Με τη βοήθεια ενός infographic, έχουμε συλλέξει και θα αναλύσουμε για εσάς στη σημερινή ενότητα, τις πιο σημαντικές (34 στο σύνολο!) συμβουλές για μια επιτυχημένη συνέντευξη!!!

Αυτές προέκυψαν από έρευνα που διεξήχθη σε 2.000 Υπεύθυνους Επιλογής Προσωπικού, όπου το 33% δήλωσε ότι γνωρίζει μέσα στα πρώτα 90 δευτερόλεπτα (1,5 λεπτό) αν θα προσλάβει κάποιον ή όχι…

Ας ξεκινήσουμε με τα πιο κοινά “οπτικά” λάθη που μπορεί να κάνει ένας υποψήφιος:

– 67% αποτυγχάνει να έχει άμεση οπτική επαφή με τον αξιολογητή του (φροντίστε να κοιτάτε στα μάτια τον συνομιλητή σας, ασφαλώς σε λογικά πλαίσια … είναι και δείγμα σεβασμού!)
– 47% έχει ερευνήσει ελάχιστα την εταιρεία για την οποία αξιολογείται (μπείτε στο site της, εξετάστε πώς και τι προβάλει σε όλα τα social media, ψάξτε τον ισολογισμό της για να ελέγξετε την ευρωστία της)
– 38% δεν χαμογελάει (μην ξεχνάτε να είστε ανθρώπινοι – έτσι θα εμπνεύσετε την ίδια συμπεριφορά και στο συνομιλητή σας)
– 33% τηρεί κακή σωματική στάση (μην αφήνετε το σώμα σας σε θέση ανάρμοστη της περίστασης – κρατήστε σοβαρή στάση με ελάχιστη κλίση προς τα εμπρός· υποδεικνύει στάση θετική και διαπραγμάτευσης, ενώ το αντίθετο, στάση αμυντική και απομακρυσμένη)
– 26% κάνει πολύ χαλαρή χειραψία (φροντίστε η κοιλότητα των αντιχείρων να “αγκαλιάσει” η μία την άλλη)
– 21% καταναλώνει την ενέργειά του σε κινήσεις αμηχανίας (παίζετε μήπως με τα μαλλιά σας ή αγγίζετε το πρόσωπό σας συχνά;)
– 21% σταυρώνει τα χέρια του μπροστά από το θώρακα (καθαρά στάση άμυνας! Χαλαρώστε τα και ακουμπήστε τα με άνεση στα πόδια σας ή στο τραπέζι)
– 9% χρησιμοποιεί υπερβολικές χειρονομίες και κινήσεις στα χέρια (μπορείτε να είστε εκφραστικοί και να τα χρησιμοποιείτε σε λογικά πλαίσια)
Τα στατιστικά δείχνουν επίσης, ότι η πρώτη εντύπωση καθορίζεται κατά:

– 55% από τον τρόπο που ο υποψήφιος ενεργεί, έχει ντυθεί και περπατά κατά την είσοδο του
– 38% από τον τόνο της φωνής του, την γραμματική και σύνταξη των προτάσεών του, καθώς και την αυτοπεποίθηση που δείχνει η “χρήση” αυτών
– 7% από τις λέξεις που επιλέγει να πει
και επηρεάζεται σε τέτοιο βαθμό, όπου:

– 70% των εργοδοτών δηλώνουν ότι δεν επιλέγουν, εν τέλει, υποψηφίους ντυμένους με τάση στην υπερβολή ή τη μόδα ως μοναδικό κριτήριο
– 65% των Υπευθύνων Επιλογής Προσωπικού αναφέρουν ότι η ένδυση αποτελεί αποφασιστικό παράγοντα μεταξύ δύο υποψηφίων με ίση απόδοση
Μην ξεχνάτε, άλλωστε, ότι τα “εμπριμέ” και “φανταχτερά” ρούχα ουδέποτε ενδείκνυνται για συνέντευξη!

[Η συνέχεια στην επόμενη ενότητα…]

Έθελ Αγγελάτου, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr