0
Shares

Αν παρατηρήσετε την εξέλιξη που έχει προκύψει στην όλη διαδικασία της αναζήτησης εργασίας και πώς αυτή έχει ψηφιοποιηθεί στο μεγαλύτερο μέρος της, θα δείτε ότι οι υποψήφιοι πλέον κάνουν πραγματικά έναν απίστευτο αγώνα για να μη μείνουν πίσω.

Το 2017, μάλιστα, δυσκόλεψαν ακόμα περισσότερο τα πράγματα, όταν για μια υποψηφιότητα, χρειαζόταν να μετατραπεί κάποιος σε ένα μικρό “marketing ή tech geek” όσον αφορά στη σύνταξη του βιογραφικού του, για να ξεχωρίσει από τα υπόλοιπα ταλέντα της αγοράς. Κι ενώ μερικά tips συμβούλων καριέρας παραμένουν αρκετά διαχρονικά – όπως να είναι το βιογραφικό σας όσο το δυνατόν λιγότερες σελίδες – σας συλλέξαμε κι άλλα που κάνουν πιο «σαματά», για να σας αποτρελάνουμε!

Αρχικά, χρησιμοποιήστε κανά template! Τι παιδεύεστε με τα περιθώρια, τα bold, τους τίτλους κι άλλα τέτοια; Μπορείτε κάλλιστα να επιλέξετε templates που σας παρέχουν sites όπως το www.glassdoor.com ή να αγοράσετε κάποιο ελκυστικό και πιο στα-μέτρα-σας, από το Etsy! Φυσικά, σας λύνει ναι μεν τα χέρια, αλλά θα χρειαστεί να επιμεληθείτε όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται να συμπληρώσετε σε αυτό. Κι αυτό, αγαπητοί μου αναγνώστες σημαίνει content management (τα ‘λεγα εγώ ότι χρειάζεται να μετατραπείτε σε marketing geek).

Ξεχάστε το CV Summary ή Abstract στην μορφή που ήταν κάποτε! Δεν υπάρχει κανένας λόγος να κουράζετε τους υπεύθυνους στελέχωσης προσωπικού (recruiters), με αναφορά των soft skills σας και των προθέσεων να εργαστείτε με ζήλο, σε ομάδα και με όλη την καλή διάθεση να μάθετε. Αυτά τους τα έχουν πει κι άλλοι κι έχουν κουραστεί να τα διαβάζουν. Αντιθέτως, χρειάζεται να τους πείτε στοχευμένα αυτά που αναζητούν να μάθουν. Δηλαδή, πώς (σε 3-4 γραμμές) θα φέρετε αποτελέσματα στο συγκεκριμένο ρόλο και με ποιες τεχνικές δεξιότητες (γνώσεις του αντικειμένου σας), σκοπεύετε να στηρίξετε κάτι τέτοιο.

Ενισχύστε το περιεχόμενο κάθε θέσης εργασίας σας, αναφέροντας όχι τις αρμοδιότητές σας, αλλά τα επιτεύγματα ή τί αποκόμισε η εταιρεία από την κάθε δραστηριότητα που θέλετε να θίξετε. Λογικά, θα χρειαστείτε κάθε δημιουργική έμπνευση για να καταγράψετε σε τέτοιο μοντέλο το βιογραφικό σας, αλλά όπως προανέφερα, είναι απαραίτητο να ξεκινήσετε να σκέφτεστε σαν marketeer του «προϊόντος» σας. Δώστε τους μεγέθη που αποδεικνύουν την ποιότητα ή την ποσότητα της δουλειά σας (για όσους γνωρίζουν, Β+Α).

Δεν θα καταφέρετε να αναφέρετε όλες τις ανατριχιαστικές λεπτομέρειες που αποδεικνύουν πόσο κατάλληλοι υποψήφιοι είστε – συμβιβαστείτε και αντιμετωπίστε την πραγματικότητα! Με τόση προσφορά αξιόλογων στελεχών κάθε επαγγελματικής ηλικίας και αντικειμένου, κοινώς ανταγωνισμό, πρέπει να βρείτε τον τρόπο να είστε σύντομοι, περιεκτικοί και με ελκυστικό περιεχόμενο που δεν θα ξεπερνάει π.χ. τη μία σελίδα (για νέα στελέχη) ή τις δύο για ανώτερα.

Το νου σας στις λέξεις κλειδιά! Αυτές είναι η κύριος παράγοντας που ελκύει επάνω σας recruiters και μηχανές αναζήτησης, στις οποίες καλό είναι να εμφανίζεστε στα πρώτα αποτελέσματα. Μην το αναλύσουμε πολύ – καταγράψτε σε ένα χαρτί όλες τις σημαντικές έννοιες και ορολογίες του κλάδου και του αντικειμένου σας, και βεβαιωθείτε εκ των υστέρων ότι τις έχετε αναφέρει στα σωστά σημεία (να βγαίνει νόημα) και αρκετές φορές.

Δεν είμαι πολύ υπέρ της σύνταξης και τήρησης πολλών στυλ βιογραφικών για το brand σας. Όπως πολλές φορές αναφέρω, δεν είναι χρωματιστά φει-βολάν που τα διαμοιράζετε. Το προϊόν σας είναι ένα και χρειάζεται να εμπνέει σταθερότητα και κύρος. Αν, όμως, θέλετε να τονίσετε διαφορετικά σημεία του περιεχομένου ώστε να αντιστοιχούν με διαφορετικές αγγελίες, αυτό μάλιστα!

 

Της Έθελ Αγγελάτου

Copyright: www.shutterstock.com

 

0
Shares