Άνθρωποι σαν εσάς που έψαξαν και βρήκαν το επάγγελμα που τους πάει περισσότερο. Αυτό τον μήνα τη σκυτάλη παίρνουν οι copywriters, για να δείτε πώς είναι να δουλεύεις για τις λέξεις, κι εκείνες να δουλεύουν για σένα!

Τρεις διαφορετικοί copywriters δίνουν ο καθένας τη δική του οπτικήγια το πώς είναι το επάγγελμά τους.  Και το κάνουν με όλους τους πιθανούς τρόπους, με ζεστασιά, με ειλικρίνεια, με χιούμορ, δείχνοντας τη ματαιότητα του να «φλερτάρεις στο σκοτάδι» και σκαρώνοντας μικρές ραπ ρίμες. Αμέ. Διαβάστε και θα καταλάβετε.

 

Μαίρη Κολοβού, copywriter στην BBDO

Α, copywriting. A love at first type.

Λοιπόν, ώρα να γίνω κλισέ: το να είσαι κειμενογράφος σε διαφημιστική είναι για μένα συναρπαστικό.

Ως άτομο που σπούδασε λογοτεχνία, θα σου έλεγα ότι εάν αγαπάς το γράψιμο, πλάθεις σενάρια στο μυαλό σου, έχεις αίσθηση του χιούμορ, οξυμένη αντιληπτική ικανότητα και insight στις τάσεις γύρω σου, τότε αυτή είναι μία θέση πολύ δημιουργική και γεμάτη περιπέτειες, που θα σε γεμίσει ικανοποίηση.

Μπορείς να έρθεις σε επαφή με πολύ ενδιαφέροντες ανθρώπους που ίσως δε θα γνώριζες διαφορετικά, έχεις την ευκαιρία να συμμετέχεις σε project που ανοίγουν τους ορίζοντές σου και κυρίως, υπάρχουν συνεχώς προκλήσεις που σε βοηθούν να εξελιχθείς επαγγελματικά και προσωπικά. Πάντα υπάρχει κάτι νέο, παρά τον -συνήθως- μεγάλο φόρτο εργασίας. Απαραίτητες προϋποθέσεις είναι σαφώς η εργατικότητα, η επιμονή στη λεπτομέρεια και η συνέπεια στους χρόνους. Το πιο σημαντικό; Να μην περιορίζεις την φαντασία σου -that’s where magic happens!

 

 

Alex Galinos, Copywriter & Content Strategist στην KS Sportnet Services

Πίσω από κάθε διαφήμιση στην οποία δεν αλλάξατε κανάλι ή δεν κλείσατε το παράθυρο του υπολογιστή, επειδή σας έκανε να γελάσετε ή και να δακρύσετε, κρύβεται ένας Copywriter. Με απλά λόγια, Copywriter σημαίνει παίρνω ένα βαρετό κείμενο που περιγράφει ένα προϊόν και το “ντύνω” με ενδιαφέροντα τρόπο έτσι ώστε να τραβήξει την προσοχή και ιδανικά να πουλήσει.

Το καλύτερο είναι ότι δεν χρειάζεται να έχεις σπουδάσει διαφήμιση ή κάτι σχετικό για να το ακολουθήσεις ως επάγγελμα. Πολλοί από τους πιο γνωστούς guru του χώρου έχουν εντελώς διαφορετικό υπόβαθρο, οπότε μην αποθαρρυνθείτε λόγω αυτού.

Γιατί ασχολήθηκα με το Copywriting; Γιατί μου δίνει την δυνατότητα να γνωρίσω πολλούς και διαφορετικούς τομείς και εταιρείες και να γράψω για τις υπηρεσίες τους. Επίσης, διαπίστωσα στην πορεία πόσο μεγάλη ζήτηση έχει, ακόμα και στην Ελλάδα της κρίσης.

Τα λόγια του Stuart H. Britt είναι άκρως ενδεικτικά της σημασίας ενός Copywriter στη σύγχρονη βιομηχανία και θα κλείσω με αυτά. “Doing business without advertising is like winking at a girl in the dark. You know what you are doing, but nobody else does.”

 

Βασιλική Σουλάνη, Copywriter στην Ogilvy Action, Greece

 Τίτλος:

O Copy ο Writer!

Κείμενο:

Μία ρίμα θα σας πω, για τον Copy, τον Copy τον Writer, τον σωστό!

Το πρωί σαν σηκωθώ μια ιδέα έχω στο μυαλό, ψάχνω μολύβι και στυλό

να μη τη χάσω προσπαθώ, όλο και κάπου… θα την χρειαστώ!

Στα brainstormings μπαίνω, το brief μου αναμένω, δυναμικά με γάλα και δημητριακά, για να αντικρούσω του client service τα “πυρά”!

Ακούω μουσική και χορεύω στα κρυφά και κάπως έτσι θα αφεθώ, σενάριο να σκεφτώ, να ένα σαν αυτό, σουρεαλιστικό, αλλά και κατανοητό.

Βλέπω videozZz συχνά, άλλα πιο σοβαρά και άλλα ξεκαρδιστικά, η έμπνευση μετρά… η ιδέα θα έρθει μεεέσα απ’ την καρδιά!

Παίζω με τις λέξεις, όοοοχι πάλι ο Αλέξης πίσω από τα βιβλία, σε κάθε project γράφω και μία νέα ιστορία!
Σκέφτομαι συνέχεια που θα μπει το “κόμμα” και από τα πολλά debriefs καμιά φορά γίνομαι λιώμα, αλλά έχω κουράγιο ακόμα για να βρω ένα τιτλάκι πώμα!

Το μυαλό μου στροβιλίζεται και το σώμα μου ζαλίζεται, μα όταν βρω το concept δεν θα μου κάνεις κόνξες, αλλά θα κάνεις «ΟΟΟΟΟ», θα φωνάξεις «ΠΩΩΩ» και θα πεις «Φίλε Yο! Τι μυαλό είναι αυτό;»!

Γι’ αυτό σε προκαλώ να το δοκιμάσεις, ιδέες να δαμάσεις, το επάγγελμα αυτό, αλήθεια το αγαπώ!

 

Δείτε όλα τα «Πώς είναι να είσαι…» για τα επαγγέλματα που σας ενδιαφέρουν, εδώ.

Toυ Δημήτρη Φαλλιέρου 

Copyright: www.shutterstock.com