Ένα από τα πιο κλασικά ζητήματα που θέτονται προς συζήτηση στα workshop αναζήτησης εργασίας που τρέχουμε, είναι η εξής:
“Πριν λίγες μέρες, με κάλεσαν για συνέντευξη από μια εταιρεία όπου η θέση που ήθελαν να καλύψουν, μου φάνηκε χαμηλότερης βαθμίδας γνώσεων και μισθού από αυτό που ψάχνω. Οπότε τους είπα, «Ευχαριστώ, δεν με ενδιαφέρει». Καλά δεν έκανα;”
Θα συνεχίσουμε στη σημερινή μας ενότητα το θέμα της δικτύωσης και θα την αναπτύξουμε σε σημεία που ίσως δεν σας έχουν περάσει καν από το νου.

Καλά Νέα
Σας κάλεσαν για συνέντευξη. Αυτό σημαίνει, σε μεγάλο ποσοστό, ότι το βιογραφικό σας προφανώς προκάλεσε αρκετό ενδιαφέρον ανάμεσα στη μάζα του ανταγωνισμού (όλοι γνωρίζετε τα ποσοστά προσφοράς που ισχύουν πλέον στην αγορά εργασίας) και, παρ’ όλα αυτά, κατάφερε να πείσει έναν υπεύθυνο αξιολόγησης προσωπικού ότι πιθανόν ταιριάζετε στη θέση που αναζητά να καλύψει. Άρα, είστε σε καλό δρόμο αναφορικά με το format, σε συνδυασμό με το περιεχόμενο του βιογραφικού σας (βλ. εμπειρία και ακαδημαϊκές γνώσεις). Συν, ότι η ευκαιρία αυτή, κρύβει πολλούς “θησαυρούς”.

Κακά Νέα
Μετά από όλες σας τις προσπάθειες να φτιάξετε ένα καλό βιογραφικό, ευανάγνωστο, με σωστές δόσεις branding/προβολής των όσων έχετε μέχρι σήμερα βιώσει επαγγελματικά και ακαδημαϊκά, να φτάσει αυτό το βιογραφικό στα χέρια του αρμόδιου προς επιλογή και το έγγραφο να ανοιχτεί και να αναγνωσθεί, δίχως ο “δαίμονας της τεχνολογίας να σας χαλάσει τα σχέδια”… επιλέγετε, όλα αυτά, να τα πετάξετε στα σκουπίδια, με την απόφασή σας να μην δεχτείτε την παραπάνω συνάντηση. Συν, ότι χάνετε έναν ενδεχόμενο πολλαπλασιαστή ή έναν μελλοντικό συνάδελφο.

Είναι αντιληπτό ότι έχετε λάβει, ουκ ολίγες φορές, κλήσεις από εταιρείες που ζητούν να εργαστείτε για τηλεφωνικές πωλήσεις, μεσιτεία, ως ασφαλιστές, κ.ο.κ.. Θέσεις οι οποίες έχουν λάβει κακό στίγμα στην αγορά (αν και σε αυτό θα διαφωνήσω κατά ένα μέρος, αλλά αυτό είναι θέμα για συζήτηση και διαπραγμάτευση σε επόμενο άρθρο μας) και τις οποίες αποφεύγετε “ωσάν ο διάολος, το λιβάνι”. Επίσης, είναι αντιληπτό ότι για να πάτε σε μια συνέντευξη ξοδεύετε χρόνο και ενδεχομένως, κάποιο ποσό για την ένδυσή σας και για τη μετακίνησή σας. Απόλυτα κατανοητό.

Αυτό που όμως αξίζει να διασαφηνίσουμε εδώ, είναι ότι δεν “ξοδεύετε”, αλλά μάλλον “επενδύετε”. Δείτε λίγο την περίπτωση ως ευκαιρία και όχι ως χαμένο χρόνο. Άλλωστε, γνωρίζετε εκ των προτέρων τι θα σας προταθεί ή το budget που έχει προϋπολογισθεί για τη συγκεκριμένη θέση; Γνωρίζετε εκ των προτέρων τις δυνατότητες ή τις διαθέσεις “επένδυσης” αυτής της εταιρείες σε νέο ανθρώπινο δυναμικό; Έχετε σκεφτεί ότι γνωρίζοντας σας από κοντά και αφότου ενημερώσετε τον αξιολογητή σας, επακριβώς, για τις δυνατότητές σας και πώς θα προσθέσετε αξία στην συγκεκριμένη θέση και εταιρεία… μπορεί η θέση, ο μισθός και η πρόταση εξ ολοκλήρου, να αλλάξει άρδην;

Έχετε επίσης σκεφθεί, ότι πηγαίνοντας σε μια τέτοια συνάντηση, μπορεί να συμβούν πράγματα που δεν υπολογίζετε; Απ’ το να βρείτε, μπαίνοντας στην εταιρεία, κάποιον παλιό γνωστό που θα μιλήσει ευνοϊκά για σας, απ’ το να εμπνεύσετε τον αξιολογητή σας για μια νέα θέση που θα σας αξιοποιούσε καλύτερα και εσείς εν τέλει θα προτιμούσατε, ή ακόμα κι απ’ το γεγονός να δημιουργήσετε τόσο καλές εντυπώσεις, ώστε οικονομικά να σας γίνει μια πολύ διαφορετική πρόταση από αυτή που υπολογίζατε “χωρίς τον ξενοδόχο”. Η’ μπορεί και τίποτα από όλα αυτά, αλλά να καταφέρετε να αφήσετε πίσω σας, έναν έμπιστο πολλαπλασιαστή, που στο άμεσο μέλλον θα σας πλησιάσει ή θα παραπέμψει σε εσάς άλλους, γιατί τώρα μπορεί να μην είχε τη δυνατότητα να συνεργαστεί μαζί σας, αλλά αύριο…;

Για σκεφτείτε… Καλά κάνατε;  

Έθελ Αγγελάτου, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr

Αφήστε το σχόλιό σας…