Οι άνδρες που στελεχώνουν το πλήρωμα καμπίνας ενός αεροσκάφους, αριθμητικά δεν είναι ο κανόνας, αλλά μια «υψηλά» ιστάμενη εξαίρεση. Κι εδώ, μας μιλάνε για τη δουλειά τους.

Συνήθως αποτελούν τη μειοψηφία. Κι όμως οι άνδρες φροντιστές ή υπεύθυνοι καμπίνας επιτελούν ένα δύσκολο έργο ώστε να μπορούμε εμείς να πετάμε από το ένα σημείο του κόσμου στο άλλο, όχι μόνο με άνεση, αλλά και με απόλυτη ασφάλεια. Εμείς βρήκαμε όχι μόνο έναν, αλλά τρεις τέτοιους ανθρώπους, διαφορετικών εμπειριών και από διαφορετικές εταιρείες, και τους κάναμε τις ίδιες έξι ερωτήσεις. Έχει πολύ ενδιαφέρον το τι μας απάντησαν. Προσδεθείτε, σηκώστε την πλάτη του καθίσματός σας και δείτε πώς είναι μια τέτοια δουλειά… εκ των έσω.

Νίκος Μπατιστάτος, Cabin Crew Member, Ellinair

πλήρωμα καμπίναςΠώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με αυτό το επάγγελμα;

Ανέκαθεν είχα μεγάλο ενδιαφέρον για το επάγγελμα αυτό, ακόμα και σαν επιβάτης παρατηρούσα πάντα τα πληρώματα πώς κινούνται, πώς συμπεριφέρονται και πώς αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες καταστάσεις. Μετά από αρκετά χρόνια στον τομέα του customer service σκέφτηκα “γιατί να μην προσπαθήσω κι εγώ;”. Και προσπάθησα και κατάφερα να μπω στον χώρο.

Το πιο δύσκολο/απαιτητικό είναι…

Υπάρχει πίεση, ατμοσφαιρική, χρόνου, επιβατών. Καλούμαστε να προετοιμαστούμε για την κάθε πτήση με σκοπό να παρέχουμε μια ευχάριστη ταξιδιωτική εμπειρία για τον επιβάτη αλλά κυρίως μια ασφαλή πτήση.

Αυτός που δεν πρέπει να κάνει αυτό το επάγγελμα είναι…

Εάν δεν είσαι επικοινωνιακός, ομαδικός και υπομονετικός μάλλον δεν κάνεις για αυτό το επάγγελμα. Δεν είναι κακό, απλά δεν κάνουμε όλοι για όλα.

Μια περίεργη ιστορία στον αέρα που έχω να θυμάμαι είναι…

Πριν την πτήση μας είχαν ενημερώσει πως θα έχουμε ένα κατοικίδιο στην καμπίνα. Όταν τελείωσε η επιβίβαση των επιβατών, συνειδητοποιήσαμε πως τελικά το κατοικίδιο ήταν ένα σαλιγκάρι σε μια πλαστική γυάλα.

Κάτι που δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι άνθρωποι για το πλήρωμα καμπίνας είναι…

Βρισκόμαστε εκεί για την ασφάλεια των επιβατών. Είμαστε εκπαιδευμένοι για να αντιμετωπίσουμε οποιαδήποτε έκτακτη ανάγκη. Υπάρχει συνεχής εκπαίδευση και αρκετό διάβασμα. Δεν σερβίρουμε απλά.

Αυτό το επάγγελμα με άλλαξε γιατί…

Πλέον, λόγω βραδινών πτήσεων,  ξενυχτάω περισσότερο απ΄ όσο πριν!

…………………………………….

Αλέξανδρος Αργυροκαστρίτης, Aircraft Crew Member

πλήρωμα καμπίναςΠώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με αυτό το επάγγελμα;

Έχοντας κατ’ επιλογή σπουδάσει Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων  (ΤΕΙ Λάρισας), αποφάσισα να αναζητήσω απασχόληση σε αεροπορικές εταιρείες. Έτσι, απασχολήθηκα αρχικά στις Υπηρεσίες Επίγειας Εξυπηρέτησης και στη συνέχεια ως Πλήρωμα Αεροσκάφους.

Το πιο δύσκολο/απαιτητικό είναι…

Το δυσκολότερο είναι να πρέπει να είσαι στη δουλειά ενώ η οικογένειά σου ή οι φίλοι σου πηγαίνουν μια ωραία βόλτα ή είναι στην παραλία.

Αυτός που δεν πρέπει να κάνει αυτό το επάγγελμα είναι…

Ο ευέξαπτος και μοναχικός άνθρωπος, γιατί η ικανότητα συνεργασίας σε υψηλές ταχύτητες και με μεγάλες απαιτήσεις ασφαλείας είναι βασικό αναγκαίο χαρακτηριστικό.

Μια περίεργη ιστορία στον αέρα που έχω να θυμάμαι είναι…

Περίεργες ιστορίες δεν πρέπει να συμβαίνουν στον αέρα. Όταν κλείνουν οι πόρτες του αεροσκάφους δεν πρέπει να υπάρχουν προβλήματα μέσα σε αυτό. Υπάρχουν ωστόσο πολύ συγκινητικές ιστορίες ανθρώπων, χαρούμενες ή δυσάρεστες και οι οποίες επιδεικνύουν την αληθινή υπόσταση αυτού του επαγγέλματος το οποίο τότε καθίσταται λειτούργημα. Αν θέλετε τέτοιες ιστορίες, έχω να σας πω πολλές.

Κάτι που δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι άνθρωποι για το πλήρωμα καμπίνας είναι…

Σίγουρα δε γνωρίζουν τη ροή της εργασίας: Πού και πότε πας για δουλειά, τι κάνεις πριν να πας στο αεροπλάνο και όταν πας σε αυτό. Δε γνωρίζουν ότι πρέπει να μελετάς εγχειρίδια εκατοντάδων σελίδων και διαφορετικών αντικειμένων, ότι υποβάλλεσαι συνεχώς σε εκπαιδεύσεις, ασκήσεις, αξιολογήσεις, το βασικότερο: δε γνωρίζουν το εύρος γνώσεων που απαιτείται για να αντεπεξέλθεις.

Αυτό το επάγγελμα με άλλαξε γιατί…

Το αεροπλάνο είναι μια λεπτομερής μικρογραφία της κοινωνίας: φτωχοί, πλούσιοι, διαφορετικές καταγωγές,  εκπαιδευτικά επίπεδα, η φοβία της πτήσης και κυρίως ο λόγος για τον οποίο ταξιδεύει κάποιος. Αυτό το επάγγελμα με βοήθησε να μάθω κάποια περισσότερα πράγματα για τους ανθρώπους.

……………………………

Σπύρος Ράπτης, Cabin Purser – Υπεύθυνος Πληρώματος Θαλάμου Επιβατών, AirX Charter

πλήρωμα καμπίναςΠώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με αυτό το επάγγελμα;

Πήρα την απόφαση να ακολουθήσω το επάγγελμα αυτό στην ηλικία των 5 ετών και δεν παρέκκλινα ούτε μία στιγμή από την απόφαση αυτή. Γνωρίζω ότι είναι περίεργο το γεγονός κάποιος να αποφασίσει για τον επαγγελματικό του προσανατολισμό σε τόσο μικρή ηλικία, αλλά αυτή είναι η ευτυχής πραγματικότητα.

Το πιο δύσκολο/απαιτητικό είναι…

Θα είμαι ειλικρινής στην απάντησή μου. Για μένα, δεν υπάρχει κάτι το δύσκολο ή απαιτητικό. Γιατί αυτό το οποίο φαίνεται δύσκολο ή απαιτητικό, πχ. το μη σταθερό εργασιακό ωράριο, για μένα αποτελεί το μοναδικό και πραγματικά συναρπαστικό.

Αυτός που δεν πρέπει να κάνει αυτό το επάγγελμα είναι…

Ο τύπος ανθρώπου που πρέπει οπωσδήποτε να απέχει από το επάγγελμα αυτό, είναι εκείνος που δεν αγαπά τη φύση του συγκεκριμένου επαγγέλματος, στερείται κοινωνικής παιδείας και καλών τρόπων συμπεριφοράς. Γενικότερα, ο μη δοτικός και αντικοινωνικός τύπος ανθρώπου, θα πρέπει να απέχει. Η προσφορά ασφάλειας και πολύ υψηλού επιπέδου υπηρεσιών (Customer Care) είναι τα σημεία κλειδιά.

Μια περίεργη ιστορία στον αέρα που έχω να θυμάμαι είναι…

Τι να πρωτοθυμηθώ; Ίσως τη διαφορετική αντίδραση των επιβατών, σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.

Κάτι που δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι άνθρωποι για το πλήρωμα καμπίνας είναι…

Ότι στη πραγματικότητα τους υποδεχόμαστε στο σπίτι μας, ως πραγματικοί οικοδεσπότες, ένα ‘σπίτι’ που τυγχάνει να βρίσκεται στα 36.000 πόδια ή κι ακόμα πιο ψηλά κι όχι σε ένα απλό και τετριμμένο εργασιακό περιβάλλον.

Αυτό το επάγγελμα με άλλαξε γιατί…

Αυτό το επάγγελμα αποτελεί ευλογία για μένα. Μορφώνομαι και ψυχικά εμπλουτίζομαι αδιάκοπα με νέα στοιχεία από το διαφορετικό και τη συνεχή συναναστροφή με ετερόκλητους ανθρώπους.

Επιμέλεια Δημήτρης Φαλλιέρος

Copyright: www.shutterstock.com