Η ιδέα έπεσε στο τραπέζι σε μια συζήτηση για το πόσο σημαντικό είναι να ακούς ανθρώπους και πόσο αναγκαίο είναι να μαθαίνουν οι νέοι πόσες περισσότερες ευκαιρίες έχουν σε αυτή τη ζωή εκτός από τις προφανείς. Μόνο οι συναντήσεις με ανθρώπους μπορούν να σου το προσφέρουν αυτό και αυτές οι συναντήσεις –εκτός και αν είσαι τυχερός να έχεις ζήσει ως δημοσιογράφος πολλές συνεντεύξεις όπως εγώ- δεν είναι εύκολο να γίνουν. Έτσι, στη μεγάλη διοργάνωση του Φεστιβάλ Καριέρας, σκεφτήκαμε πως θα ήταν ενδιαφέρον να καλούσαμε επαγγελματίες, από διαφορετικούς τομείς για να καταθέσουν τις προσωπικές τους εμπειρίες. Η προσέγγιση της αλήθειας και της ευρύτερης εικόνας μέσα από διαφορετικές ιστορίες, πραγματικές και «γήινες», αποτέλεσε πρόκληση και μεγάλη χαρά.

Η αναζήτηση αυτών βασίστηκε σε δύο σημαντικά κριτήρια: τον πλουραλισμό και την πραγματική αξία των ομιλητών. Ο στόχος ήταν να γνωρίσει το κοινό που θα υποδεχθούμε στην Τεχνόπολη διαφορετικές οπτικές των πραγμάτων που η καθεμιά θα το εμπλουτίσει προς μία άλλη κατεύθυνση. Η πεποίθησή μας είναι ότι η αγορά εργασίας και η εργασία αυτή καθαυτή συναρτάται, όχι μόνο με τη στείρα γνώση, τα πτυχία και τις οικονομικές συνισταμένες, αλλά και με άλλα προσόντα και ικανότητες, πιο «ανθρώπινα» που προσπερνάμε καθημερινά λόγω τους άγχους και των εξαντλητικών ρυθμών. Η γνώση δε των συνθηκών που επηρεάζουν την εργασία μας, από την ιστορία και την αρχιτεκτονική, μέχρι την αισθητική και τη δημιουργικότητα, την τόλμη και την ομαδικότητα έχουν καίρια συμβολή στο πώς διαχειριζόμαστε τη ζωή μας στην καθημερινότητα.
Οι ομιλητές καλύπτουν ένα εύρος τομέων που πιστεύουμε ότι θα συνδράμει καθοριστικά στην πορεία των ανθρώπων που θα παρακολουθήσουν το Up Event. Οι ιστορίες τους, δεν ωραιοποιούν την πραγματικότητα, δεν εξωραΐζουν την προβληματική μας οικονομία ούτε χρυσώνουν το χάπι. Οι συμβουλές τους για τις ποικίλες δυνατότητες που παρουσιάζονται μπροστά μας στον κύκλο της ζωής, ευελπιστούμε πως θα δώσουν κουράγιο και κίνητρο, αλλά και νέες προοπτικές στους νέους.

Επιχειρηματικότητα, τουρισμός, εκπαίδευση, start up: Δημήτρης Κιούκης, Φώτης Κοκοτός, Στέλλα Μπομποτσιάρη και Παύλος Ξύνας, Ανδρέας Στεφανίδης. Οι τρόποι να αυξήσεις τα τυπικά σου προσόντα ή να στήσεις μια νέα ιδέα που να αποδίδει αλλά και νέες μέθοδοι διδασκαλίας που μπορούν να απορροφήσουν πτυχιούχους όπως και το πώς ο τουρισμός μπορεί να δώσει δουλειά πέρα από το σέρβις στα νησιά, είναι μόνο μερικά παραδείγματα. Μαζί μας και η European Patent Office, η διακυβερνητική οργάνωση που υποστηρίζει την καινοτομία και παρέχει γνωστικό υλικό σε ανθρώπους σε πάνω από 30 χώρες. Όμως οι οικονομικές κρίσεις επαναλαμβάνονται στην ιστορία και κάπως οι άνθρωποι τις αντιμετωπίζουν. Αναγκαιότητα ή μη, η ιστορικός και καθηγήτρια Μαρία Ευθυμίου, μια γοητευτική ομιλήτρια τοποθετεί τα πράγματα σε μια άλλη διάσταση, όπως και η αρχιτέκτων Ελένη Κωστίκα που πιστεύει πως η πολεοδομία και η αρχιτεκτονική επηρεάζουν, όχι μόνο τη ζωή μας αλλά και την εργασία. Για να φθάσουμε και στους Beforelight, μια ομάδα που πειραματίζεται με την αρχιτεκτονική του φωτός κάνοντας παρεμβάσεις και σε δημόσιους χώρους.

