0
Shares

Κρίση, ξε-κρίση, το επιχειρείν έχει βγει για τα καλά στο προσκήνιο. Στα περισσότερα από τα Εργαστήρια Αναζήτησης Εργασίας και τις Ημέρες Καριέρας που πραγματοποιούνται, πλησιάζουν τους Συμβούλους, σε μεγαλύτερο ποσοστό άτομα κοντά στην ηλικία των 30* όπου χρειάζονται βοήθεια για το πώς θα ξεκινήσουν ή θα αναπτύξουν τη δική τους επιχείρηση. Κι όσο τα ρητά επιβεβαιώνουν ότι «οι επιχειρηματίες γεννιόνται – δεν γίνονται», εμείς απαντούμε με ένα άλλο ρητό που λέει: «πενία τέχνας κατεργάζεται». Με άλλα λόγια, στις δυσκολίες και την ανεπάρκεια των καιρών, η ευρηματικότητα και οι έξυπνες λύσεις είναι το δημιουργικό αντίβαρο (που λέει και η «Βίκυ»).

Σε αυτή την τάση, το μόνο σίγουρο είναι ότι συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και δεξιότητές σας θα χρειαστούν «γυάλισμα»! Τώρα αν πιστεύετε πως ήδη είστε καλοί σε όσα αναφέρουμε παρακάτω, προτείνουμε να ρίξετε μια ματιά και σας προκαλούμε να τα αναπτύξετε ακόμα περισσότερο:

Επικοινωνία
Είτε αποφασίσετε να τρέξετε την επιχείρησή σας μόνος, είτε έχετε ομάδα και προσωπικό που συνεργάζεστε, αυτή είναι μια απαραίτητη δεξιότητα. Τη χρειάζεστε σίγουρα και για να συνεννοείστε με τους προμηθευτές ή/και πελάτες σας, είτε αυτό αφορά την προφορική (μέσω τηλεφώνου ή δια ζώσης), είτε την γραπτή επικοινωνία σας (mail, fax, social media, website responses, κ.ά.). Αν, δε, έχετε και προσωπικό, τότε υπάρχει ένας λόγος παραπάνω για να επενδύσετε σε αυτή προκειμένου να αντιλαμβάνονται ξεκάθαρα τις οδηγίες σας και να αυξάνεται η παραγωγικότητά τους. Αν τώρα ανησυχείτε ότι «δεν το ‘χετε», προτείνουμε να παρακολουθήσετε:
α) τις αντιδράσεις όσων επικοινωνείτε,
β) κατά πόσο αντιλαμβάνονται όσα έχετε να τους πείτε και
γ) αν, εν τέλει, ακολουθούν όσα συμφωνήσατε

Branding (προσωπικό & επαγγελματικό)
Το να προσπαθείτε να προωθήσετε το brand της επιχείρησής σας, ή να αποδείξετε ότι έχετε εξειδίκευση στο αντικείμενο του προϊόντος ή των υπηρεσιών σας, είναι κάτι που δύσκολα επιτυγχάνεται αν κάποιος δεν γνωρίζει πώς να το πραγματοποιήσει online (μέσω του internet). Συνεπώς, το branding σας βασίζεται:
α) στη δραστηριότητά σας στα Social Media,
β) στους χρόνους αυτής κατά τη διάρκεια της ημέρας,
γ) στη δημιουργία και ανάρτηση ουσιώδους περιεχομένου και κυρίως
δ) στην στόχευση αυτού του περιεχομένου στο κατάλληλο κοινό
Αν δεν γνωρίζετε πώς να εφαρμόσετε τα παραπάνω αλλά «είστε εύκολος» στη μάθηση, ξεκινήστε με μικρά βηματάκια και πειραματιστείτε (με προσοχή!). Αν όχι, μπορείτε πάντα να προσλάβετε έναν expert στο αντικείμενο να σας αναλάβει από το Α ως το Ω.

Πωλήσεις
Όσοι γκρινιάζουν σαν παιδιά χτυπώντας τα πόδια τους στο πάτωμα ότι δεν θα ασχοληθούν καθόλου και ποτέ με τις πωλήσεις, δυστυχώς ή ευτυχώς, απατώνται οικτρά. Αν τώρα έχετε κάποιες στρατηγικές κατά νου ή εφαρμόζετε την πώληση μέσα από συζητήσεις και έρευνα αναγκών των πελατών σας, τότε ακόμα καλύτερα – ειδικά για όσους θεωρούν ότι δεν είναι εξοικειωμένοι ακόμα με την όλη διαδικασία.

Στρατηγικές
Μόλις αναφερθήκαμε σε αυτές, αν και προτιμώ να εμβαθύνουμε σε συγκεκριμένες ερωτήσεις ώστε να σας βοηθήσω να τις «καταστρώσετε» και στην πράξη:
α) Αφιερώνετε χρόνο για να ονειρευθείτε;
β)Πού θα θέλατε να τοποθετήστε την επιχείρησή σας;
γ) Ποιο είναι το όραμά σας για αυτήν;
Δ) Και πώς θα φτάσετε από το ΕΔΩ στο ΕΚΕΙ;
Αφιερώστε χρόνο και καταγράψτε το πλάνο των μελλοντικών σας δράσεων (μακροπρόθεσμων αλλά και βραχυπρόθεσμων). Μην κρύψετε αυτή την καταγραφή – έχετε την σε μέρος με οπτική πρόσβαση, για να θυμάστε καθημερινά που στοχεύετε να φτάσετε.

Οικονομικά
Χρειάζεται οπωσδήποτε να έχετε βασική γνώση για την εισροή των εσόδων σας, των εξόδων και της ρευστότητάς σας. Όσο πιο εξοικειωμένοι είστε με αυτά τα νούμερα, τόσο περισσότερη αυτοπεποίθηση θα έχετε στις αποφάσεις που θα κληθείτε να πάρετε. Πώς θα γίνουν όλα αυτά; Με ανάγνωση θεμάτων γύρω από τις οικονομικές και φορολογικές εξελίξεις, πόσο μάλλον αν καταφέρετε να γίνετε το πιο ευχάριστο «τσιμπούρι» του λογιστή σας!

[*Φυσικά και μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, απλώς τονίσαμε την ηλικία των 30 (αν και όλες οι γενιές έχουν αρχίσει να έχουν τις ίδιες ακριβώς ανησυχίες), γιατί με την αλλαγή αυτή της δεκαετίας, πολλά άτομα εκφράζουν πως θέλουν να αποτινάξουν τη μονοτονία της μισθωτής εργασίας που καταλήγει να μην τους προσφέρει την γνώση και την εξέλιξη που αναζητούν].

Copyright: g-stockstudio, www.shutterstock.com

Έθελ Αγγελάτου, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr

Παρακαλούμε διατηρήστε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Σχόλια που το περιεχόμενό τους δεν συμμορφώνεται με αυτούς τους όρους, είναι υβριστικά ή προσβλητικά, θα διαγράφονται. Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων που τηρείτε την πολιτική εύρυθμης λειτουργίας και διαλόγου της σελίδας μας.

Αφήστε το σχόλιό σας…

0
Shares