Έχετε ακούσει, σίγουρα, παραπάνω από μία και δύο φορές για τη σημαντικότητα της δικτύωσης κατά την αναζήτηση εργασίας. Αυτό όμως που ίσως πολλοί δεν γνωρίζετε, είναι από τι αποτελείται ή μπορεί να αποτελείται το δίκτυό σας. Οι περισσότεροι μάλιστα, μπορεί να “ξεσπαθώσετε” πως δεν διαθέτετε ούτε απ’ αυτό, ούτε από “μπάρμπα στην Κορώνη”. Λάθος. Έχετε, και μάλιστα μπορεί να βρίσκεται κάτω από τη μύτη σας.
Σε παλαιότερες θεματικές ενότητες, καθώς και στον Οδηγό Καριέρας 2014 (σελ.10 & 11), έχουν αναλυθεί οι ορολογίες του πολλαπλασιαστή και του μεταπωλητή, αυτών δηλαδή των ατόμων που “πολλαπλασιάζουν” την πληροφορία που τους δίνετε. Αν αυτή είναι ότι ψάχνετε εργασία, τότε έτσι, το πιο πιθανό είναι ότι “χαλάτε” τον μηχανισμό αυτής της διαδικασίας. Αν όμως αφορά στο πόσο καλοί ήσασταν στην εργασία σας και επακριβώς πώς είχατε προσθέσει αξία στην εταιρεία του προηγούμενου εργοδότη σας και τις λειτουργίες αυτής, τότε ο μηχανισμός “γεμίζει καύσιμα”.
Πολλαπλασιαστές λοιπόν, που μπορεί να μην έχετε καν υπόψη σας είναι όλοι όσοι έρχονται σε επικοινωνία μαζί σας. Οι φίλοι, οι γνωστοί, νέοι άνθρωποι στη ζωή σας, η οικογένειά σας, παλαιότεροι συνάδελφοι, κ.ο.κ. Κι αν πιστεύετε πως τους έχετε ή θα τους κουράσετε με το να τους ενημερώσετε πως αναζητάτε εργασία, σφάλετε. Το θέμα δεν είναι τι θα τους πείτε, αλλά πώς θα το πείτε – όπως ακριβώς αναφέρθηκε στο παραπάνω παράδειγμα. Σε μια κοινωνική συνεύρεση δηλαδή, ή απλά μια έξοδό σας, αν δείτε μετά από καιρό γνωστούς σας ή γνωρίσετε νέα άτομα, τότε ίσως, είναι και η καταλληλότερη στιγμή-ευκαιρία να τους ενημερώσετε, όχι για τα θέλω σας, αλλά για το τι είστε ικανοί να κάνετε. Σκεφτείτε πόσο εύκολα μπορεί να προκύψει να σας έχουν έτσι κατά νου και να σας συστήσουν κάπου, ή ακόμα και να ενδιαφερθούν οι ίδιοι να συνεργαστούν μαζί σας.
Αυτό που χρειάζεται απλά να θυμάστε, είναι ότι οι πολλαπλασιαστές δεν είναι μόνο όσοι κατανοούν το αντικείμενό σας ή προέρχονται από τον ίδιο κλάδο με εσάς. Ούτε όσοι έχουν ήδη εργασία, ανήκουν σε κάποια μεγάλη πολυεθνική εταιρεία ή κατέχουν θέση ισχύος. “Τα ψάρια στο δίχτυ σας μπορούν να είναι τόσο μικρά, όσο και μεγάλα. Μην ξεχνάτε άλλωστε πως, αναλόγως των συνθηκών, τα μικρά είναι και τα πιο ευέλικτα”. Οι πολλαπλασιαστές βρίσκονται παντού και έχουν τη δυνατότητα να κάνουν μια σύσταση και να πουν μια καλή κουβέντα, απλά και μόνο αν έχουν σχηματίσει καλή εντύπωση για εσάς. Κι αυτό, δεν χρειάζεται απαραίτητα να αφορά τα επαγγελματικά. Φροντίστε λοιπόν να εξηγήσετε με υπομονή και απλά λόγια στους γύρω σας με τι ασχολείστε, γιατί ήσασταν εξαιρετικός στην προηγούμενη εργασία σας και τι μπορείτε εν δυνάμει να καταφέρετε, ώστε οι ίδιοι να το “αναδημοσιεύσουν” κατάλληλα, όταν χρειαστεί.

“Ψαρέψτε” λοιπόν άφοβα και στρατηγικά!

Έθελ Αγγελάτου, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr

Αφήστε το σχόλιό σας…