Όπως όλοι γνωρίζετε, η νο.1 ευθύνη ενός recruiter είναι να βρει το βιογραφικό και τον υποψήφιο των ονείρων του, ώστε να καλύψει τις ανάγκες του «εσωτερικού» (προϊσταμένου εντός της εταιρείας) ή «εξωτερικού» (από εταιρεία πελάτη) πελάτη του.

Από την Έθελ Αγγελάτου

Αυτό για να γίνει, δεν χρειάζεται απαραίτητα να είναι τέλειος ο υποψήφιος – αρκεί να έχει επιμεληθεί επαρκώς το βιογραφικό του κα να φροντίσει να αναδείξει τα καλύτερα χαρακτηριστικά σε αυτόν που θα τον αξιολογήσει, αρχής γενομένης από τον recruiter. Ποια είναι όμως τα 5 σημεία-«νάρκες» που πρέπει εσείς ως υποψήφιοι να αποφύγετε να «πατήσετε»;

Έλλειψη Συνοχής

Αν το βιογραφικό σας αναφέρει μόνο τα γεγονότα και τις αρμοδιότητές σας ανά τα χρόνια και ανά τους ρόλους της προϋπηρεσίας σας, τότε σίγουρα δεν είναι ολοκληρωμένο. Το θέμα είναι να συμπεριλαμβάνει τα σημεία εκείνα που αναδεικνύουν τον επαγγελματισμό, την τεχνογνωσία και την εμπειρία σας στον συγκεκριμένο κλάδο που στοχεύετε να εργαστείτε. Σίγουρα δεν θα ήταν ό,τι καλύτερο να προσαρμόζετε κάθε φορά το βιογραφικό σας με τη θέση που επιθυμείτε. Αν και πολλοί συμβουλεύουν προς αυτή την κατεύθυνση, εσείς τι συμπέρασμα θα βγάζατε για κάποιον που φαίνεται να τηρεί διάφορες version βιογραφικών που μάλιστα, δεν έχουν και συνοχή με το LinkedIn profile του συγκεκριμένου υποψηφίου; Θα ήταν πιο σοφό, να συμπληρώσετε ή να τονίσετε λίγα (αλλά σημαντικά) σημεία εντός του βιογραφικού σας, τα οποία θα συνάδουν με τον ρόλο που στοχεύετε να διεκδικήσετε. Βέβαια, προσέξτε αυτά να τονίζουν το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα έναντι άλλων υποψηφίων για τη θέση, ώστε να κατευθύνετε την απόφαση προς τη δική σας υποψηφιότητα και μόνο.

Μιλάτε για αρμοδιότητες, ενώ ζούμε στην Εποχή των Επιτευγμάτων

Με τους ρυθμούς της οικονομίας παγκοσμίως, την νέα τάση στην στελέχωση προσωπικού και της άμεσης ανταπόκρισης των νέων γενεών (Γενιά Y και Z) σε εμβόλια-προκλήσεις στον τομέα της τεχνολογίας… τα πράγματα καταλήγουν άκρως εκβιαστικά. Πλέον κανείς δεν μιλάει θεωρητικά, αλλά πρακτικά και αναζητά επιτεύγματα, νούμερα που αποδεικνύουν αυξημένη παραγωγικότητα. Σε ένα τέτοιο, λοιπόν, οικοσύστημα, δεν έχει νόημα να πολυλογήσετε στο βιογραφικό σας αναφέροντας αρμοδιότητες, αν δεν γίνετε σαφείς πώς αυτές κατέληξαν να βοηθήσουν τον ρόλο σας, το τμήμα και την ίδια την εταιρεία. Ενσωματώστε στα bullets σας νούμερα (μεγέθη, ποσοστά και εύρος στοιχείων) που θα δώσουν μια πιο αληθοφανή εικόνα όσων θέλετε να επικοινωνήσετε για να σας εμπιστευτούν.

Δεν έχετε κουραστεί με τις «κλισέ» λέξεις-κλειδιά;

Για πόσο ακόμα θα λαμβάνουν οι υπεύθυνοι προσλήψεων βιογραφικά που…

[…η συνέχεια στην επόμενη ενότητα]

Image source: ZoranOrcik, Shutterstock.com

Σχετικά άρθρα: 
Το βιογραφικό σας, σαν movie trailer…
Βιογραφικό από το Etsy…κι άλλα 12 Tips! [Μέρος Α’]
Βιογραφικό από το Etsy…κι άλλα 12 Tips! [Μέρος Β’]