Πριν προχωρήσουμε στη συνέχεια των βημάτων που προτάθηκαν στο προηγούμενο άρθρο και δεδομένων χρήσιμων ερωτήσεων, πληροφοριών και παρατηρήσεων που λάβαμε από επιστολές αναγνωστών, ας επανέλθουμε σε διευκρίνιση κάποιων σημαντικών σημείων.

Είναι χρήσιμο, αρχικά,  να διασαφηνίσουμε την τελευταία σημείωση που είχε καταγραφεί, όσον αφορά στην «καταπάτηση» χώρου, χρόνου, δικαιωμάτων κ.ο.κ. Παρά την τόλμη που χρειάζεται για να ακολουθήσετε κάποια από τα βήματα που αναφέρθηκαν, το θάρρος και το θράσος που θα χρησιμοποιήσετε στις ενέργειες που θα δρομολογήσετε (για όσους φυσικά είναι εφικτό, από άποψη χρόνου ή οικονομικών και μεταφορικών μέσων), οφείλετε να «κρατήσετε τους τύπους». Η προσέγγισή σας χρειάζεται να είναι πάντα επαγγελματικής φύσεως, με κινήσεις βασισμένες σε θεμέλια μέτρου και ευγένειας. Είναι θεμιτό να προσεγγίσετε άτομα ηλεκτρονικά (θα το αναλύσουμε παρακάτω), αλλά όσον αφορά στην προσέγγιση σε φυσική παρουσία, αυτή είναι θεμιτή μόνο όταν σας δοθεί ανάλογη ευκαιρία σε ένα συνέδριο, σεμινάριο ή μαζική συγκέντρωση. Ας συνεχίσουμε όμως με τα υπόλοιπα βήματα…

Βήμα #5: Ας «μπούμε» στα δεδομένα που μας δίνονται
Ένα από τα πιο σημαντικά βήματα – και το πιο κλασικό για την ακρίβεια – είναι, σε περίπτωση που θέλετε να μάθετε περισσότερα για την εταιρεία που στοχεύετε ή αν σας έχουν κλείσει συνέντευξη για αξιολόγηση κατόπιν αποστολής του βιογραφικού σας, να επισκεφθείτε το αντίστοιχο site της. Ήδη αναφέραμε στο Βήμα #2, να ερευνήσετε γενικότερα το διαδίκτυο για σημεία και ανάλογες αναφορές. Δείτε λοιπόν, τί μπορείτε να βρείτε μέσω της γνωστής μηχανής αναζήτησης (ονόματα δε λέμε, οικογένειες δε θίγουμε). Ξεψαχνίστε όσες σημαντικές πληροφορίες θα φανούν χρήσιμες προς αξιοποίηση. Κοινώς, αν ερωτηθείτε στη συνέντευξη για το αν γνωρίζετε την εταιρεία και τις δραστηριότητές της, φροντίστε να έχετε εκμαιεύσει μια δόση πληροφοριών παραπάνω από την αναμενόμενη, σε αυτή την τόσο κλισέ ερώτηση. Π.χ. αν έχετε βρει κατά την έρευνά σας ότι η εταιρεία έχει ξεσηκώσει το σωματείο των εργαζομένων λόγω συγκεκριμένης διαχείρισης θεμάτων προσωπικού, φροντίστε με διπλωματικό τρόπο (χωρίς κατηγορίες, με διακριτικότητα και λιτότητα) να αναφερθείτε στα όσα «έπεσαν στην ανάγνωσή σας» και αναζητήστε ευγενικά τί ισχύει. Αυτό που έχει σημασία, δεν είναι τόσο αν θα προσπαθήσει ο συνεντευξιαστής να απαντήσει ειλικρινώς ή όχι, σημασία έχει ότι θα αποδείξετε έμπρακτα πως δεν βρίσκεστε εκεί προς «εκμετάλλευση». Μην ξεχνάτε, στο «τραπέζι» της συνέντευξης οι ρόλοι είναι δύο και θα ήταν χρήσιμο, να είναι και ο δικός σας ενεργός – όχι απλά παθητικός. Το ίδιο συμπεριφορικό μπορείτε να ακολουθήσετε, όχι μόνο σε περίπτωση συνέντευξης, αλλά και  έμμεσης συνέντευξης. Όταν δηλαδή, κάνετε μια σημαντική γνωριμία ή εδραιώνετε μια επαγγελματική επαφή σε μαζική συγκέντρωση. Κι αυτό συνέντευξη είναι (άτυπη)… Προσοχή μόνο μη θίξετε πτυχές θέματος που θα φέρουν σε δύσκολη θέση τον απέναντι και καταλήξετε να κάνετε τη χειρότερη των εντυπώσεων – κινηθείτε μόνο με ευγένεια και διπλωματία. Στόχος σας άλλωστε, είναι να προβάλλετε τις γνώσεις, την κρίση και την ευστροφία σας.

Βήμα #6: Πάμε e-συνδετικά;
Τι εννοούμε; Μέσα κοινωνικής ή επαγγελματικής (κυρίως) δικτύωσης. Εργαλεία που δίνουν στον χρήστη το δικαίωμα ελιγμών, άποψης και ενεργειών χωρίς προηγούμενο. Παλαιότερα, αν θέλατε να μάθετε τους επικεφαλής τμημάτων και εταιρειών, πόσο μάλλον τα ενδιαφέροντα και τις απόψεις τους (κίνητρα προς επαφή μαζί τους, ειδικά όταν αυτά συγκλίνουν με δικά σας), θα έπρεπε να σας ευνοήσει η τύχη και μόνο, ή ο «μπάρμπας εκ Κορώνης».  Τη σήμερον ημέρα, στο χρόνο που εσείς επιλέγετε, σας δίνεται άπλετος χώρος έρευνας, καθώς και αμεσότητα προσέγγισης ατόμων-κλειδιά της αγοράς. Μπορείτε να εμπλακείτε σε ηλεκτρονικές συζητήσεις μαζί τους και έτσι, να τους τραβήξετε την προσοχή με την ηλεκτρονική σας στάση και την εύστοχη σύνταξη των απαντήσεών σας. Είναι η πρώτη φορά, που προσφέρεται η δυνατότητα σε όσους χειρίζονται το διαδίκτυο, να δημιουργήσουν τον δικό τους κύκλο επαφών, που ενδέχεται να λάβει μορφή ως αυτοδημιούργητος «μπάρμπας εκ Κορώνης». Αναζητήστε κοινωνικά δίκτυα και γκρουπ συναφών αντικειμένων και κλάδων με αυτό που αγωνιάτε να ασχοληθείτε. Σιγά-σιγά, θα διαμορφώσετε τον κύκλο σας και θα αρχίσετε, επίσης σταδιακά, τη «συγκομιδή καρπών» αυτών των επαγγελματικών σχέσεων. Δικτυωθείτε – εκτεθείτε (με την καλή έννοια) επαγγελματικά και κοινωνικά – δραστηριοποιηθείτε! Κι όσους δεν τους ελκύει η τεχνολογία, φροντίστε να αναπτύξετε τις επαφές σας μέσα από τον κύκλο σας ή χρήσιμα συνέδρια και συγκεντρώσεις που λαμβάνουν χώρα.

Βήμα #7: Ενεργοποιείστε «αδελφούς πράκτορες»!
Οτιδήποτε δύναται πλέον να σας προσφέρει πληροφορίες, κατά το πλείστον, σας δίνει και την άνεση να μην το παρακολουθείτε συνέχεια, χάνοντας ενδεχομένως πολύτιμο χρόνο. Δελτία τύπου, ειδήσεις, αγγελίες π.χ. στο Kariera.gr, νέα της αγοράς που προβάλλονται μέσω της γνωστής μηχανής αναζήτησης και ενέργειες ατόμων που «κινούνται» ηλεκτρονικά, διατίθενται από το διαδίκτυο στο «πιάτο» σας, μέσω πρακτόρων ενημέρωσης. Οι πράκτορες/ειδοποιήσεις αυτές, αλλιώς γνωστές και ως alerts, φέρνουν σε σύντομο χρονικό διάστημα την πληροφορία «επί τάπητος», επεκτείνοντας έτσι τη δύναμη της γνώσης και της ενέργειας που την ακολουθεί. Μην περιμένετε! Ενεργοποιήστε τους «πράκτορες» αυτούς, συντονίστε τις ρυθμίσεις τους ώστε να λαμβάνετε ακριβώς ότι αναζητάτε και αξιοποιήστε το αποτέλεσμα! Ακόμα και εταιρείες που έχουν δημιουργήσει ηλεκτρονικό εταιρικό προφίλ σε γνωστό μέσο επαγγελματικής δικτύωσης, συνιστούν με τη στάση τους εξοικείωση με το διαδίκτυο και δύναται να τις «ακολουθήσετε» για να μαθαίνετε εγκαίρως νέα τους. Παράλληλα, μπορείτε να τις «ακολουθείτε» μέσω του Kariera.gr ώστε να λαμβάνετε και τις αγγελίες τους.

Για να κλείσουμε την ενότητά μας, θα τονίσουμε πως τα παραπάνω καθώς και τα αναφερόμενα βήματα του προηγούμενου άρθρου, ως γνωστόν ή λογικόν, αφορούν όσους είναι σε θέση να τα δρομολογήσουν και να τα αξιοποιήσουν. Συνιστούμε επιπλέον προσπάθεια (μιας και όλοι λίγο πολύ έχουν κάνει ό,τι περνάει απ’ το χέρι τους), με νέα πια οπτική γωνία, παραπάνω πληροφορίες και δραστηριότητα. Κι αν θεωρείτε ότι έχετε εξαντλήσει τις προσπάθειες, εξετάστε μήπως κάποιο από τα παραπάνω σας έχει διαφύγει…

Έθελ Αγγελάτου, εξωτ. συνεργάτιδα kariera.gr, pr@kariera.gr

Αφήστε το σχόλιό σας…