Κάποιοι λένε ότι η ευτυχία είναι μικρές στιγμές στη ζωή μας κι όχι μια μόνιμη κατάσταση. Σύμφωνα όμως με την έρευνα της ψυχολόγου του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, Sonja Lyubomirsky (https://www.authentichappiness.sas.upenn.edu/faculty-profile/sonja-lyubomirsky),  το 40% των παραγόντων που αφορούν στην ευτυχία μπορούμε να το ελέγξουμε. Αυτό σημαίνει ότι όλοι είμαστε σε θέση να βελτιώσουμε την ευτυχία μας, κάνοντας κάποιες αλλαγές στον τρόπο που σκεφτόμαστε και ενεργούμε.

Ας δούμε λοιπόν κάποια πράγματα που αν τα ξεφορτωθούμε, ίσως καταφέρουμε να βρούμε την προσωπική μας ευδαιμονία. Με την προϋπόθεση φυσικά να χαίρουμε άκρας υγείας.

 

  1. Σταματήστε να παραπονιέστε: Ακόμα κι αν αυτό σας κάνει να νιώθετε καλύτερα, να θυμάστε: κανείς δεν μπορεί να σας κάνει δυστυχισμένους, καμία κατάσταση δεν μπορεί να σας γεμίζει λύπη, εκτός αν εσείς το επιτρέψετε.
  2. Μειώστε την ανάγκη σας να εντυπωσιάζετε: Αφήστε τους ανθρώπους να δουν τον πραγματικό σας εαυτό, ακόμη και αν εκείνοι δεν σας αποδέχονται πάντα. Είναι πολύ κουραστικό να προσπαθείτε να είστε πάντα αρεστοί.
  3. Απαλλαγείτε από τους φόβους σας: Ναι, αυτό συχνά είναι δύσκολο, αλλά τις περισσότερες φορές ο φόβος είναι μόνο στο μυαλό μας. Όχι, δεν θα ‘ρθει η καταστροφή -ακόμη και οι δύσκολες καταστάσεις ξεπερνιούνται και συνεχίζουμε.
  4. Σταματήστε την κριτική: Σίγουρα δεν εννοούμε να μην λέτε τη γνώμη σας γι’ αυτά που συμβαίνουν γύρω σας, αλλά να μη φτάνετε στο άκρο να κρίνετε και να κατακρίνετε συνεχώς τους άλλους, μπαίνοντας σε έναν κύκλο που κάποια στιγμή θα κλείσει… γύρω σας.
  5. Μειώστε την ανάγκη να έχετε πάντα δίκιο: Πόσο αξίζει να είστε πάντα εσείς ο σωστός; Και ποιο είναι το αποτέλεσμα τού να έχετε πάντα εσείς δίκιο; Αυτό ονομάζεται εγωισμός και πραγματικά δεν οδηγεί πουθενά.
  6. Μην προσπαθείτε να ρίξετε ή να αναλάβετε το φταίξιμο: Ο καθένας ζει τη δική του ζωή και είναι υπεύθυνος γι’ αυτή. Προσπαθήστε να το θυμάστε πάντα αυτό και κάντε και τους άλλους με τη στάση σας να καταλάβουν ότι δεν θα πάρετε ευθύνες που δεν σας αναλογούν.
  7. Καλλιεργήστε την αισιοδοξία: Προσπαθήστε συνειδητά να βλέπετε το ποτήρι μισογεμάτο και όχι μισοάδειο. Δεν είναι πάντα εύκολο, αλλά να ξέρετε ότι σύμφωνα με έρευνες, οι αισιόδοξοι άνθρωποι είναι πιο υγιείς, έχουν πιο ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα και αναρρώνουν γρηγορότερα από τις ασθένειες.
  8. Πατήστε το “pause”: Στην καθημερινότητά μας υπάρχουν στιγμές χαράς και γέλιου γύρω μας, αλλά συχνά είμαστε πολύ απορροφημένοι για να τους δώσουμε σημασία. Την επόμενη φορά που θα ακούσετε έναν συνάδελφο να διηγείται μια αστεία ιστορία, θα σας ωφελήσει να στρέψετε για λίγο την προσοχή σας εκεί.
  9. Δώστε έμφαση στους στόχους: Οι ευτυχισμένοι άνθρωποι έχουν πάντα στόχους, τους οποίους προσπαθούν να πετύχουν. Είτε πρόκειται για την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας είτε για έναν επαγγελματικό στόχο, είναι σημαντικό να δεσμευόμαστε στην επίτευξή τους. Η ύπαρξη ενός σκοπού στη ζωή μάς οδηγεί στην ευτυχία.
  10. Αφήστε πίσω το παρελθόν: Σίγουρα, το να κοιτάξουμε πίσω και να συνειδητοποιήσουμε κάποια λάθη που έγιναν για να μην τα επαναλάβουμε στο μέλλον, είναι υγιές. Μην ξεχνάτε όμως ότι το μόνο που έχουμε να ζήσουμε είναι το παρόν -ό,τι έγινε, έγινε.

 

Της Μίας Κόλλια

Copyright: www.shutterstock.com