Έχοντας συναντήσει πολλούς φοιτητές και τελειόφοιτους τα τελευταία έτη – τα έτη της κρίσης, για να είμαστε και πιο συγκεκριμένοι – σε εκδηλώσεις Πανεπιστημίων, γενικότερα Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, και κυρίως σε Ημέρες Καριέρας, συζητώντας μαζί τους έβγαινε αβίαστα το συμπέρασμα, ότι ελάχιστοι έχουν αντιληφθεί την εξέλιξη της τεχνολογίας και των Social Media αναφορικά με την εύρεση εργασίας, πόσο μάλλον να έχουν “ενταχθεί” σε αυτά. Η “μικρή” αυτή ψηφιακή κοινωνία, σίγουρα έχει γίνει η καθημερινότητά τους όσον αφορά στην επικοινωνία και την ψυχαγωγία τους. Το ζητούμενο όμως είναι, να αφορά και τις επαγγελματικές ανησυχίες τους, δεδομένης της κατάστασης της αγοράς εργασίας.

Μήπως λοιπόν να αναθεωρήσετε και να δείτε με υπευθυνότητα και ιδιαίτερη προσοχή την ένταξή σας σε πλατφόρμες επαγγελματικής δικτύωσης όπως το LinkedIn; Στο κάτω κάτω, αν οι περισσότεροι δεν έχετε καταφέρει να συντάξετε το βιογραφικό σας σημείωμα ως τώρα, πάντα με την πρόφαση ότι “δεν έχω τι να γράψω, αφού δεν έχω εργαστεί”, το να εγγραφείτε σε ένα τέτοιο μέσο θα σας βοηθήσει πάρα πολύ και μόνο που παρέχει ήδη έτοιμη βάση διαμόρφωσης αυτού. Με άλλα λόγια, αυτό που χρειάζεται να κάνετε, είναι να εντάξετε τα ακαδημαϊκά, τα προσωπικά και άλλα στοιχεία σας που πιστεύετε πως ήδη είναι άξια αναφοράς. Δεν υπάρχει λόγος να περιμένετε να αποφοιτήσετε για να δικτυωθείτε, να εξετάσετε προφίλ στελεχών που δρουν στο αντικείμενο που σας ενδιαφέρει και γιατί όχι, να γνωριστείτε και ηλεκτρονικά σε συζητήσεις group!

Η διαδικασία, ως διαδικασία, είναι αρκετά απλή στα πρώτα βήματα, αφού το σύστημα σας δίνει κατηγορίες και πεδία έτοιμα προς συμπλήρωση και σας κατευθύνει με χρήσιμες πληροφορίες για το τι θα συμπεριλάβετε. Αυτό όμως, που χρειάζεται να δώσετε προσοχή, είναι το περιεχόμενο των στοιχείων που θα αναφέρετε, ώστε όταν χρειαστεί (ποτέ δεν ξέρετε αν αυτό θα συμβεί πριν την αποφοίτησή σας) να έχετε έτοιμο το βιογραφικό σας σημείωμα και το ηλεκτρονικό προφίλ σας. Θα ήταν σφάλμα να δίνατε σημασία στη σύνταξη του ενός και να έχετε παραμελήσει την “δυναμική” του άλλου. Ειδικά όταν, παγκοσμίως, 37% των υπευθύνων επιλογής προσωπικού και 77% των εργοδοτών, αξιοποιούν και αναγνωρίζουν τα μέσα επαγγελματικής δικτύωσης, ως ένα από τα πιο αναπτυσσόμενα εργαλεία επιλογής και στελέχωσης (το ποσοστό των εργοδοτών το 2011 έφτανε το 56%, μεταξύ των οποίων το 94% χρησιμοποιούσε το LinkedIn).

Γι’ αυτό, ξεκινήστε νωρίς να προετοιμάζετε το προφίλ σας και ξεχωρίστε με τα ακόλουθα βήματα:

Συμπεριλάβετε “εξωσχολικές” δραστηριότητες και ακαδημαϊκές ενότητες!
“Ανεβάστε” τα project σας!
Συνδεθείτε με “opinion leaders” της αγοράς!
Υποβάλλετε στρατηγικές ερωτήσεις!
Οι παραπάνω και πολλές ακόμα συμβουλές, θα αναλυθούν διεξοδικά στην επόμενη ενότητα!

Έθελ Αγγελάτου, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr

Αφήστε το σχόλιό σας…