Επιστρέφουμε, έχοντας αναφέρει στην προηγούμενη ενότητα (http://t.co/IOzXMqoXKr) τρεις βασικές συμβουλές για το Twitter. Σειρά τώρα παίρνει ένα από τα πιο διαδεδομένα παγκοσμίως μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όνομα και πράγμα, όπου χρησιμοποιούν κατά κόρον και οι Έλληνες. Επιπρόσθετα, θα αναφερθούμε και στο LinkedIn, ένα μέσο επαγγελματικής δικτύωσης που κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος.

Facebook

α) Το μέσο, αφορά την κοινωνική δικτύωσή σας, όχι την επαγγελματική. Τουτέστιν, όταν καταχωρείτε, αναρτάτε, σχολιάζετε και δείχνετε την προτίμηση ή τη δυσαρέσκεια σας, χρειάζεται να γίνεται με “δικλείδες ασφαλείας”. Ασφαλώς και θα εκφραστείτε ελεύθερα – αυτό είναι και το νόημα της χρήσης της πλατφόρμας. Φροντίστε όμως, να “καλύψετε τα ίχνη σας” ενεργοποιώντας τις ανάλογες ρυθμίσεις ασφαλείας. Έτσι δε θα έχουν πρόσβαση στα λεγόμενα και τα εικονιζόμενα δεδομένα σας όσοι έχουν πρόσβαση στην πλατφόρμα και θελήσουν να αποσπάσουν επιλεκτικά πληροφορίες. Ανάμεσά τους και ο μελλοντικός σας εργοδότης. Δοκιμάστε το εξής: Γράψτε στο Google ή σε όποια άλλη μηχανή αναζήτησης θέλετε το όνομά σας και θα δείτε πως μέσα στα πρώτα αποτελέσματα βρίσκεται το προφίλ σας στο Facebook. Εύκολα και γρήγορα οι τελευταίοι σας καυστικοί σχολιασμοί εις βάρος συναδέλφων, του manager ή και της εταιρίας σας μπορούν να διαβαστούν από τον οποιονδήποτε εάν δεν έχετε το απαραίτητο επίπεδο ρυθμίσεων ασφαλείας.

β) Προσοχή στις αναρτήσεις φωτογραφιών. 40% των ανθρώπων τείνουν να ανταποκρίνονται περισσότερο στις φωτογραφίες και τις εικόνες, απ’ ότι στα κείμενα. Άρα, όσοι αναζητούν πληροφορίες από τα προφίλ χρηστών, κυρίως εξετάζουν τις φωτογραφίες τους. Προσέξτε λοιπόν τις “προβολές” σας.

LinkedIn

Εφαρμόζοντας την αναζήτηση για το όνομά σας, όπως αναφέραμε παραπάνω, μια θέση πιο ψηλά ή πιο χαμηλά στα αποτελέσματα, θα εμφανιστεί το προφίλ σας στο LinkedIn.

Για όσους δεν το γνωρίζουν ή δεν το χρησιμοποιούν, με απλά λόγια, είναι ένα επαγγελματικό “Facebook” . Στο LinkedIn μπορεί κάθε επαγγελματίας να φτιάξει ένα πλήρες βιογραφικό και να συνδεθεί με άλλους πρώην και νυν συναδέλφους, συνεργάτες, γνωστούς και εν γένει ανθρώπους που κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής ή επαγγελματικής του πορείας ήρθε σε επαφή. Μέσω του LinkedIn πολλοί υπεύθυνοι ανθρώπινου δυναμικού ή και line managers ψάχνουν για νέους επαγγελματίες ή και τσεκάρουν το προφίλ σας σε σχέση με το βιογραφικό που έχουν στα χέρια τους.

Αρχίζοντας την δικτύωσή σας σε αυτό το μέσο και προκειμένου να το αξιοποιήσετε πλήρως και αποδοτικά δώστε σημασία στα εξής:

1. Δημιουργήστε ένα πλήρες βιογραφικό προφίλ. Εδώ είναι ο κατάλληλος χώρος για να εκθέσετε, πέρα από την επαγγελματική σας πορεία, όλες τις πληροφορίες σχετικά με την ακαδημαϊκή σας εκπαίδευση, βραβεύσεις που έχετε λάβει, γραπτές δημοσιεύσεις σας, πιστοποιήσεις που έχετε λάβει καθώς και σεμινάρια ή συνέδρια που έχετε παρακολουθήσει.

2. Ζητήστε συστάσεις. Είναι πιο εύκολο και γρήγορο από κάθε άλλη φορά στο παρελθόν. Επιλέξτε τουλάχιστον 1-2 άτομα με τα οποία έχετε συνεργαστεί σε πολύ καλό επίπεδο για κάθε επαγγελματικό ρόλο που έχετε αναλάβει έως τώρα.

3. Γίνετε μέλη σε groups και ομάδες σχετικές με το αντικείμενό σας και τον κλάδο στον οποίο σας ενδιαφέρει να εργαστείτε. Σε αυτές τις ομάδες βρίσκονται έμπειροι managers και επαγγελματίες που σε κάθε άλλη περίπτωση μια επαφή μαζί τους θα ήταν αν όχι ακατόρθωτη, αρκετά δύσκολη.

4. Προχωρήστε ένα βήμα παραπέρα. Κάθε group έχει και άλλα μέλη τα οποία κάνουν ερωτήσεις, δημοσιεύουν απόψεις ή και άρθρα. Σχολιάστε, συζητήστε, αναμιχθείτε σε όλη αυτή τη διαδικασία διατηρώντας μια τακτική παρουσία στο μέσο.

5. Ακολουθήστε εταιρίες στις οποίες σας ενδιαφέρει να εργαστείτε. Έτσι, θα έχετε στο newsfeed σας πληροφορίες που δημοσιεύουν και ανάμεσα σε αυτές και νέες θέσεις εργασίας.

Η χρήση του μέσου είναι εύκολη και η σημασία αυτής βαρύνουσα. Οι περισσότεροι χρήστες στην Ελλάδα, σε αντίθεση με χώρες του εξωτερικού, δεν αποτελούν ακόμα τακτικούς συμμετέχοντες. Η καθημερινή (ή κάθε 2 ημέρες) δραστηριότητα με τη μορφή σχολίων, αναρτήσεων και απαντήσεων μπορεί να σας αποδώσει καρπούς.

Χρησιμοποιήστε άφοβα!

Το προφίλ σας στο LinkedIn επιλέγετε εσείς αν θα είναι ορατό μόνο στις επαφές σας ή σε όλους. Εφόσον αναζητάτε εργασία το δεύτερο πιστεύουμε θα σας εξυπηρετήσει περισσότερο. Μπορείτε να δείτε ποιοι είδαν το προφίλ σας και να κάνετε κι εσείς το ίδιο. Το μέσο δεν εμπλέκεται με κουτσομπολιό, ούτε πρέπει να το αντιλαμβάνεστε καχύποπτα. Από την ονομασία του μέσου, χρειάζεται να γίνει αντιληπτό ότι εξυπηρετεί σκοπούς δικτύωσης, διαύγειας, σύνδεσης και δημιουργίας συνεργιών και συνεργασιών. Αυτό ακριβώς είναι το ζητούμενο. Η αλληλεπίδραση και το networking που θα προκύψει από αυτήν.

“Αν με δει «μέσα» ο εργοδότης μου;”. Λάθος οπτική. Το πιο πιθανό είναι να είναι και ο ίδιος μέσα. Το LinkedIn είναι ένα καλό εργαλείο όχι μόνο για όσους αναζητούν εργασία αλλά και για όσους ήδη εργάζονται. Μέσω της πλατφόρμας μπορούν να έρθουν σε επαφή με ενδεχόμενους πελάτες, να συστηθούν μέσω ενδιάμεσων επαφών σε key decision makers που αδυνατούσαν να προσεγγίσουν και να λάβουν ακόμη και συστάσεις από ήδη υπάρχοντες. Το LinkedIn ίσως αποτελεί ένα από τα λίγα ενοχοποιημένα μέσα επαγγελματικής δικτύωσης.

Κλείνοντας, να θυμίσουμε πως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποκτούν όλο και πιο πολύ χώρο και χρόνο στη ζωή μας. Ας φροντίσουμε, στο βαθμό που μπορεί ο καθένας, να αξιοποιούμε κάθε τέτοιο μέσο με τον κατάλληλο τρόπο και στη σωστή του διάσταση.

Έθελ Αγγελάτου, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr

Αφήστε το σχόλιό σας…