Μια από τις δεξιότητες-κλειδιά που αξιολογούνται κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης, είναι αυτή της ενσυναίσθησης. Τι είναι  όμως η ενσυναίσθηση;
Το να μπορείς να κατανοείς τα συναισθήματα των άλλων, να τα «διαβάζεις» ακόμα και πίσω από αόριστες φράσεις ή νεύματα, να δείχνεις ευαισθησία στις ανάγκες τους και να αντιλαμβάνεσαι τις δυναμικές που δημιουργούνται στα συναισθήματα διαφορετικών ατόμων ή ομάδων, σημαίνει ότι έχεις υψηλή ενσυναίσθηση.
Είναι μια από τις ικανότητες που σίγουρα αξιολογείται σε θέσεις που έχουν διοικητικό ρόλο, αλλά και σε θέσεις που απαιτούν πελατοκεντρική αντίληψη. Η ενσυναίσθηση είναι απαραίτητη προϋπόθεση, ώστε κάποιος να μπορεί να βρει τον πιο αποτελεσματικό τρόπο για να βοηθήσει να βρεθεί μια λύση σε οποιοδήποτε πρόβλημα. Για παράδειγμα ένας διευθυντής μπορεί να βοηθήσει στο σχεδιασμό του πλάνου ανάπτυξης ενός υφισταμένου του, αξιοποιώντας καλύτερα εκείνες τις ικανότητες, που ο ίδιος ο εργαζόμενος απολαμβάνει περισσότερο να εξασκεί. Ένα άλλο παράδειγμα είναι η εναρμόνιση των υπηρεσιών/προιόντων μιας εταιρίας, σύμφωνα με τις ιδιαίτερες ανάγκες ενός απαιτητικού πελάτη.
Το πιο δύσκολο όμως σε σχέση με την επίδειξη ενσυναίσθησης έρχεται, όταν η έκφραση των συναισθημάτων γίνεται με μη λεκτικό τρόπο, οπότε η άλλη πλευρά πρέπει να χρησιμοποιήσει παρατηρητικότητα και διαίσθηση. Και στη συνέχεια να βρεθεί ο σωστός χειρισμός της κατάστασης που θα επιτρέψει αφ’ ενός την εξωτερίκευση των συναισθημάτων και αφ’ ετέρου την εύρεση της βέλτιστης λύσης.
Υπάρχουν επαγγέλματα που απαιτούν χαμηλή ενσυναίσθηση; Η απάντηση είναι ναι. Ο γιατρός για παράδειγμα, δε θα μπορέσει ποτέ να κάνει σωστά τη δουλειά του, αν λαμβάνει τόσο σοβαρά υπόψη του τον φόβο του ασθενή του και σταματάει μια εξέταση ή μια επέμβαση, χωρίς να την ολοκληρώσει. Ο δικηγόρος επίσης, θα πρέπει να αδιαφορεί για τα συναισθήματα των αντιδίκων αν θέλει να υποστηρίξει σωστά τον πελάτη του.
Πόσο υψηλή ενσυναίσθηση όμως πρέπει να επιδεικνύει κάποιος;
Οι μελέτες λένε ότι οι διευθυντές που εστιάζουν υπερβολικά στην ικανοποίηση των αναγκών των άλλων, εις βάρος της εταιρίας, έχουν χαμηλή επίδοση. Η χρυσή τομή φυσικά δε μπορεί να υπάρχει σε όλους τους ανθρώπους για αυτό θα πρέπει να αξιολογήσεις καλά τον εαυτό σου πριν εκφραστείς για την ενσυναίσθησή σου σε μια συνέντευξη. Σκέψου καλά τα σημεία που θες να τονίσεις και κυρίως τον τρόπο που θα τα εκφράσεις.

Περισσότερες ερωτήσεις, ιδέες και συμβουλές στο βιβλίο «Συγχαρητήρια Προσλαμβάνεστε! Τα 7 μυστικά της επιτυχημένης συνέντευξης» του Μάριου Μανιάτη που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη
http://www.patakis.gr/viewshopproduct.aspx?id=711060
Facebook Συγχαρητήρια Προσλαμβάνεστε!

Μάριος Μανιάτης, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr
Copyright:www.shutterstock.com