Ναι, το διαδίκτυο είναι πια το εργαλείο για την εύρεση εργασίας. Και αυτό ισχύει αμφοτεροβαρώς. Ας αφήσουμε τις πλάκες, τις υπερβολές και την ηθοποιία για το σπίτι και ας προσέξουμε λίγο περισσότερο τον ψηφιακό μας εαυτό.
(ΠΗΓΗ)

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παίζουν -και θα παίξουν ακόμα περισσότερο στο μέλλον- καθοριστικό ρόλο στην εύρεση εργασίας. Αυτό προκύπτει από έρευνα της εταιρείας ανθρώπινου δυναμικού Adecco που διεξήχθη σε συνεργασία με το Catholic University of Milan της Ιταλίας.

Στην έρευνα, υπό τον τίτλο «Social Recruiting- Job Search, Digital Reputation and HR Practices in the Social Media Age» εξετάστηκαν η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για επαγγελματικούς σκοπούς, η αποτελεσματικότητά τους στο να συνδέουν τους υποψηφίους με τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας, καθώς και η σημασία της «ψηφιακής εικόνας/φήμης» και οι επιπτώσεις της στην αναζήτηση και εύρεση εργασίας.

Επτά στους δέκα εργοδότες δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως μέρος της διαδικασίας επιλογής ανθρώπινου δυναμικού.
Λογικό. Στην εποχή που το διαδίκτυο αποτελεί το κυρίαρχο εργαλείο ενημέρωσης δεν θα μπορούσε να μην ισχύει κάτι τέτοιο. Και ο λόγος είναι ακόμη πιο βαθύς. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έτσι όπως τα διαχειριζόμαστε πια αποκαλύπτουν για εμάς πολλά περισσότερα από όσα φαντάζομαστε. Επίσης, γλυτώνουν χρόνο αλλά και δίνουν χρόνο σε εκείνον που ψάχνει όπως επίσης προσφέρουν πληθώρα πληροφορίας και στοιχείων που ενδεχομένως δεν θα μπορούσε κάποιος να έχει αλλιώς.

Πέντε στους δέκα υποψηφίους απαντούν ότι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για σκοπούς αναζήτησης εργασίας.

Στην Ελλάδα το ποσοστό των υποψηφίων που αναζητούν εργασία μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ανέρχεται στο 65%. Επιπλέον, 34% των υποψηφίων στην Ελλάδα δηλώνουν πως τουλάχιστον μια φορά κάποιος εργοδότης τους προσέγγισε μέσω κοινωνικών δικτύων και το 6% αυτών έλαβε μάλιστα και προσφορά εργασίας (τα αντίστοιχα ποσοστά της παγκόσμιας μελέτης είναι 30% και 9%).
Προφανώς και είναι αποτελεσματικό το διαδίκτυο. Πώς αλλιώς θα είχες μπροστά σου τόσες ανοιχτές δυνατότητες, ειδικά αν δεν άπτονται και απολύτως του αντικειμένου σου; Στο παρελθόν ήταν πρακτικά αδύνατον, ακόμη και μέσω αγγελιών, να βρεθείς μπροστά σε ένα τόσο μεγάλο σύμπαν προσφοράς εργασίας. 

Η φήμη των υποψηφίων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παίζει σημαντικό ρόλο και οι εργοδότες την αξιολογούν σε μεγάλο βαθμό. Ενας στους τρεις εργοδότες έχει απορρίψει υποψήφιο λόγω της ψηφιακής του εικόνας.
Το έχουμε ξαναπεί: είναι σημαντικό να προσέχει κάποιος τι ανεβάζει, τι σχολιάζει και πώς συμπεριφέρεται και δικτυώνεται ψηφιακά. Είναι σημαντικό να έχει κάποιος υψηλού επιπέδου ψηφιακή εικόνα και παρουσία όπως και διευρυμένο δίκτυο.Το Linkedin, ένα πιο ψυχρό εργαλείο παραμένει κυρίαρχο και προστατεύει εν πολλοίς τους συμμετέχοντες. Όμως και το Facebook εξακολουθεί να παίζει σημαντικό ρόλο και πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι έπαψε προ πολλού να αποτελεί εργαλείο προσωπικών επαφών και ψυχαγωγίας, αλλά λειτουργεί πια κυρίως σαν επαγγελματικό εργαλείο. Κάθε λογής επιχειρήσεις προβάλλονται μέσα από αυτό και όλοι μπορούν να σε «κατασκοπεύσουν» και να σε ψυχαναλύσουν από το προφίλ σου. Δεν μου αρέσει αυτό, το θεωρώ καταπιεστικό και αφόρητο συχνά, όμως έτσι είναι και πρέπει να το έχουμε υπόψη μας. Και μάλιστα από τη μικρή μας ηλικία, αφού δυστυχώς αυτό που ποστάρεις στα 15 σου μένει για πάντα εκεί και σε χαρακτηρίζει. Και εκείνος που ψάχνει εργαζόμενο δεν θα μπει στον κόπο να εξηγήσει τα ποστ σου με το πρόσχημα της εφηβείας. Απλώς, δεν θα ασχοληθεί αν κάτι τον ενοχλήσει. Live our lives λοιπόν εκτός διαδικτύου – η υπερέκθεση άλλωστε υποδηλώνει και ανασφάλεια και λοιπά συμπλέγματα. Και αυτό μοιάζει να μην το έχουμε συνειδητοποιήσει ακόμη. Και επίσης, εμφανιζόμαστε επιρρεπείς στις προκλήσεις των άλλων: παρατηρώ ότι το Facebook συμπαρασύρει σε δηλώσεις και διαλόγους ακόμη και ανθρώπους που δεν τον περιμένω. Καλό είναι λοιπόν να δούμε και να απομυθοποιήσουμε τη δύναμή του. Και να μη μας αγχώνουν οι άλλοι και να μην προσπαθούμε να δείξουμε κάτι. Φθάνει να δείξουμε τι μπορούμε να κάνουμε καλά στη δουλειά μας. Με κάποιον τρόπο ή απλά με διακριτικότητα.

ΠΗΓΗ: www.thetoc.gr

Μία Κόλλια, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr

Παρακαλούμε διατηρήστε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Σχόλια που το περιεχόμενό τους δεν συμμορφώνεται με αυτούς τους όρους, είναι υβριστικά ή προσβλητικά, θα διαγράφονται. Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων που τηρείτε την πολιτική εύρυθμης λειτουργίας και διαλόγου της σελίδας μας.

Αφήστε το σχόλιό σας…