Είσαι στο σουπερμάρκετ και στέκεσαι μπροστά στο stand με τις σοκολάτες. Οι επιλογές δεκάδες και όλα δημοφιλή brands. Mαύρη σοκολάτα, άσπρη, γάλακτος, με ξηρούς καρπόυς, με στέβια, και το ερώτημα που βασανίζει το μυαλό σου ένα: Όλες είναι πεντανόστιμες αλλά ποια να διαλέξω;

Κάπως έτσι σκέφτονται και οι εργοδότες όταν καλούνται να επιλέξουν τον κατάλληλο άνθρωπο για την κατάλληλη θέση. Ποιος είναι όμως εκείνος που θα ξεχωρίσει;

Στη σημερινή εποχή που χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό, το προσωπικό σου brand, δηλαδή η δημιουργία και διατήρηση μιας προσωπικής επαγγελματικής ταυτότητας, είναι αυτό που μπορεί να σε κάνει να ξεχωρίσεις και να σου δώσει το χρυσό εισιτήριο για μια επιτυχημένη καριέρα. Είτε είσαι φοιτητής, είτε είσαι νεοεισερχόμενος στην αγορά εργασίας, είτε αναζητάς το επόμενο επαγγελματικό σου βήμα, ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζεις τον εαυτό σου και τα στοιχεία που σε κάνουν μοναδικό είναι ιδιαίτερα σημαντικός και… guess what: είναι στο χέρι σου και μπορείς να γίνεις εσύ ο image maker και o PR Guru του εαυτού σου! Πώς θα το πετύχεις;

1.            Κατανόησε τον εαυτό σου

Τα brands είναι αυθεντικά και αντικατοπτρίζουν τον τρόπο με τον οποίο θέλουν να τα βλέπουν οι άλλοι. Προσδιόρισε λοιπόν ποιος είσαι και τι σε χαρακτηρίζει επαγγελματικά. Ποια είναι τα δυνατά σου σημεία; Ποιες δεξιότητες και ταλέντα θέλεις να αναδείξεις; Τι θέλεις να πετύχεις; Και το πιο σημαντικό: Πώς θέλεις να κάνεις τους άλλους να αισθάνονται όταν σε γνωρίζουν; Θυμήσου πως οι άνθρωποι μπορεί να ξεχάσουν αυτά που θα ακούσουν, αλλά δε θα ξεχάσουν το πώς τους έκανες να νιώσουν. Εάν είσαι η ψυχή της παρέας ή ο tech freak του γραφείου μη διστάσεις να το δείξεις!

2.            Δικτυώσου

«Ο άνθρωπος  είναι ον φύσει κοινωνικό» έλεγε ο Αριστοτέλης και μάλλον είχε απόλυτο δίκιο. Γι αυτό μη χάνεις ευκαιρίες για δικτύωση! Επαγγελματικές συναντήσεις, φεστιβάλ καριέρας, κοινωνικές εκδηλώσεις, συνέδρια, διαλέξεις, συμμετοχή σε επαγγελματικούς συνδέσμους. Όλες αυτές είναι ευκαιρίες για να γνωρίσεις ανθρώπους που δραστηριοποιούνται στον επαγγελματικό κλάδο που σε ενδιαφέρει, για να παρουσιάσεις τον εαυτό σου, να συζητήσεις και να ενημερωθείς. Οι επαγγελματικές γνωριμίες αποτελούν έναν από τους πιο διαδεδομένους τρόπους στελέχωσης, και πολλές θέσεις εργασίας καλύπτονται από συστάσεις τρίτων. Α, ταυτοχρόνως περνάς κι ευχάριστα τον ελεύθερό σου χρόνο!

3.            Άφησε το ψηφιακό σου αποτύπωμα

Ζούμε στην εποχή της πληροφορίας και των social media και φυσικά η αναζήτηση νέων επαγγελματικών ευκαιριών δε θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη από τη νέα αυτή πραγματικότητα. Οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες και τα προφίλ μας σε κοινωνικά δίκτυα δείχνουν το ποιοι είμαστε, οπότε μπορούμε εκεί να κάνουμε ένα καλό ξεσκαρτάρισμα ώστε να αυτά που βλέπουν οι υποψήφιοι εργοδότες ή συνεργάτες μας να δημιουργούν μια θετική εικόνα και να μας αντιπροσωπεύουν. Μία από τις τελευταίες έρευνες του Career Builder δείχνει ότι το 57% των εργοδοτών δύσκολα ζητάει για interview κάποιον που δεν μπορεί να τον βρει online. Και επιπλέον ένα 54% αποφασίζει να μην προσλάβει κάποιον του οποίου τα προφίλ στα social media δίνουν άσχημη ή αμφιλεγόμενη εικόνα.

4.            Μη σταματάς να βελτιώνεσαι

Όπως εσύ εξελίσσεσαι επαγγελματικά, έτσι εξελίσσεται και η εικόνα σου. Η συνεχής μάθηση και η απόκτηση νέων δεξιοτήτων αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της απασχολησιμότητάς σου. Κάθε νέος ρόλος και κάθε νέα πρόκληση σε βοηθά να αναπτύσσεσαι και να ξεπερνάς τον εαυτό σου. Φρόντισε λοιπόν να αναδεικνύεις τα καινούργια πράγματα που μαθαίνεις και τις αλλαγές στην καριέρα σου, και να αναπροσαρμόζεις την επαγγελματική σου ταυτότητα ανάλογα με την επαγγελματική φάση στην οποία βρίσκεσαι!

από τoν Θωμά Βόρδο,

Recruitment Consultant, Hiring Solutions Team | kariera.gr

Copyright: www.shutterstock.com