Η ψυχική και πνευματική υγεία είναι τόσο σοβαρή υπόθεση όσο και η σωματική. Πολλές φορές μάλιστα, την επηρεάζει σημαντικά. Οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου εδώ και πολύ καιρό. Οι εργαζόμενοι χρειάζονται άμεσα αποσυμφόρηση. Και επειδή, κανείς δεν θα το κάνει για εμάς, καλό είναι να προσπαθήσουμε να το επιτύχουμε, ως ένα βαθμό τουλάχιστον μόνοι μας.
Στην επίσημη ημέρα κατά του στρες, National Stress Awareness Day όπως ονομάζεται, προτάθηκαν βήματα που βοηθούν στην αντοχή αλλά και τη βελτίωση της απόδοσής μας, το περίφημο boosting, στη δουλειά.  

1. Ένα καλό διάλειμμα είναι απαραίτητο για να φροντίσουμε τον εαυτό μας.
Η καλή διατροφή και η τακτική άσκηση είναι σημαντικοί παράγοντες για την εσωτερική ισορροπία. Η φυσική άσκηση, εκτός της έκκρισης ενδορφινών που ανεβάζουν τη διάθεση, βοηθά στην εξτρά ενέργεια που χάνει κάποιος με το στρες.  Εν τω μεταξύ οι περισσότεροι εργαζόμενοι δουλεύουν πολλές ώρες, με συνέπεια να μην τρώνε τακτικά και σωστά. Υπολογίζεται πως το μεγαλύτερο ποσοστό δεν τρώει μεσημεριανό, γεγονός που μειώνει εξαιρετικά και την αποδοτικότητα. Πρέπει λοιπόν να μειωθεί οπωσδήποτε η πρόσληψη καφεΐνης και να τρώμε φαγητά με χαμηλά γλυκαντικά για να επανακτήσουμε σταδιακά τη χαμένη ενέργεια. Αυτό βοηθά στην εξισορρόπηση των επιπέδων ενέργειας και παραγωγικότητας ενώ διατηρούμε τις στρεσογόνες ορμόνες σε χαμηλά επίπεδα.

2. Ας μην παραβλέπουμε τη δύναμη της συζήτησης.
Οι κατ΄ιδίαν συζητήσεις λύνουν συνήθως τα προβλήματα πιο άμεσα και χτίζουν μια πιο προσωπική και βάσιμη σχέση με τους συνεργάτες μας. Σε εξαιρετικά στρεσογόνες καταστάσεις με συναισθήματα έντονα που μπορεί να βλάψουν την υγεία μας, καλό είναι να βρίσκουμε και τον τρόπο και τον χρόνο για να κάνουμε ξεκάθαρες κουβέντες – αυτό σίγουρα θα βελτιώσει και τις σχέσεις σας και την απόδοσή σας στη δουλειά.

3. Οι δημόσιες σχέσεις αποδεικνύονται πολύ σημαντικές, ακόμη και στο πιο απλό επίπεδο. 
Το χτίσιμο σχέσεων με συναδέλφους θα παρέχει σε όλους μας μία καλή και στέρεη βάση δικτύου που βοηθά σε περιόδους που σε μία δουλειά το άγχος και το στρες είναι πιο έντονα. Το να δουλεύουμε με ομάδες που εμπιστευόμαστε και μπορούμε να βασιστούμε πάνω τους, μας καθιστά πιο ήρεμους, πιο ικανοποιημένους και συνεπώς πιο αποδοτικούς και με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Επίσης, όταν έχεις χτίσει πολλαπλές σχέσεις στη δουλειά, μπορείς πολύ ευκολότερα να αποταθείς σε ανθρώπους για βοήθεια ή συμβουλή ή έστω για ξέσπασμα και αποσυμφόρηση. Γιατί να μην οργανώνουμε κοινά γεύματα ή διαλείμματα για καφέ με διαφορετικούς ανθρώπους ώστε να ερχόμαστε πιο κοντά; Οι άνθρωποι άλλωστε αποτελούν τη μόνη λύση για το συναίσθημα.

4. Η αποσύνδεση από όλα είναι υποχρεωτική.
Η τεχνολογία, τα κινητά και οι ταμπλέτες δεν βοηθούν καθόλου στο να αφήσουμε τη δουλειά πίσω μας ακόμη και όταν κλείνουμε την πόρτα του γραφείου. Δεν υπάρχει μεγαλύτερο λάθος από το να μην μπορούμε να σταματήσουμε να τσεκάρουμε τα μέιλ μας ή οτιδήποτε άλλο αφορά στη δουλειά μας. Η απόσταση από το αντικείμενο εργασίας είναι απαραίτητη ακόμη για την ίδια την εργασία. Αν δεν ξεκουραστεί το μυαλό, τα μάτια, οι αισθήσεις, ο άνθρωπος εξαντλείται και όσο και αν πιστεύει πως αντεπεξέρχεται, σύντομα δεν θα μπορεί και δεν θα ξέρει τον λόγο. Υπάρχουν μέχρι και ειδικοί οργανισμοί στο εξωτερικό που ασχολούνται με την ισορροπία προσωπικής και επαγγελματικής ζωής ακριβώς για αυτόν τον λόγο. Επειδή δεν θα έρθουν να μας χαϊδέψουν και εμάς, ας το κάνουμε από μόνοι μας.

5. Τα όρια είναι όρια – και πρέπει να τα γνωρίζουμε.
Η αντοχή έχει και τα όριά της. Το να προσπαθούμε να αποδείξουμε πως μπορούμε να καταφέρουμε τα πάντα, είναι πολύ εντυπωσιακό για τα μάτια των άλλων και για εμάς, αλλά θα μας οδηγήσει μαθηματικά στο να καταφέρνουμε όλο και λιγότερα. Όσο και αν φαίνεται ότι είμαστε πιο χρήσιμοι όταν δεν λέμε ποτέ «όχι», και μπορεί να είμαστε για μεγάλη περίοδο, δεν υπάρχει περίπτωση να μην λυγίσουμε κάποια στιγμή. Είναι καλό να γνωρίζουμε τα όριά μας για να μην εκτεθούμε κιόλας αργότερα, ακόμη χειρότερα. Μάλιστα, όταν αποδίδουμε μέσα στα όριά μας, αποδίδουμε στο μάξιμουμ, διατηρώντας την ψυχική, πνευματική και ψυχική μας υγεία και φυσικά φέρνοντας εξαιρετικά αποτελέσματα.

Copyright: Luis Louro, www.shutterstock.com

Μία Κόλλια, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr

Παρακαλούμε διατηρήστε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Σχόλια που το περιεχόμενό τους δεν συμμορφώνεται με αυτούς τους όρους, είναι υβριστικά ή προσβλητικά, θα διαγράφονται. Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων που τηρείτε την πολιτική εύρυθμης λειτουργίας και διαλόγου της σελίδας μας.

Αφήστε το σχόλιό σας…