Δεν νομίζετε λοιπόν, ότι πολύ πριν βρεθείτε στην ανάγκη κοντινών σας ανθρώπων, παλαιών γνωστών ή και νέων της ζωής σας, ίσως θα έπρεπε όλο αυτό να το έχετε χτίσει προληπτικά; Δεν θα ήταν καλύτερα να έχετε καταβάλλει σταδιακά προσπάθειες ώστε να έχετε ένα ήδη δομημένο δίκτυο, το οποίο να μπορείτε να αξιοποιήσετε ανάλογα με το αντικείμενό σας και τις εταιρείες που θέλετε να στοχεύσετε;

Γιατί αν σκέφτεστε, ξαφνικά μετά από χρόνια, να το επαναφέρετε αναμοχλεύοντάς το, πόσο μάλλον να ξεκινήσετε να ζητάτε χάρες και “ρουσφέτια”… ξεχάστε το! Γιατί κι εκείνοι, το πιο πιθανό, είναι να σας έχουν ξεχάσει. ‘Η απλούστατα να αντιληφθούν πως τους πλησιάζετε μόνο τώρα που βρίσκεστε σε ανάγκη. Εξ ου και η σοφή φράση: “Στο δρόμο προς την κορυφή, μην ξεχνάς ποτέ να χαιρετάς, να εκτιμάς και να σέβεσαι όσους συναντάς. Γιατί στον δρόμο προς τα κάτω, δεν ξέρεις ποιον θα ξανασυναντήσεις”.

Ποια είναι λοιπόν η συνταγή σε 3 απλά βήματα;

Ξεχάστε τα “Δεν μπορώ τώρα, έχω δουλειά ή βιάζομαι”, εκτός αν όντως είστε πιεσμένοι. Αφιερώστε λίγο χρόνο αν θέλετε κι εσείς να σας αφιερώσουν στο μέλλον, όταν θα το έχετε πραγματικά ανάγκη.
Αν σας ζητήσει κάποιος από το δίκτυό σας κάτι, ή μπορείτε να προσφέρετε με δική σας πρωτοβουλία (δίχως αντάλλαγμα), βρείτε το χρόνο και τις πηγές να βάλετε τα δυνατά σας να τον εξυπηρετήσετε (πάντα στα όρια του εφικτού).
Αν σας καλέσει Υπεύθυνος Αξιολόγησης Υποψηφίων/Βιογραφικών ή Προϊστάμενος Τμήματος που είχατε παλαιότερα αιτηθεί εργασία, μην κλείσετε απότομα ή με αγένεια το τηλέφωνο. Κι ας προσληφθήκατε τις τελευταίες ημέρες, φροντίστε να αφιερώσετε λίγα λεπτά για να α) διερευνήσετε γιατί σας κάλεσε και β) για να κρατήσετε τα στοιχεία του. Αν θέλει να σας προτείνει θέση, ακούστε τη, κάνοντας διευκρινιστικές ερωτήσεις. Έτσι, όχι μόνο θα μάθετε για τις νέες θέσεις και τάσεις της αγοράς, αλλά θα καταλήξετε και να χτίζετε πληροφορίες για το δίκτυό σας.
Είδατε πόσο πολύ απλό ήταν;

Έθελ Αγγελάτου, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr

Αφήστε το σχόλιό σας…