Εν τω μεταξύ, Έλληνες του κόσμου διαπρέπουν, και με απλές συχνά ιδέες, αλλά με πίστη και φαντασία. Η Επιστήμη Μπινάζη τα καταγράφει όλα τούτα τηλεοπτικά, αποδεικνύοντας με την εκπομπή “One Way Ticket” της ΝΕΡΙΤ πως η τηλεόραση μπορεί να έχει και άλλο πρόσωπο, και μας μεταφέρει εμπειρίες και γνώση για να πάρουμε ιδέες και παραδείγματα. Και κάπως έτσι, θα ξετυλίξουν το κουβάρι των σχέσεων με το εξωτερικό, η δημοσιογράφος Αγάπη Τσακπίνογλου που μέσα από το LoveGreece ονειρεύεται να γνωρίσει Έλληνες που αξίζουν προς τα έξω αλλά και ο Κώστας Βογιατζής που με ελάχιστα μέσα κατάφερε να δημιουργήσει το Yatzer.com, ένα site περί design και αισθητικής που δεν υπολείπεται σε τίποτα εκείνων που τον ανταγωνίζονται στις μεγάλες πρωτεύουσες και μάλιστα με διεθνή credits. Το εξωτερικό έζησε στα πολύ εφηβικά της χρόνια η Βίκυ Καγιά, το εγκατέλειψε κάποια στιγμή, αλλά γνωρίζει καλά πως μόνο η σκληρή δουλειά φέρνει αποτελέσματα, κάτι που προσπαθεί πια να περάσει στη σχολή της, το Fashion Workshop. Γιατί η μόδα θέλει γνώσεις, γενική κουλτούρα και συνεχή εκπαίδευση. Αυτό επίσης, το γνωρίζει καλά και ο δημοσιογράφος Κίμων Φραγκάκης ο οποίος στο Andro.gr, ένα site υψηλών προδιαγραφών φιλοξενεί όσους έχουν βαθιά γνώση και άποψη.

Και όταν όλα δεν είναι ρόδινα, αλλά δεν το βάζεις κάτω, μπορείς να ξανακάνεις ταινία μετά από δέκα χρόνια, όπως ο Γιώργος Τσεμπερόπουλος και να μαζεύεις βραβεία, αλλά και να επιμένεις να δείχνεις την αλήθεια των πολέμων όπως ο Σωτήρης Δανέζης με τα συγκλονιστικά ντοκιμαντέρ του. Μπορεί επίσης να έχεις «έτοιμη» μια δουλειά, αλλά να αποφασίσεις να της γυρίσεις την πλάτη για την πιο καινοτόμο λαϊκή αγορά της χώρας, όπως ο Δημήτρης Κουτσολιούτσος με το Farmers Republic του ή να σπουδάσεις μετά τα 30 σου εκείνο που θα σε κάνει να αφιερώσεις τη ζωή σου σε μια Οργάνωση που τιμά τη Γη, όπως ο Χρήστος Ζούρας αφού πρώτα έχεις εφαρμόσει αρχές μάρκετινγκ στον Αρκτούρο. Με βάση τη φύση και τον σεβασμό στις αρχές της, άλλαξε πορεία ζωής και ο Γιάννης Ζαγοριανάκος με τη δημιουργία του Cool Soap: εκείνος και η Μαρίνα Κοριολάνο-Λυκουρέζου δημιουργούν στην Αίγινα χειροποίητα φυσικά σαπούνια, υψηλής αισθητικής και ποιότητας, αρνούμενοι οποιαδήποτε εκβιομηχανοποιημένη εκδοχή της ιδέας τους. Την ίδια ώρα που ο Αλέξανδρος Θεοδωρίδης με την οργάνωση «Μπορούμε» αποφάσισε ότι το φαγητό δεν είναι για πέταμα και οι τεράστιες ανάγκες πρέπει να καλύπτονται όσο περισσότερο γίνεται.

Η μουσική και το ραδιόφωνο με δύο εκπροσώπους άξιους χωρίς αμφιβολία, που έζησαν χωρίς ασφάλεια πολλά πάνω- κάτω στην πορεία τους έρχονται μέσα από τα στόματα του Νίκου Πατρελάκη και της Μαργαρίτας Μυτιληναίου – γιατί καμιά φορά είναι πιο δύσκολο να χτίσεις από την αρχή μετά τα 40 σου αλλά εκείνοι το έκαναν: το πολυσυλλεκτικό και συνεπές στις αρχές του doctv και ο, νεότευκτος, μελωδικός 88 Mέντα Fm είναι τα νέα τους «σπίτια». Τα δυο μας συγκροτήματα, διηγούνται τη σύγχρονη ιστορία τους και φυσικά, θα μας κρατήσουν παρέα στη λήξη της πρώτης ημέρας, την Παρασκευή με δύο συναυλίες μετά τις 20:30. The Burger Project και Penny & the Swingin’ Cats on stage!

Μέσα σε όλα, ο Θοδωρής Τσεκούρας, ένας εξαιρετικά ιδιοφυής άνθρωπος της διαφήμισης θα μιλήσει με τον δικό του τρόπο – που είναι πάντα απρόβλεπτος, ο Μίλτος Σωτηριάδης αναλαμβάνει το μεγάλο στοίχημα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, μιας από τις πρωτοποριακές σκηνές της πόλης και ο Σπυρίδων Νομπιλάκης αφηγείται το πώς μπορείς, μαζί με δύο φίλους, να κάνεις 12.000 χιλιόμετρα για να μαζέψεις χρήματα για τρεις ΜΚΟ χωρίς κανένα προσωπικό κέρδος, παρά μόνο ψυχικό όφελος.

Γιατί όπως έγραψε και η Επιστήμη Μπινάζη στο Fb, «όλα είναι δρόμος». Kαι αυτός συχνά γίνεται μονόδρομος προς την επιτυχία και την προσωπική, αλλά και επαγγελματική ευτυχία.

UP EVENT, Γκάζι Τεχνόπολις, αμφιθέατρο 9,84
Παρασκευή 16:30 – 21:00
Σάββατο 12:00 – 17:00
Κυριακή 12:00 – 17:00
Πληροφορίες στο http://careerdays.gr/up-event/

Μία Κόλλια, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr

Αφήστε το σχόλιό σας…