…Φανταστείτε να ήσασταν στη θέση τους (αναζητήστε την προηγούμενη ενότητα εδώ). Δηλαδή, αν αναζητούσατε άτομο για συγκεκριμένη θέση κι ήταν αναγκαίο να γίνει άμεση πρόσληψη, δεδομένων των απαιτήσεων του τμήματος που θα στελεχωθεί, θα δίνατε έτσι απλά ψήφο εμπιστοσύνης σε κάποιον χωρίς σχετική εμπειρία; Πόσο μάλλον, αν το άτομο που αιτείται για τη θέση και διεκδικεί (όπως πιστεύει) πιθανότητες επιλογής, δεν εξηγεί καν μέσω ενός τύπου “cover letter” κειμένου, εύλογες απορίες που θα προκύψουν για την αλλαγή στην πορεία του; [μην ξεχνάτε μόνο, ότι έχουμε αναφέρει σε αντίστοιχη προηγούμενη ενότητα με τι έχουν αντικατασταθεί οι συνοδευτικές επιστολές…]

Πολλά ερωτήματα γεννιούνται εδώ. Πόσο σοβαρή είναι μια τέτοια υποψηφιότητα όπως η παραπάνω, όπου ο υποψήφιος δεν έχει αφιερώσει χρόνο να εξηγήσει κάτι που δεν είναι προφανές; Επίσης, χρονικά, πόσο θα κόστιζε σε εσάς αυτή η στελέχωση, άμεσα ή έμμεσα (εργατοώρες αξιολόγησης βιογραφικών, συνέντευξης υποψηφίων, κ.ο.κ.); Επίσης, ο προϊστάμενος του τμήματος θα υποστήριζε μια τέτοια σας απόφαση, απ’ τη στιγμή που χρειάζεται ο νεοπροσληφθής να αναλάβει δράση από την 1η κιόλας ημέρα; Μια άκρως συνήθης απαίτηση εργοδοτών στη χώρα μας. Όπως αντιλαμβάνεστε, αν ενεργήσετε παρορμητικά και όχι στρατηγικά, το μόνο που θα καταφέρετε είναι να στείλετε το βιογραφικό σας στη “Μαύρη Τρύπα”. Κι όπως απλά και παρορμητικά το στείλατε, το ίδιο απλά, δυστυχώς, δε θα πάρετε κάποια απάντηση.

Βιογραφικό – Brand
Άρα, η ιδιάζουσα περίπτωσή σας, απαιτεί ιδιάζουσα μέθοδο προσέγγισης. Φροντίστε να στείλετε μαζί με αυτό λοιπόν, σίγουρα όχι ένα εκτεταμένο cover letter, αλλά ένα σύντομο και στοχευμένο κείμενο στο πεδίο κειμένου του email, τονίζοντας στοιχεία (αριθμούς, ποσοστά) που σας καθιστούν ικανό/ή να αναλάβετε αρμοδιότητες του νέου αντικειμένου. Δεν έχει νόημα να συμπεριλάβετε την άποψή σας, γιατί αυτή πάντα θα θεωρείται υποκειμενική και δεν μπορεί να πλαισιωθεί με απτά επιχειρήματα. Ακόμα κι αν πιστεύετε ακράδαντα ότι θα τα καταφέρετε στο συγκεκριμένο πόστο γιατί κατέχετε τα Χ,Ψ προσωπικά στοιχεία. Σε αυτό το σημείο, ένας “εναλλακτικός” εργοδότης θα θέλει να διαβάσει σε 2-3 γραμμές πώς θα καταφέρετε πρακτικά αυτό με το οποίο δεν έχετε ξανα-ασχοληθεί. Αναφέροντας π.χ. ότι το “τρέχατε” εθελοντικά για ένα εύλογο διάστημα, ότι έχετε παρακολουθήσει κάποια μαθήματα coursera, κ.ο.κ..
Κατά το ίδιο μοτίβο διαχειριστείτε και το LinkedIn profile σας. Ειδικά, εφόσον στην πλατφόρμα έχετε άπλετο “χώρο” και δυνατότητα δικτύωσης για να πλησιάσετε απευθείας τον μελλοντικό σας προϊστάμενο, τον “εναλλακτικό”· εκεί που έχει ενεργή παρουσία και ευήκοα ώτα. Πείστε τον με μια ξεχωριστή προσέγγιση, να σας εμπιστευτεί με νέα καθήκοντα σε σχέση με όσα εκτελούσατε ως σήμερα. Πώς; “Μιλώντας” και προσεγγίζοντάς τον με τον κατάλληλο, branded τρόπο, ώστε να αντιληφθεί:

γιατί, κατ’ αρχάς, θέλετε να αλλάξετε αντικείμενο,
γιατί θα τον συνέφερε να σας προσλάβει,
τί θα μπορούσατε να του προσφέρετε και
πώς θα προσδίδατε υπεραξία στην ομάδα του.
Αναδείξτε το πάθος σας για τη νέα απασχόληση που θέλετε να βρείτε και “εμβολιάστε” τον με ενέργειες που θα αποδεικνύουν τις γνώσεις σας (συχνές αναρτήσεις άρθρων κι ερευνών καθώς και συμμετοχή σε διαλόγους με στελέχη-κλειδιά του κλάδου σας). Έτσι, θα αποκτήσει άλλη οπτική του βιογραφικού και της επαγγελματικής σας πορείας, θα εξοικειωθεί με την ψηφιακή σας εικόνα και πιθανόν να σκεφτεί τρόπους με τους οποίους τα υπάρχοντα προσόντα σας μπορούν να δώσουν νέο αέρα στο αντικείμενο που θέλετε να φέρετε εις πέρας.

Τολμήστε στοχευμένα, σε όσους μπορούν να “ακούσουν” και να “δουν”!

Έθελ Αγγελάτου, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr

Αφήστε το σχόλιό σας…