Σε παλιότερες ενότητες έχουμε αναφερθεί στους αναζητούντες εργασία και τους παθητικούς αναζητούντες, δύο κατηγορίες ξεχωριστές από τους ανέργους, όπου κι οι δυο εργάζονται ενεργά. Παρ’ όλα αυτά, αναζητούν ή τουλάχιστον εξετάζουν δελεαστικές προτάσεις που εμφανίζονται στο διάβα τους. Για να συμβεί αυτό όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται, χρειάζεται κάθε μέλος αυτών των ομάδων να μπει στην ίδια διαδικασία με τους ανέργους – να αναβαθμίσει και να προβάλλει στρατηγικά το BRAND του! Τουτέστιν, ανταγωνισμός.

Πώς είναι όμως αυτό εφικτό, όταν πιστεύουν ότι ο εργοδότης παραμονεύει, μην τυχόν και τα ταλέντα του αναζητήσουν άλλη “πλεύση”; Στην πραγματικότητα, λίγοι εργοδότες μπαίνουν στη διαδικασία να ψάξουν ένα-ένα τα προφίλ των εργαζομένων τους, κι ακόμα λιγότεροι να σας “google-άρουν”, χωρίς αφορμή. Εκτός αν η εταιρεία είναι μικρή σε μέγεθος ή/και όντως, η κουλτούρα της διοίκησης ή των συναδέλφων σας, μαρτυρά τέτοιες τάσεις και συμπεριφορές. Γενικότερα, μην μπερδεύετε στο μυαλό σας, τον εργοδότη με τους recruiters που αναζητούν πληροφορίες, προκειμένου να σας αξιολογήσουν για τη στελέχωση μιας θέσης. Αν όμως εσείς, επειδή “έχετε τη μύγα, μυγιάζεστε” ή όντως φοβάστε τις ανταγωνιστικές προθέσεις των συνεργατών σας, ελάτε να δούμε πώς μπορείτε να προφυλάξετε τις ενέργειές σας από αδιάκριτα βλέμματα.

Αρχικά, να τονίσουμε ότι οι συχνές αλλαγές στο “φυσικό” προφίλ σας δεν δίνουν καλή εντύπωση στους παραλήπτες ενός βιογραφικού. H αγορά είναι μικρή κι η διασταύρωση στοιχείων (όταν τυχόν έχετε διαφοροποιήσει το CV σας με συνεχείς αλλαγές στην έκφραση ή τη δομή) γίνεται, συνήθως όταν υπάρχουν ή προκαλούνται αμφιβολίες για το συγκεκριμένο προφίλ. Μη δίνετε τέτοια δικαιώματα – ερευνήστε για τη σωστή σύνταξη του βιογραφικού σας και αναζητήστε ειδικούς. Συνεπώς, αναβαθμίστε το, μόνο για να προσθέσετε κάποια προϋπηρεσία ή εκπαίδευση ή όταν όντως θέλετε να ανανεώσετε τη δομή του (σε αραιά χρονικά διαστήματα).

Το “ψηφιακό” προφίλ σας, αυτό που διατηρείτε στο LinkedIn, το Glassdoor, το Xing ή άλλες παρόμοιες πλατφόρμες, καταρχάς, είναι απαραίτητο να ταιριάζει με τις πληροφορίες του “φυσικού” βιογραφικού σας! Επιλέξτε να αναφέρετε όμως τις πιο “στρατηγικές” και ασφαλώς λιγότερες (σε μικρό βαθμό για χαμηλόβαθμα στελέχη, σε μεγαλύτερο για τα υψηλόβαθμα, τα οποία θα προτιμήσουν περιεχόμενο βασισμένο σχεδόν μόνο στα επιτεύγματά τους)! To internet, άλλωστε, είναι γρήγορο περιβάλλον, όπου οι πολλές αναλύσεις δεν βοηθούν.

Για να διατηρήσετε λοιπόν τις παραπάνω αλλαγές “κρυφές” από τις ενημερώσεις των επαφών σας, π.χ. στο LinkedIn:

Απ’ το Privacy & Settings (εντός drop down menu που εμφανίζεται στο avatar σας πάνω δεξιά), απo-επιλέξτε απ’ τον φάκελο Privacy Controls, το Turn your activity broadcasts από on σε off (μόνο κατά τη διάρκεια συγκεκριμένων αλλαγών που δε θα θέλατε να δει ο εργοδότης σας: αλλαγή προφίλ, όταν δίνετε συστάσεις κι όταν ακολουθείτε εταιρείες). Μην επιλέξετε αυτό να ισχύει μόνιμα – θα λειτουργήσει αρνητικά στην προβολή του BRAND σας. Το ζήτημα είναι, να “αναμοχλεύετε” πού και πού το δίκτυό σας για να είστε πάντα στο νου τους!

Όταν θελήσετε να αλλάξετε το περιεχόμενο του προφίλ σας, επιλέξετε Edit Profile και δεξιά θα εμφανιστεί ένα παράθυρο με ένα πράσινο “tick”. Έτσι, σας δίνεται η επιλογή να μην δημοσιευθούν οι αλλαγές σας

Δείτε επιπλέον ρυθμίσεις που σας προστατεύουν εδώ και αντιστοίχως, αναζητήστε ανάλογες ρυθμίσεις σε κάθε πλατφόρμα που χρησιμοποιείτε – μην επαναπαύεστε ότι αυτές παρέχονται αυτοματοποιημένα.
Έθελ Αγγελάτου, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr