…αναφέρει το Glassdoor σε πρόσφατη έρευνα (από σύνολο 516 ερωτηθέντων εργοδοτών). Η αγορά είναι σκληρή, ήταν σκληρή και αναμένεται να γίνει ακόμη περισσότερο, κατόπιν της πολιτικής και οικονομικής αστάθειας της χώρας μας τους τελευταίους μήνες. Οι πιο συνήθεις ανάγκες σε προσόντα, απαιτούν από τους υποψηφίους να κατέχουν διεθνή οπτική για την αγορά ή το αντικείμενό τους, να διαθέτουν παιδεία στην τεχνολογία και τα social media, καθώς και μια μεγάλη γκάμα από δεξιότητες.

Κι ας πούμε ότι διαθέτετε όλα τα παραπάνω. Δεν είναι κρίμα να μην μπορείτε να τα προβάλετε σωστά κι επιτυχώς, πόσο μάλλον η συμπεριφορά σας να δρα ανασταλτικά και να τα επισκιάζει; Σίγουρα. Ας δούμε λοιπόν, ποιες συμπεριφορές είναι αυτές:

ΈΛΛΕΙΨΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Αν δεν είστε πραγματικά ενθουσιασμένοι για την εταιρεία και τη θέση που έχετε αιτηθεί, θα φανεί σίγουρα στη συνέντευξη. Το πραγματικό ενδιαφέρον και ο ενθουσιασμός, δείχνει όχι μόνο το πάθος για το αντικείμενο και τη θέλησή σας να γνωρίσετε όσα περισσότερα μπορείτε γι’ αυτό, αλλά και μια πρόβλεψη για το τι είδους εργαζόμενος θα είστε. Μην ξεχνάτε ότι ο συνομιλητής σας σκέφτεται πώς θα είστε τις χειρότερες ημέρες της δουλειάς και ειδικά, όταν οι αρμοδιότητες θα σας βαραίνουν. Αν από τώρα δεν δείχνετε να έχετε κίνητρα και όρεξη, τότε μάλλον δεν θα έχετε και αργότερα.

ΆΡΝΗΣΗ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΕΤΕ ΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ
Οι εργοδότες χαίρονται να γνωρίζουν υποψηφίους που έχουν ενδιαφέροντα και hobbies ή που μπορεί να επιδιώκουν ν’ απασχολούνται σε μια 2η εργασία στον ελεύθερο χρόνο τους. Αυτό φανερώνει ένα άτομο ζωντανό, με διάθεση να εμπλουτίσει τις γνώσεις, τις ικανότητες και τις δεξιότητες του. Θέλουν να δουν στο κάτω-κάτω ότι είστε ανθρώπινο ον με δραστηριότητες, όχι robot.

ΑΝΑΒΛΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
Δείγματα συμπεριφοράς που κλίνουν προς αναβλητικότητα, αδυναμία να ολοκληρώσετε κάποιο project ή ασυνέπεια, σίγουρα θα αφήσουν αρνητική εντύπωση και θα “κάψουν” κάθε προσπάθειά σας μέχρι τη συνέντευξη. Αποδείξτε τους το αντίθετο, με παραδείγματα, και θα αισθανθούν πως είστε ικανοί να δράσετε το ίδιο υπεύθυνα και στην εταιρεία τους.

ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ
Αν εμφανιστείτε στην συνέντευξη δίχως να γνωρίζετε επαρκώς τις δραστηριότητες της εταιρείας, τις λεπτομέρειες και ανάγκες της θέσης όπως περιγράφονται στην αγγελία και πώς θα συμβάλλετε σε αυτή… τότε καλύτερα μην πάτε! Κοινώς, αν φαίνεται από το στυλ και τη συμπεριφορά σας ότι έχετε προετοιμαστεί “στο γόνατο”, ασφαλώς και δεν πρόκειται να δουν στο πρόσωπό σας τον επόμενο συνεργάτη και συνάδελφό τους.

ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΑΛΛΑΓΗ ΘΕΣΕΩΝ
Γνωρίζετε πολύ καλά πως σε αυτό το σημείο της συνέντευξης, θα χρειαστεί να είστε πολύ καλά προετοιμασμένοι και να το δικαιολογήσετε. Αν αυτό συνέβη στην αρχή της καριέρας σας, όπου όλοι λίγο-πολύ δυσκολευτήκαμε να καταλήξουμε στο ακριβές αντικείμενο που θα απασχοληθούμε, τα πράγματα είναι πιο εύκολα. Ακόμα κι ο ίδιος ο συνεντευξιαστής σας μπορεί να είχε παρόμοια πορεία και έτσι να την κατανοήσει πλήρως, ειδικά αν του την εξηγήσετε επαρκώς.

ΛΑΘΟΣ ΕΙΚΟΝΑ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA
37% των εργοδοτών ανατρέχουν στα κοινωνικά προφίλ σας, προκειμένου να συμπληρώσουν την εικόνα που χρειάζεται να σχηματίσουν για τον μελλοντικό τους συνάδελφο. Το στατιστικό ολοένα και μεγαλώνει, παρ’ όλα αυτά αδυνατείτε ως υποψήφιοι να αντιληφθείτε τη δύναμη των social media και να φροντίσετε το brand σας σε κάθε έκθεσή του. Ίσως γιατί δεν σας ενδιαφέρει τι πιστεύουν οι άλλοι για εσάς – ή τουλάχιστον έτσι δείχνετε. Το οποίο συνεπάγεται κατά τους εργοδότες, ότι αύριο, ομοίως, δεν θα σας νοιάζει πώς εκτίθεστε ως εκπρόσωποι της εταιρείας που απασχολείστε.

Αποποιηθείτε των παραπάνω συμπεριφορών και θα βρείτε ποια είναι η διαφορά μεταξύ εργασίας κι ανεργίας!

Copyright:marekuliasz, www.shutterstock.com

Έθελ Αγγελάτου, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr