Όταν ψάχνεις για εργασία, κυκλοφορούν κάποιες αντιλήψεις που μάλλον πρέπει να αμφισβητήσεις. Ποιες είναι αυτές;

Η αναζήτηση εργασίας πολλές φορές είναι από μόνη της μια εργασία και μάλιστα πλήρους απασχόλησης. Σε αυτή τη διαδικασία δεν θες να έχεις εσφαλμένες αντιλήψεις που σου κόβουν τα φτερά ή σε αποσπούν από τον στόχο σου. Ας δούμε τους βασικότερους μύθους που κυκλοφορούν κι ας εξετάσουμε τι ισχύει και τι όχι.

Myth #1

«Οι εταιρείες δεν μου απαντούν, άρα δεν λαμβάνουν το βιογραφικό μου».

Fact

  • Το βιογραφικό, με την «Αποστολή Αίτησης» στα ευρέως γνωστά jobsites αποστέλλεται κατευθείαν στο e-mail που έχει ορίσει ο εργοδότης ή οδηγείσαι να συμπληρώσεις τη σχετική φόρμα στην ιστοσελίδα της εταιρείας. Οι εταιρείες -δυστυχώς- πολλές φορές δεν απαντούν στους υποψηφίους, γιατί ο όγκος των βιογραφικών που λαμβάνουν είναι πολύ μεγάλος (μέσος όρος ληφθέντων βιογραφικών στο kariera.gr για το 2018: περίπου 110 βιογραφικά ανά αγγελία με κάποιες αγγελίες να λαμβάνουν περισσότερα από 300 βιογραφικά) και συνεπώς η διαχείριση αυτών είναι αδύνατη. Όχι, σε καμία περίπτωση αυτό δεν είναι αποδεκτό και ναι, μπορεί να αποφευχθεί ακόμα και με μια αυτόματη απαντητική επιστολή.
  • Προσπάθησε καθημερινά να έχεις επαφή με τις νέες θέσεις που αναρτώνται στο αντικείμενό σου (είτε με επίσκεψη στο jobsite μια φορά την ημέρα είτε με jobalerts), ώστε να στέλνεις την αίτησή σου το πρώτο 24ωρο κερδίζοντας σημαντικό προβάδισμα.

Myth #2

«Οι αγγελίες που δημοσιεύονται σε jobsites είναι ψεύτικες».

Fact

Κάθε αγγελία που δημοσιεύεται σε jobsite όπως το kariera.gr και άλλα, συνοδεύεται από ένα σημαντικό κόστος από την πλευρά των εταιρειών, κόστος που αποδεσμεύουν από τους ετήσιους προϋπολογισμούς τους, ώστε η αγγελία να είναι αναρτημένη και διαθέσιμη στους υποψηφίους.

Myth #3

«Υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις εργασίας; Δεν ψάχνουν προσωπικό οι εταιρείες».

Fact

  • Μετά από αρκετά χρόνια ύφεσης στην προσφορά θέσεων εργασίας στην Ελλάδα, μπορούμε να μεταφέρουμε πως τα πράγματα έχουν αλλάξει θετικά. Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε πως τα τελευταία 3-4 χρόνια υπάρχει αύξηση περίπου 20-25% στον αριθμό των θέσεων εργασίας που δημοσιεύονται στο kariera.gr ανά έτος και η μεγαλύτερη ζήτηση αφορά στους τομείς Τεχνολογίας, Πωλήσεων, Marketing και Εξυπηρέτησης πελατών.
  • Όπως είναι ευρέως αποδεκτό, περίπου το 15-20% των ανοικτών θέσεων εργασίας στην αγορά καταλήγουν να δημοσιεύονται σε Μέσα με στόχο να επικοινωνηθούν στους υποψηφίους. Το υπόλοιπο ποσοστό μπορεί ποτέ να μην επικοινωνηθεί ευρέως και απορροφάται με άλλους τρόπους, όπως μέσω συμβούλων, μέσω συστάσεων, μέσω εσωτερικών μετακινήσεων, μέσω υπαρχόντων παλιότερων βιογραφικών που διαθέτουν οι εταιρείες κτλ. Η δικτύωση παίζει σημαντικό ρόλο στην επίτευξη του στόχου σου.

