Ήρθε η ώρα της συνέντευξης για την πιθανή νέα μας δουλειά και το άγχος χτυπάει κόκκινο!

Της Μίας Κόλλια

Σε σημείο μάλιστα που συχνά μας κάνει να μην μπορούμε να παρουσιάσουμε τον εαυτό μας και τις ικανότητές μας με τον τρόπο που τους αξίζει. Επειδή λοιπόν το άγχος μας είναι ίσως ο πιο δύσκολος αντίπαλος που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε σε μια τέτοια περίπτωση, ας δούμε πώς θα το μειώσουμε όσο περισσότερο γίνεται.

1. Προετοιμασία διαδρομής: Μία ή δύο μέρες πριν από τη συνέντευξη, μαθαίνουμε ακριβώς πού στεγάζεται η επιχείρηση. Στόχος μας είναι να κάνουμε μία φορά τη διαδρομή, για να δούμε τον τρόπο που θα φτάσουμε εκεί: ποια μεταφορικά μέσα θα χρησιμοποιήσουμε, ποιο είναι το ωράριο των δρομολογίων τους και πόσος χρόνος χρειάζεται για να πάμε. Αν χρησιμοποιήσουμε το δικό μας μεταφορικό μέσο, δεν ξεχνάμε να δούμε αν το πάρκινγκ στην περιοχή είναι εύκολο ή θα γυρνάμε μία ώρα γύρω γύρω για να αφήσουμε το αυτοκίνητό μας. Το να γνωρίζεις καλά τον προορισμό σου, σίγουρα σε ηρεμεί.

2. Συνέντευξη με έναν φίλο: Μία ημέρα πριν από τη συνέντευξη, μπορούμε να κάνουμε τη δική μας πρόβα τζενεράλε. Αναθέτουμε σε ένα φίλο με τον οποίο αισθανόμαστε άνετα τον ρόλο του συνεντευξιαστή και απαντάμε στις ερωτήσεις του. Αυτή είναι μία διεργασία που θα μας χαλαρώσει αρκετά και θα μας προετοιμάσει για τη μεγάλη στιγμή.

3. Μπαίνουμε στον ρυθμό: Η μουσική είναι ένας τρόπος έκφρασης -και όχι μόνο. Δημιουργούμε λοιπόν μια playlist με τα αγαπημένα μας τραγούδια, που θα μας συντροφεύουν στον δρόμο για τη συνέντευξη. Αυτό θα μας φτιάξει αρκετά τη διάθεση, θα μας δώσει δύναμη και μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά για να πιάσουμε τον στόχο μας.

4. Το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας: Όσο κλισέ και αν ακούγεται, είναι αλήθεια. Ένα καλό πρωινό είναι ό,τι χρειαζόμαστε για να ξυπνήσει ο οργανισμός μας, να αυξηθεί η συγκέντρωση αλλά και η παραγωγικότητά μας. Μπορούμε να φάμε κάτι που θα μας δώσει δύναμη χωρίς να μας βαρύνει, για να ξεκινήσουμε την ημέρα μας όσο καλύτερα γίνεται. 

5. Κεφάλαιο άσκηση: Μπορεί να μη φαντάζει ιδανικό να πάμε γυμναστήριο πρωί πρωί, αλλά αν η συνέντευξη είναι μετά τις 10 π.μ., η άσκηση θα λειτουργήσει υπέρ μας. Θα καθαρίσουμε το μυαλό μας και θα εκτονώσουμε κάθε ίχνος άγχους που έχουμε.

6. Κάνουμε όνειρα: Μπορούμε να αφήσουμε ελεύθερο τον εαυτό μας να σκεφτεί τι θα πετύχουμε αν αποκτήσουμε τη θέση εργασίας που διεκδικούμε. Αυτό θα μας γεμίσει χαρά και προσμονή και μπορεί να λειτουργήσει πολύ θετικά την ώρα της συνέντευξης.

7. Η διαδικασία δεν είναι και τόσο τρομερή: Μπορεί στη σκέψη της  διαδικασίας της συνέντευξης να σφίγγεται το στομάχι μας, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι κάτι τόσο φοβερό. Γι’ αυτό ας το απομυθοποιήσουμε. Αρχικά πρέπει να θυμόμαστε ότι έχουμε ήδη κληθεί για συνέντευξη και αυτό είναι ένα θετικό πρώτο βήμα. Ο υπεύθυνος του HR ή τελοσπάντων όποιος μας κάνει τη συνέντευξη, δεν είναι εχθρός μας! Θα κάνουμε μια συζήτηση και στο τέλος μπορούμε να εκφράσουμε επιπλέον απορίες για τη θέση.

Photo by Daniel McCullough on Unsplash