Ουσιαστικά δεν έχετε τίποτα να φοβηθείτε, γιατί μετά από τόσες συμβουλές που σας παρέχουμε κάθε εβδομάδα, σίγουρα έχετε γίνει αστέρια στην προετοιμασία και την ετοιμότητα! Επειδή όμως “ο φόβος φυλάει τα έρμα” (η πιθανότητα ενδεχόμενης “τιμωρίας” δρα αποτρεπτικά), φροντίστε ακόμα περισσότερο την ψηφιακή σας παρουσία και προβολή (βλ. branding) για να αποτρέψετε υπεύθυνους αξιολόγησης προσωπικού από κακά ή λάθος συμπεράσματα, αναφορικά με το προφίλ σας.

Ας τα πάρουμε όμως ένα-ένα. Τι σημαίνει Social Recruiter; Είναι όσοι αναλαμβάνουν την αναζήτηση και αξιολόγηση υποψηφίων για συγκεκριμένη θέση που χρειάζεται να καλυφθεί, μέσω των Social Media. Κοινώς, ψάχνουν και δραστηριοποιούνται καθημερινά στο LinkedIn, το Facebook, το Twitter και άλλα παρόμοια κανάλια (ίσως λιγότερο δημοφιλή), μέσω του προσωπικού ή του εταιρικού τους προφίλ (ανάλογα με το μέσο και την προσέγγιση). Συνήθως δε, η δράση τους δεν περιορίζεται στην έρευνα και την προσέγγιση υποψηφίων, αλλά και στην δρομολόγηση άλλων ενεργειών με ίδιο όμως στόχο. Όπως, την ανάρτηση αγγελιών ή σχετικών posts, καθώς και επιμορφωτικών άρθρων που αφορούν στην αναζήτηση εργασίας και τη διαρκή αύξηση του δικτύου τους.

Μια επιπλέον ενέργεια που ενδεχομένως να συναντήσετε με καχυποψία, πόσο μάλλον να την “κακοδεχτείτε” πλήρως, είναι η προσέγγιση προς ενημέρωση ή η προσέγγιση με στόχο τον πολλαπλασιασμό μιας πληροφορίας. Π.χ., αν σας πλησιάσει ένας Social Recruiter ενημερώνοντάς σας για μια θέση που:

δεν σας ενδιαφέρει αυτή τη στιγμή,
δεν έχει καμία σχέση με το αντικείμενό σας, ή
δεν σας αφορά γιατί, ναι μεν αφορά τον κλάδο σας, αλλά εσείς εξειδικεύεστε σε κάτι λίγο διαφορετικό,

…τότε σίγουρα χρειάζεται να αντιμετωπίσετε την περίσταση διπλωματικά.
Πρώτα απ’ όλα, μην τον αποτρέψετε από το να σας ενημερώνει για θέσεις, ακόμα κι αν αυτές δεν ταιριάζουν απόλυτα με το προφίλ σας. Είναι προτιμότερο να τις γνωρίζετε και να αποφασίζετε εσείς κάθε φορά για το αν όντως σας ενδιαφέρουν, από το να βασιστείτε στην κρίση του κι έτσι, πιθανόν, να χάσετε μια πολύτιμη επαγγελματική ευκαιρία. Επιπλέον, ανατρέξτε άμεσα στο προφίλ σας και εξετάστε το ενδεχόμενο να το έχετε συντάξει εσφαλμένα, μπερδεύοντας τους αναγνώστες σας, πριν τον προσβάλετε λέγοντας ότι σας πλησίασε για λάθος λόγους – ειδικά αν λαμβάνετε συχνά προτάσεις για θέσεις που δεν σας αφορούν. Αν πάλι, το προφίλ σας είναι ολόσωστο και η προσέγγισή του δεν έχει βάση, μη διστάσετε να του προτείνετε να προωθήσετε την αγγελία σε φίλους και γνωστούς σας που πιθανόν να ενδιαφέρονται. Έτσι, θα ενδυναμώσετε και το δίκτυό σας, ώστε κι αυτό μελλοντικά να σας ανταποδώσει το καλό με τέτοιου είδους ενημερώσεις. Τέλος, φροντίστε να ευχαριστήσετε τον Social Recruiter για την επικοινωνία και να τον ενθαρρύνετε να μείνετε σε επαφή.

Με όλες τις παραπάνω ενέργειες και εφόσον φανείτε πρόθυμοι να τον εξυπηρετείτε προωθώντας τις θέσεις που σας επικοινωνεί (εφόσον αυτές δεν σας ενδιαφέρουν άμεσα) σε πιο ταιριαστά προφίλ φίλων/γνωστών σας, θα καταφέρετε να τον μετατρέψετε από Social Recruiter σε προσωπικό σας μελλοντικό Σύμβουλο.

Τι καλύτερο, από το να καλλιεργήσετε 2-3 τέτοιους “σπόρους”;

Έθελ Αγγελάτου, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr

Αφήστε το σχόλιό σας…