Myth #4

«Οι εταιρείες προσλαμβάνουν μέσω γνωστών μόνο».

Fact

Οι εταιρείες προσλαμβάνουν συχνά και μέσω οργανωμένων «συστάσεων». Μάλιστα, πολλές επενδύουν σε εσωτερικά προγράμματα συστάσεων, γνωστά ως referral programs για να ξεπεράσουν το πρόβλημα εύρεσης υποψηφίων με δεξιότητες. Οι ταλαντούχοι υποψήφιοι γνωρίζουν ταλαντούχους υποψηφίους. Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να μη σταματάς να δημιουργείς ηλεκτρονικό  και φυσικό δίκτυο επαφών, ξεκινώντας για παράδειγμα από τον κύκλο των αποφοίτων της Σχολής σου.

Myth #5

 «Δεν είναι προς όφελός μου να αναφέρω στο βιογραφικό ότι έχω εργαστεί σε θέσεις άλλου αντικειμένου».

Fact

Οποιαδήποτε μορφή απασχόλησης οφείλεις να την αναφέρεις στο βιογραφικό σου, όπως για παράδειγμα σε ταμείο καταστήματος λιανικής ή service σε καφετέρια, ειδικά στην αρχή της πορείας σου. Σε κάθε εργασία κερδίζεις εμπειρία και αναπτύσεις πολύτιμες δεξιότητες. Όσο περνούν τα χρόνια μπορείς να συνοψίζεις ή να εξαλείφεις την αναφορά. Δεν υπάρχει λόγος να δημιουργείς κενά στο βιογραφικό σου ενώ εργάζεσαι.

Myth #6

«Όσο εκτενέστερο είναι το βιογραφικό μου τόσο το καλύτερο».

Fact

Η πραγματικότητα είναι πως ο διαθέσιμος χρόνος ανάγνωσης που αναλογεί στο βιογραφικό σου από τον υπεύθυνο προσλήψεων είναι πλέον περίπου 5-6 δευτερόλεπτα! Όσο δύσκολο κι αν σου φαίνεται, κάθε βιογραφικό μπορεί να συμπτυχθεί σε μια σελίδα με την κατάλληλη μορφοποίηση. Το βιογραφικό είναι ένα πρώτο εργαλείο που θα σου επιτρέψει να ανοίξεις την πόρτα και να γνωρίσεις τον μελλοντικό σου εργοδότη. Τα υπόλοιπα μπορείς να τα αναλύσεις στη συνέντευξη.

Myth #7

«Κανείς δε βρίσκει εργασία από Ημέρες Καριέρας. Οι εταιρείες έρχονται για διαφήμιση».

Fact

  • Οι Ημέρες Καριέρας και οι αντίστοιχες ημερίδες προσφέρουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Τα στελέχη που προσπαθείς είτε μέσω αγγελιών είτε μέσω διασυνδέσεων και κοινωνικών δικτύων να συναντήσεις από κοντά, είναι εκεί και σε περιμένουν. Η ευκαιρία σου είναι να κάνεις τη διαφορά.
  • Τα τελευταία χρόνια μάλιστα στις Ημέρες Καριέρας του kariera.gr, πραγματοποιείται στοχευμένη προσπάθεια να επικοινωνούνται οι διαθέσιμες θέσεις των εταιρειών πριν και κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης. Κάνε την αναζήτησή σου πριν επισκεφθείς την οποιαδήποτε διοργάνωση. Μπορεί τελικά να ανακαλύψεις και εσύ πως δεν σου ταιριάζει μια εταιρεία που ήταν επιθυμητός εργοδότης μέχρι εκείνη τη στιγμή.
  • Ακόμα και εάν μια εταιρεία δεν έχει στην παρούσα φάση διαθέσιμη σχετική θέση, μπορεί να έχει στο άμεσο μέλλον. Κανένα στέλεχος δεν ξεχνάει έναν ταλαντούχο υποψήφιο.

Κωνσταντίνα Γρηγορίου / Hiring Solutions Manager / kariera.gr

Copyright: www.shutterstock.com