Συχνά ως recruiters ακούμε ότι η εργασία σε τηλεφωνικά κέντρα δεν είναι κανονική δουλειά και μας ρωτάτε αν επιτέλους υπάρχει μια σοβαρή επαγγελματική πρόταση! Τι κερδίζεις και τι χάνεις λοιπόν αν εργαστείς σε ένα τηλεφωνικό κέντρο;

Ξεκινώντας, προ δεκαετίας, ο μέσος όρος διαφορετικών εργασιών που θα έκανε ο καθένας στη ζωή του ήταν 7! Σήμερα οι εκτιμήσεις λένε ότι ο αριθμός αυτός έχει αυξηθεί. Αν το τηλεφωνικό κέντρο λοιπόν μπορεί να αποτελέσει το ξεκίνημά σου ή τον ενδιάμεσο σταθμό για κάτι καλύτερο, γιατί όχι;

Οι βασικότερες θέσεις στα τηλεφωνικά κέντρα αφορούν τις πωλήσεις, την εξυπηρέτηση πελατών, την τεχνική υποστήριξη και τη διαχείριση παραπόνων. Σε όλες μπορείς να εξασκήσεις τις επικοινωνιακές σου δεξιότητες και να εξασκηθείς σε περιβάλλον πίεσης για να φέρεις αποτέλεσμα. Βελτιώνεις την επιμονή σου, τις διαπραγματευτικές σου ικανότητες, και μαθαίνεις τη δομή λειτουργίας μιας εταιρείας. Aναπτύσεις την ομαδικότητά σου, δικτυώνεσαι.

Βελτιώνεις δηλαδή δεξιότητες (soft skills) που θα αναζητήσει σε εσένα κάθε επόμενος εργοδότης σου! Στην αγορά εργασίας αυτή τη στιγμή δίνεται περισσότερη σημασία στον αν έχεις τις δεξιότητες και τη διάθεση, παρά την τεχνογνωσία. Πρόκειται λοιπόν περισσότερο για τον τρόπο που υπάρχεις, παρά για το τι ξέρεις!

Τι θα χάσεις αν εργαστείς σε τηλεφωνικό; Ίσως την ηρεμία σου προσωρινά τις ώρες εργασίας. Ίσως χάσεις τη «βολή» σου, μαζί όμως με αυτήν, θα χάσεις την ψευδαίσθηση ότι «δεν μπορείς», και την προκατάληψη ότι να εργάζεσαι σε τηλεφωνικό κέντρο είναι μια κατώτερης διαλογής δουλειά!

Πώς το ξέρω;

Πριν 7 χρόνια, αφού είχα τελειώσει τις σπουδές μου και δύο μεταπτυχιακά, έψαχνα να βρω εργασία. Βρήκα θέση σε ένα τηλεφωνικό κέντρο, άντεξα για 3 μήνες. Ύστερα βρήκα ένα δεύτερο με καλύτερες συνθήκες εργασίας και πήγα με μισή καρδιά, οφείλω να ομολογήσω.

Ήταν στα ξεκινήματά της τότε η συγκεκριμένη εταιρεία. Έμαθα μαζί της, αναπτύχθηκα, πέρασα εύκολες και δύσκολες στιγμές. Μου πήρε καιρό να πιστέψω οτι έχω πωλησιακές δεξιότητες. Χαρακτηριστικά μου είχε πει ο διευθυντής, «δεν ξέρουμε πώς πουλάς, αλλά πουλάς!». Ανέλαβα μεγαλύτερους πελάτες, έγινα team leader του τηλεφωνικού κέντρου, με ομάδα 12 ατόμων, έστησα και ανέλαβα την εκπαίδευσή τους, καθώς και την εύρεση προσωπικού!

Σε αυτά τα τρεισήμισι χρόνια υπήρξαν στιγμές που αναριωτιόμουν «τι κάνω εδώ» κι άλλες στιγμές ικανοποίησης γιατί το τηλεφωνικό κέντρο ήταν το εισιτήριό μου για να ανοίξω σπίτι, τη δική μου επιχείρηση, αλλά και με οδήγησε -απρόσμενα- στο επόμενό μου βήμα.

Παρουσιάστηκε η ευκαιρία να εργαστώ στο kariera.gr, στον κλάδο του Ανθρώπινου Δυναμικού! Και το σημαντικότερο; Ήταν ένας κλάδος συναφής των σπουδών και των ενδιαφερόντων μου!

Aν μου έλεγες ότι θα συμβούν αυτά όταν ξεκινούσα, δεν θα σε πίστευα! Τότε δεν φαινόταν το μονοπάτι... ήξερα μόνο ότι παράγω έργο (=εργάζομαι) και συνέχισα να ονειρεύομαι και να σχεδιάζω.

Μετά ήρθε η εξήγηση από τις Νευροεπιστήμες: ο εγκέφαλος έχει ειδικό κέντρο επιβράβευσης, και όταν παράγεις έργο και δρας, καταγράφει ότι έκανες κάτι, δηλαδή ότι έχεις βούληση και την πέρασες σε πράξη, άρα είσαι ικανός και χρήσιμος. Μπορείς να είσαι και νικητής! Κι αυτό σε κάνει να προχωράς, να δοκιμάζεις και να αναπτύσσεσαι!

Η εργασία σε τηλεφωνικό κέντρο δεν είναι ο μόνος τρόπος να αναπτυχθείς, αλλά μπορεί να είναι ένα αξιόλογο μονοπάτι.

από τη Στεφανία Πραγκαστή,

Ψυχολόγο & Recruitment Consultant, Hiring Solutions Team | kariera.gr

Copyright: www.shutterstock.com