Ολοκληρώθηκε πρόσφατα η ετήσια Έρευνα Κοινωνικής Δικτύωσης 2013-2014, του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν-ELTRUN (www.eltrun.gr), του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Στην έρευνα συμμετείχαν 1250 χρήστες social media, απαντώντας σε ερωτηματολόγια κατά την περίοδο 11-12.2013. Σύμφωνα με την έρευνα, το πιο διαδεδομένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης για το συγκεκριμένο δείγμα είναι το youtube (93%), στη δεύτερη θέση έρχεται το facebook (82%), ενώ στις επόμενες θέσεις βρίσκονται το LinkedIn (61%), τα review pages (58%), τα blogs (49%) και το twitter (46%). Είναι εμφανές, πλέον, το στάδιο ωριμότητας των Ελλήνων χρηστών των social media, αφού υπάρχει αυξητική τάση σε όλα τα μέσα, ενώ αρχίζει και δημιουργείται μια ενδιαφέρουσα κοινότητα χρηστών για τα όχι τόσο γνωστά μέσα κοινωνικής δικτύωσης (instagram, foursquare, flickr και googleplus).

H χρήση του facebook ορίζεται ως ενεργητική (προβολή απόψεων, επικοινωνία, παίξιμο παιχνιδιών, κ.λπ.) και ως παθητική (παρακολούθηση διαφημίσεων, απλή παρακολούθηση εξελίξεων και φίλων). Η ωριμότητα των Ελλήνων χρηστών facebook καταγράφεται από το ότι η πλειοψηφία (64%) είναι κυρίως ενεργητικοί χρήστες και μόνο 31% είναι παθητικοί. Ένα 5% πάλι, δηλώνει ότι χρησιμοποιεί σε ίδια συχνότητα τις ενέργειες και των δύο κατηγοριών. Σημαντικό είναι το στοιχείο ότι παρόλο που οι χρήστες είναι ενημερωμένοι (93%) για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να προφυλάξουν τα προσωπικά τους δεδομένα, μόνο 1/3 δηλώνει ότι σπάνια ελέγχει τις ρυθμίσεις ασφαλείας (privacy settings) του λογαριασμού του, και 1/2 σπάνια εξατομικεύει το προφίλ του.

Η διείσδυση του LinkedIn είναι πλέον ουσιαστική, κυρίως λόγω της ανεργίας και της εργασιακής αβεβαιότητας. Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του είναι η προβολή των προσωπικών/ επαγγελματικών στοιχείων των χρηστών του (95%) και η επαγγελματική στήριξη των ατόμων που βρίσκονται στο δίκτυο τους (ενίσχυση χαρακτηριστικών, congratulations, likes) (78%). Λόγω της οικονομικής κρίσης και της επίδρασης για συνεχή επαγρύπνηση νέων εργασιακών δυνατοτήτων, αναμένεται ότι η συχνή χρήση του LinkedIn θα αυξάνεται συνεχώς.

Η χρήση του Twitter αυξάνεται αφού ένας στους τρεις χρήστες κάνει like/favorite συχνά τα tweets που συναντά, κι ένας στους τέσσερις κάνει share σχόλιο/video. Παρ ‘ όλα αυτά, υπάρχει κάποιος προβληματισμός όσον αφορά ανακριβή γεγονότα και αντιεπαγγελματικά / σεξιστικά / ρατσιστικά tweets.
Με τα παραπάνω στοιχεία και στατιστικά μπορούμε να λάβουμε σημαντικό δείγμα της συμπεριφοράς και τάσης χρήσης των Ελλήνων μέσα στα Social Media. Πόσο μάλλον να εξετάσουμε πιο προσεκτικά, πώς αυτή η χρήση μπορεί να καταλήξει αντιεπαγγελματική ή εμπόδιο στην εύρεση εργασίας μέσω σχολίων που “ανεβαίνουν” στο twitter ή συμπεριφορών που καταγράφονται και απεικονίζονται στο facebook και δεν συνάδουν με το προφίλ που επιλέγουμε να προβάλλουμε επαγγελματικά.

Στοιχεία σε περισσότερο βάθος και ανάλυση, θα έχουμε την ευκαιρία να εξετάσουμε μέσω συμβολής μας σε επόμενη θεματική μας ενότητα…

[Στοιχεία αντλήθηκαν από την Ετήσια Έρευνα των Ελλήνων Χρηστών Κοινωνικής Δικτύωσης του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας – για περισσότερες πληροφορίες: Κατερίνα Φραϊδάκη, Υποψήφια Διδάκτορας (fraidaki@aueb.gr ), Κατερίνα Πραματάρη, Επίκουρη Καθηγήτρια]

Έθελ Αγγελάτου, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr Αφήστε το σχόλιό σας…