Δεύτερο μέρος: Κατάθλιψη – Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ

Εργασία, Επιχειρηματικότητα, Εκπαίδευση, Καινοτομία, Νέες Ιδέες και Ταλέντο συναντήθηκαν στις Ημέρες Καριέρας, στις 8 και 9 Οκτωβρίου, 2016, στην Τεχνόπολις Δήμου Αθηναίων. Στο πλαίσιο των Ημερών Καριέρας, διεξήχθη για τρίτη χρονιά, το Up Event, όπου προσωπικότητες από κάθε χώρο διηγούνται την προσωπική τους ιστορία με ειλικρίνεια, προσφέροντας συμβουλές και ιδέες στους νέους, αλλά και ειδικοί, οι γνώσεις των οποίων αποτελούν εφόδιο για κάθε άνθρωπο. Η ψυχολόγος Αγγελική Χούγια άφησε το κοινό με ανοιχτό το στόμα, μιλώντας για την ανεργία, τις επιπτώσεις και την αντιμετώπισή της, απενοχοποιώντας την πιο απειλητική συνθήκη των καιρών μας.

Τα δύο κείμενα με αποσπάσματα του λόγου της (σε δύο μέρη) αποτελούν χάδι στην ψυχή και οδηγό ζωής. Την ευχαριστούμε θερμά!

Μετά την ανεργία, λοιπόν!

Στόχος

●  Αποδοχή πραγματικότητας

●  Διαχείριση επώδυνων συναισθημάτων

●  Ανακάλυψη πρωτόγνωρων δυνάμεων μέσα μας

●  Προσωπικοί τρόποι αντιμετώπισης της κατάστασης

Το ABC μοντέλο

●  A (activating event): η απώλεια

●  B (belief system): το σύστημα αξιών μέσα από το οποίο αντιλαμβανόμαστε, ερμηνεύουμε τον κόσμο και αυτά που μας συμβαίνουν

●  C (consequence): οι συνέπειες

Παρεμβαίνουμε στο B και όχι στο C.

Αλλάζοντας το Β, θα αλλάξει και το C.

Παρατηρούμε τελευταία μια κινητικότητα

●    Οι έννοιες της ευελιξίας και του επαναπροσδιορισμού έχουν πλέον καθιερωθεί πολύ περισσότερο.

●    Επίσης, οι άνθρωποι έχουν εξοικειωθεί περισσότερο με τις έννοιες της ενεργοποίησης και της κινητικότητας.

●    8 -10 τελείως διαφορετικά επαγγέλματα θα κάνουν οι περισσότεροι στη ζωή τους (διαχείριση καριέρας ή σταδιοδρομίας) και φαίνεται ότι οι νέοι άνθρωποι αυτό το γνωρίζουν.

●    Ας μην ξεχνάμε πως ό,τι κάνουμε είναι ένα σκαλοπάτι για το επόμενο βήμα μας.

●    Πεσιμιστικές σκέψεις τύπου «το παιδί σπούδασε φιλολογία, αχ, δεν βρίσκει δουλειά» (σαν φιλόλογος εννοούν πάντα!) εγκαταλείπονται.

●    Καλύτερη διαχείριση της γνώσης / μεταβιβάσιμες δεξιότητες.

●    Ας μην επιτρέψουμε στην ανησυχία να εξελιχθεί σε φόβο και να μας παραλύσει, αλλά ας προσπαθήσουμε να τη μετουσιώσουμε σε κίνητρο για προσπάθεια.

Tips… για να μην σας πάρει από κάτω

●    Βγάλτε τις πιτζάμες.

●    Κλείστε την τηλεόραση, ιδίως την ώρα των ειδήσεων!

●    Μεταξύ των επιλογών «μέσα» ή «έξω», επιλέξτε το «έξω».

●    Ακόμα και μέσα στο σπίτι, επιλέξτε τη δράση από την απραξία.

●    Μην σκέφτεστε όλη τη μέρα την έλλειψη εργασίας και το τι πρέπει να κάνετε για να βρείτε δουλειά.

●    Συζητήστε με τους δικούς σας ανθρώπους τις έννοιες σας.

●    Μην διστάσετε να πάτε σε «βαρετές» υπηρεσίες, όπως ΟΑΕΔ.

●    Επιστρατεύστε το χιούμορ σας!

●    Ξεκινήστε ένα χόμπι.

●    Φροντίστε τον εαυτό σας.

●    Και να θυμόσαστε ότι δεν φταίτε εσείς και ότι ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ ΜΟΝΟΙ!

Επίσης, μην διστάσετε να ζητήσετε βοήθεια!

●    Μην συγκρίνεστε!

●    Δώστε χώρο στα αρνητικά συναισθήματά σας.

●    Φερθείτε με ευγένεια στον εαυτό σας!

●    Ενισχύστε την αυτοεκτίμησή σας. Εστιάστε στα πράγματα τα οποία σας κάνουν να αισθάνεστε χρήσιμοι και ικανοί!

●    Βρείτε ρουτίνες και καθιερώστε ένα καθημερινό πρόγραμμα. Η διατήρηση ενός ημερήσιου προγράμματος, μας κρατά σε εγρήγορση.

●    Έλλειψη δουλειάς δεν σημαίνει έλλειψη δράσης. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να αισθανθείτε χρήσιμοι και ικανοί και να συνεχίσετε να αναπτύσσεστε (εθελοντικές οργανώσεις, επιμορφωτικά σεμινάρια, αθλητισμός).

Μην ξεχνάμε

Όχι, δεν υπάρχει κάποια ψυχολογική θεωρία που λέει ότι «πρέπει να έχουμε εμπιστοσύνη στον εαυτό μας», αλλά απλούστατα αυτή είναι η φυσική τάση του κάθε ανθρώπου:

●Να προχωρά

●Να φοβάται

●Να κάμπτεται

●Να συνεχίζει

●Να ανακαλύπτει δυνατότητες

●Να αναπτύσσει ικανότητες

●Να αγωνιά

●Να αναζητά βοήθεια

●Να βρίσκει λύσεις

●Να απογοητεύεται

●Να ανοίγει δρόμους

●Να ελπίζει και να ονειρεύεται

Μία Κόλλια, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΧΟΥΓΙΑ, M.A., ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ

Αφήστε το σχόλιό σας.