Οι περισσότεροι άνθρωποι όταν μιλούν ή σκέφτονται για τον εαυτό τους, τα πρώτα πράγματα που τους έρχονται στο μυαλό είναι, συνήθως, τα ελαττώματά τους, όσα τους λείπουν για να είναι (κατά τη γνώμη τους) τέλειοι και πώς αυτά ανακόπτουν την πορεία και τις επιτυχίες τους. Το ίδιο συμβαίνει κι όταν σκέφτονται για την καριέρα τους.

“Μου λείπει αυτό το πτυχίο – τι θα κάνω αν μου το ζητήσουν;”, “στην αρχή της καριέρας μου άλλαξα αρκετές θέσεις σε σύντομα χρονικά διαστήματα και τώρα θα νομίζουν ότι είμαι επαγγελματικά ασταθής “, “δεν εργαζόμουν σε πολύ γνωστές ή πολυεθνικές εταιρείες και θα νομίζουν ότι δεν έχω μάθει τίποτα ιδιαίτερο” κι άλλες τέτοιες φράσεις, είναι μέσα στις σκέψεις που σας ταλανίζουν… Ειδικά, οι συγκεκριμένες: “θα νομίζουν…”, “μα, αν σκεφτούν…”, “κι άμα βγάλουν συμπεράσματα που θα…” τριβελίζουν διαρκώς το μυαλό σας. Αρνητικές σκέψεις, τοξικές θα λέγαμε, ή αλλιώς περιοριστικές αντιλήψεις κατά τους διάφορους coaches και συμβούλους ανεργίας. Όλους, λίγο πολύ, σας απασχολούν τα παραπάνω, κι έχετε βρεθεί σε τέτοια θέση, πελαγωμένοι για το πώς θα διαχειριστείτε τους ομιλητές και κριτές της προϋπηρεσίας σας. Έτσι, αρχίζετε “να κόβετε και να ράβετε” το βιογραφικό σας, ανησυχείτε με ποιο τρόπο θα αναφερθείτε καλύτερα και σε τί, αγχώνεστε ποιοι θα δουν το LinkedIn profile σας, κ.ο.κ.

Το πρόβλημα όμως βρίσκεται – τουλάχιστον για όσους έχουν φροντίσει το βιογραφικό και τη συνολική εικόνα του brand τους – στο ό,τι θεωρείτε πως οι αρμόδιοι στελέχωσης προσωπικού έχουν πάντα το χρόνο να αναλύουν και να συγκρατούν κάθε μικρή λεπτομέρεια του προφίλ σας. Όχι απαραίτητα! Αυτό που θα έπρεπε να σας απασχολεί περισσότερο, είναι η σωστή σύνταξη και ο εμπλουτισμός του προφίλ σας με τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά. Γιατί, σε πολύ περισσότερες εταιρείες απ’ όσες νομίζετε, η επιλογή του υποψηφίου δεν γίνεται με κριτήρια, σαν αυτά για τα οποία χάνετε τον ύπνο σας. Αντιθέτως, πραγματοποιείται από λογισμικά ανάγνωσης βιογραφικών και εντοπισμού λέξεων-κλειδιά που θα ταυτίζονται με τα “θέλω” της αντίστοιχης εταιρείας. Εξ ου και το βιογραφικό σας δεν θα έπρεπε να αποστέλλεται σε PDF format (το λογισμικό αδυνατεί να διαβάσει λέξεις, “βλέπει” το PDF σαν εικόνα) αλλά μόνο σε Word document.

Σταματήστε λοιπόν, να “κλαίτε πάνω από χυμένο γάλα” και ξεκινήστε να επιβεβαιώνετε πως κάθε ζητούμενο μιας αγγελίας, βρίσκει δίδυμη αναφορά και επανάληψη στο βιογραφικό και το προφίλ σας με σωστές καταγραφές. Αυτός τουλάχιστον είναι ένας από τους τρόπους που θα αυξήσετε τις πιθανότητες της επιλογής σας και, γιατί όχι, των εν δυνάμει συνεντεύξεών σας!

Copyright:Krasimira Nevenova, www.shutterstock.com

Έθελ Αγγελάτου, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr