Όταν ο λέκτορας του Stanford Graduate School of Business, Ματ Αμπραχαμς, δίνει συμβουλές για την συνέντευξη εργασίας, δεν έχουμε παρά να τον  ακούσουμε προσεκτικά. Και επειδή δεν είμαστε εκεί, θα σας μεταφέρουμε κάποια  λεγόμενά του που ενέπνευσαν και αυτό το κείμενο.

Στην προσπάθειά του να βοηθήσει  τους φοιτητές του, ο Ματ Αμπραχαμς δομεί μια λογική επικοινωνίας για να  καταστήσει αποτελεσματική την επαφή τους σε κάθε επίπεδο – όπως ισχυρίζεται,  ακόμη και οι πιο έμπειροι μπορεί, κάποια στιγμή, να περνούν λάθος μήνυμα προς τα έξω.
Η τεχνική που επιλέγει στηρίζεται  σε τρεις απλές ερωτήσεις, τις οποίες πρέπει να έχουμε πάντα στον νου μας όταν  καλούμαστε να πούμε ή να παρουσιάσουμε το οτιδήποτε.

“What” – «Τι;» / “So what?” – «Και λοιπόν;» / “Now what?” / «Και τώρα, τι;»
Με δυο λόγια, πρόκειται για μία  λογική και ξεκάθαρη προσέγγιση σε κάθε περίπτωση που μπορεί να αντιμετωπίσουμε.

Ας πάρουμε, για παράδειγμα, μία  συνέντευξη εργασίας και την ερώτηση «Τι σας καθιστά κατάλληλο για αυτή τη  θέση;».

What? – Τι;

Κατ΄αρχάς, ορίζουμε και  περιγράφουμε την ιδέα-κλειδί ή τα επιχειρήματά μας. Αυτό το προσπαθούμε με τον πιο  σαφή και απλό τρόπο, χωρίς φιοριτούρες και πλεονασμούς. Πρέπει πάντα να  μπορούμε οι ίδιοι να απαντήσουμε στον εαυτό μας ποιες είναι οι λιγότερες  αναγκαίες πληροφορίες που θα μεγιστοποιήσουν την πιστότητα των λεγομένων μας.

    • Παράδειγμα απάντησης: «Εχω πάνω από  δέκα χρόνια εμπειρίας στον τομέα διαχείρισης πελατών και νέων προκλήσεων, όπως  το εισάγω αποτελεσματικά σε μια εταιρεία νέα συστήματα πληροφορικής και νέους  τρόπους λειτουργίας τους».

So what? – Και λοιπόν;

Η δεύτερη κατηγορία αφορά στο focus που πρέπει ο καθένας μας να κάνει πάνω  στο πόσο αφορούν οι ιδέες και τα επιχειρήματά του το κοινό ή τον άνθρωπο στον  οποίο απευθύνεται. Η προσμονή και η οπτική του συνομιλητή μας έχει πολύ μεγάλη  σημασία: να θυμάστε πάντα ότι σημασία δεν έχει τι θα πούμε, αλλά τι θέλει ο  άλλος να ακούσει και άρα θα πρέπει να εστιάσουμε σε αληθινά γεγονότα που όμως  άπτονται της συγκεκριμένης περίστασης.

    • Παράδειγμα  απάντησης: «Ετσι λοιπόν, η προηγούμενή μου εμπειρία θα με βοηθήσει στο να έχω  υψηλής ποιότητας αποτέλεσμα, ενώ παράλληλα θα συμβάλω στη δική σας προσπάθεια  να εξορθολογίσετε την αναπτυξιακή σας πολιτική».

Now what? – Και τώρα, τι;

Η τελευταία ερώτηση φωτίζει και  αναδεικνύει τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις πράξεις που θα θέλατε να  συγκρατήσει και να εφαρμόσει ή να εκμεταλλευτεί. Εδώ επιβάλλεται να είμαστε  σαφείς και ξεκάθαροι, ώστε να αποφευχθεί η οποιαδήποτε παρερμηνεία – αυτό αφορά  και την ουσία των λεγομένων αλλά και τον τόνο και το ύφος μας, όπως για  παράδειγμα πόση αγωνία δείχνουμε, εμπιστοσύνη, ενθουσιασμό κ.ο.κ.

    • Παράδειγμα  δήλωσης: «Θα χαρώ πολύ να σας φέρω σε επαφή με προηγούμενους συνεργάτες μου για  να συζητήσετε σχετικά με τις δυνατότητές μου πάνω στον τομέα που αναφερόμαστε».

Πηγήάρθρου:  original article on&Stanford Graduate School of  Business. Copyright 2017. – http://www.businessinsider.com/a-stanford-lecturer-shares-the-communication-technique-that-can-make-you-better-at-your-job-2017-1

Μία Κόλλια, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr
Copyright:www.shutterstock.com