Είχαμε αφήσει ανοιχτούς λογαριασμούς με τους… Account! Γι αυτό εδώ τους δίνουμε τον λόγο. Δεν θέλουμε να μιλάμε για… λογαριασμό τους.

Συγχωρέστε τα πολλά pun του υπότιτλου (pun intended!). Θα σοβαρευτούμε και θα σας αποκαλύψουμε: Τι σημαίνει να είσαι Account σε διαφημιστική ή σε εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων; Είναι δύσκολο; Τι λογαριασμούς πρέπει να χειρίζεσαι; Ποια χαρακτηριστικά θα πρέπει να έχεις; Τρεις -πιο δημιουργικοί δεν γίνεται- Account που ζουν και δουλεύουν εκεί έξω, λογαριάζονται μαζί μας (να το πάλι!).

Επιμέλεια Δημήτρης Φαλλιέρος

Γιάννης Μπερέτσος, Account Manager στην McCANN Athens

«Αυτό που κατάλαβα περισσότερο αυτά τα χρόνια, είναι η μάνα μου».

account

Ήταν το 2016, όταν μπήκα για πρώτη φορά στη διαφήμιση. Πέρασαν 3 χρόνια λοιπόν, και αυτό που κατάλαβα περισσότερο, είναι η μάνα μου. Ναι, καλά διαβάσατε, η μάνα μου, και όσα έχει τραβήξει και αυτή με τη μητρότητα. Γιατί σαν μαμά νιώθω όταν καθημερινά καλούμαι να προσέξω-ακούσω-ικανοποιήσω (όπως θέλετε πείτε το) τους πελάτες μου αλλά και τα μέλη της εταιρείας μου.

Όντας manager πρέπει να καταλάβω τι θα μου πει ο πελάτης, να ακούσω τη γκρίνια του, να διαχειριστώ το «καταχώρηση θέλω, τώρα τη θέλω» και καμιά φορά να τον «μαλώσω» για τους χρόνους του. Μετά να μιλήσω όμορφα στο δημιουργικό τμήμα, για να «αγαπήσει» το ζητούμενό μου και να «παίξει» με τα άλλα παιδάκια (aka τμήμα στρατηγικής και studio) χωρίς τσακωμούς, ώστε να βγει το τελικό αποτέλεσμα. Τέλος να υπομείνω, στωικά, παράπονα από όλους τους παραπάνω, και όχι μόνο. Όλα αυτά, για το πιο μικρό μέχρι και το πιο μεγάλο project, με την ευθύνη του αποτελέσματος να βαραίνει κυρίως εμένα.

Η δουλειά ενός (mana)ger στη διαφήμιση έχει αρκετές ομοιότητες με τον ρόλο της μητέρας, όπως εγώ τον αντιλαμβάνομαι. Τις απαιτήσεις, τις ευθύνες, τις αντιθέσεις, την πολυπλοκότητα.

Θα μου πεις, και σ’ αρέσει αυτό; Θα σου πω, μπορεί η μάνα χωρίς τα παιδιά της;

……………………….

Γιώργος Πεπονάκης, Account Executive στην V+O COMMUNICATION

«Η κάθε μέρα έχει εναλλαγές που δεν σε κάνουν ποτέ να ρουτινιάζεις».

account

Στον ρόλο του account executive, ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά που χρειάζεται να διαθέτεις είναι αυτό της επικοινωνίας: καθημερινή επικοινωνία με δημοσιογράφους, επικοινωνία με συνεργάτες για την οργάνωση π.χ. ενός event, αλλά βέβαια και με τους ίδιους τους πελάτες-εταιρείες που χειρίζεσαι. Σε όλες τις περιπτώσεις, η ευγένεια είναι το χαρακτηριστικό που ξεχωρίζει.

Η παρακολούθηση της δημοσιότητας είναι επίσης μια σταθερή διαδικασία. Η δημοσιότητα ασφαλώς ενδιαφέρει όλους τους πελάτες, προκειμένου να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή τι επικοινωνείται για τους ίδιους, τον ανταγωνισμό, την αγορά στην οποία δραστηριοποιούνται κτλ. Τα publicity reports που χρειάζεται ο κάθε πελάτης από εμάς, μπορεί να είναι σε ημερήσια, εβδομαδιαία, μηνιαία ή και ετήσια βάση, καθώς και ξεχωριστά reports για κάθε του επικοινωνιακή ενέργεια. Εδώ πρέπει να έχεις κριτική σκέψη και να κατανοείς αυτό που ο κάθε πελάτης επιθυμεί ως σημαντική πληροφορία.

Στο πιο δημιουργικό κομμάτι της δουλειάς, είναι και δημιουργία corporate ή brand κειμένων και άλλου υλικού επικοινωνίας, ενώ επίσης μας ζητούνται επικοινωνιακές ιδέες για νέα projects. Πολύ σημαντικά είναι τα brainstorming που προσφέρουν την ευκαιρία για δημιουργική συζήτηση μεταξύ μιας ομάδας executives, managers κτλ., για να καταλήξουμε σε καινοτόμες ιδέες και out of the box προτάσεις.

Το όμορφο είναι ότι κάθε μέρα προσφέρει νέες εμπειρίες και έχει εναλλαγές που δεν σε κάνουν ποτέ να «ρουτινιάζεις». Και αν υπάρχει σωστή επικοινωνία, κάθε πρόβλημα βρίσκει τη λύση του!

………………..

Καπαγιαννίδου Άλκηστη, Digital Strategy & Innovation Manager, Tempo OMD Hellas

«Πρέπει να επέμβεις στην υποκειμενική αντικειμενικότητα τους... οπότε μπαίνεις και στον ρόλο ψυχολόγου».

account

Μετά από 10 χρόνια σε αυτές τις θέσεις, μπορώ να πω με σιγουριά πως είναι πάρα πολύ δημιουργικά!

Στην αρχή όπως όλα όμως είναι δύσκολα και περίεργα. Πρέπει να μπεις στο mood της άλλης πλευράς και να καταλάβεις τι στόχους και σκοπούς έχει ακόμα και αν δεν μπορεί να στους περιγράψει. Πρέπει να αναπτύξεις αποτελεσματικές δημόσιες σχέσεις με τους πελάτες σου.

Πρέπει να επέμβεις στην υποκειμενική αντικειμενικότητα τους .. οπότε μπαίνεις και στον ρόλο ψυχολόγου.

Καθαρά επαγγελματικά όμως η θέση αυτή είναι πολύ δημιουργική, ευχάριστη και καθόλου μονότονη. Απαιτεί ενημέρωση για ό,τι νέο συμβαίνει στον κλάδο, παρακολούθηση των λογαριασμών (acoounts) καθημερινά, τήρηση χρονοδιαγράμματος, εκστρατειών, στόχων, KPIs και όλα αυτά περικλείονται από ένα συννεφάκι άγχους. Αν έχεις όμως θέληση και διάθεση, η επιτυχία είναι κάτι παραπάνω από σίγουρη.

Copyright: www.shutterstock.com