Σας ευχόμαστε Καλή Νέα Σεζόν με τη σημερινή μας ενότητα όπου θα θίξουμε, με άλλη οπτική, ένα θέμα που έχουμε αναλύσει πολλάκις και ενδελεχώς· ειδικά στον φετινό Οδηγό Καριέρας (σελ. 19-24). Συγκεκριμένα, πόσο σημαντικό είναι, πηγαίνοντας για συνέντευξη σε μια εταιρεία, το ενδιαφέρον σας να είναι όχι απλά έκδηλο, αλλά να αφήνει “γερές βάσεις”! Βάσεις στις οποίες θα “χτίσει” τα συμπεράσματά του ο αξιολογητής σας, ώστε να λειτουργήσει ως “πολλαπλασιαστής” της επαγγελματικής σας εικόνας, να πειστεί και να πείσει πως είστε ο κατάλληλος άνθρωπος για την κατάλληλη θέση. “Manual Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος” θα μπορούσε να χαρακτηριστεί λοιπόν, η σημερινή ενότητα, ώστε να αφήσετε το στίγμα σας!

“Στα τυφλά” ή ξέρετε πού πάτε;
Είναι περιττό να τονίσουμε πόσο σημαντικό είναι να έχετε αποστηθίσει την αγγελία και τα καθήκοντα της θέσης. Αν δεν γνωρίζετε εσείς για ποια θέση ενδιαφερθήκατε και απαντήσατε στην αγγελία, τότε ποιος; Συνεπώς, κάθε ερώτηση του αξιολογητή χρειάζεται εμπεριστατωμένη απάντηση, που θα βασίζεται τόσο στη γνώση των πληροφοριών που ήδη σας έχουν δοθεί μέσω της αγγελίας, όσο και σε έρευνα εις βάθος που θα έχετε προχωρήσει από μόνοι σας για να ανακαλύψετε τι σημαίνει να εργάζεστε καθημερινά σε αυτό το ρόλο.

Ερευνήστε σε βάθος την εταιρεία και το brand της
Όσο περισσότερο δείξετε τον ενθουσιασμό που έχετε για την εταιρεία και τα προϊόντα/υπηρεσίες της, τόσο πιο πολύ αποδεικνύετε πως αποτελείτε τον ιδανικό εκπρόσωπο του brand της. Μάθετε λοιπόν όσα περισσότερα μπορείτε για την ιστορία της, συγχωνεύσεις ή συνεργασίες που έχουν λάβει χώρα, και φροντίστε να έχετε αντιληφθεί πραγματικά τη χρήση του προϊόντος/υπηρεσίας της εταιρείας, το κοινό στον οποίο απευθύνεται και πώς οι αξίες της βοηθούν στην ανάπτυξή της.

Ασκήστε κριτική με διπλωματία και δελεάστε τους!
Επίφοβη πρακτική, η οποία προτείνεται μόνο σε όσους έχουν αρκετή εμπειρία από συνεντεύξεις και αποτελεσματικές πρακτικές επικοινωνίας. Άλλωστε, σε κανέναν εργοδότη, ή εκπρόσωπο αυτού, δεν θα του άρεσε να ακούσει πού έχει σφάλει και ποιες πρακτικές τον έχουν “αφήσει πίσω” στην αγορά. Αν όμως, όντως έχετε σημεία που έχετε ερευνήσει προσεκτικά και θέλετε να ασκήσετε κριτική, διαφωνείτε ή πιστεύετε πως θα μπορούσατε να συμβάλλετε στην υγιή εξέλιξη της εταιρείας… τότε, αξιοποιήστε τη διπλωματία σας. Προτείνετε 1 ή 2 ιδέες βελτίωσης, χωρίς να θίγετε “ωμά” τα λάθη ή τυχόν κακή κρίση όσων παίρνουν στρατηγικές αποφάσεις. Και μάλιστα, αναφέροντας μόνο τα αποτελέσματα που θα μπορούσε η εταιρεία να απολαύσει, όχι τους τρόπους. Έτσι, λίγο πριν τους αποκαλύψετε τις πρακτικές που θα τα προκαλούσαν, ρίξτε τους λίγο “δόλωμα”, υποσχόμενοι να τους βοηθήσετε με την τεχνογνωσία σας. Δελεαστικό, δε νομίζετε;

Ελάτε με το σκονάκι σας!
Ποιος είπε ότι η συνέντευξη γίνεται μονομερώς; Όχι βέβαια. Το έχουμε θίξει ξανά αυτό. Στο τραπέζι της αξιολόγησης, οι ρόλοι είναι δύο. Εκείνοι αδημονούν να μάθουν αν τους κάνετε, αλλά… κι εσείς το ίδιο! Προετοιμαστείτε με κατάλληλες, έξυπνες και στρατηγικές ερωτήσεις για να κατανοήσετε την εταιρεία (πλέον με πληροφορίες εκ των έσω), τί αναζητά, ποιος θα είναι ο ρόλος σας και πώς αυτός θα συμβάλλει στην εξέλιξη της εταιρείας.

Αν βέβαια δεν ακολουθήσετε τα παραπάνω ή δεν το έχετε κάνει στο παρελθόν, αυτό δε σημαίνει ότι δεν είστε αυθεντικοί ή σοβαροί. Σίγουρα όμως, τα παραπάνω σας προσφέρουν προβάδισμα στον ανταγωνισμό, μεταξύ εξίσου καλών υποψηφίων που διεκδικούν την ίδια θέση!

Έθελ Αγγελάτου, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr