Θέλετε να πάρετε μια γεύση από το πώς μοιάζει ο κλάδος της Διασφάλισης Ποιότητας; Ποιους θα ρωτούσατε σε αυτή την περίπτωση; Εμείς ρωτήσαμε για εσάς, και μας λένε κάποια πολύ ενδιαφέροντα πράγματα.

18 επαγγέλματα ήδη έχουν μπει στο μικροσκόπιό μας. Κάθε μήνα ειδικοί από την αγορά εργασίας, απαντούν στην ‘καυτή’ ερώτηση «Πώς είναι πραγματικά το επάγγελμά σας;». Αυτή τη φορά δώσαμε τον λόγο στους ειδικούς Διασφάλισης Ποιότητας (Quality Assurance), κάτι που θέλαμε να το κάνουμε αρκετό καιρό, γιατί είναι οι άνθρωποι που κρατάνε υψηλά τα standards ποιότητας στα αγαθά και τις υπηρεσίες που απολαμβάνουμε εμείς οι υπόλοιποι!

Anastasia Samoylova, Quality Assurance & Compliance Specialist at Travelplanet24 / Tripsta / Airtickets

«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το Quality Assurance είναι ένα από τα επαγγέλματα του μέλλοντος»

Διασφάλιση ΠοιότηταςΓιατί να διαλέξει κανείς τη Διασφάλιση Ποιότητας ως επάγγελμα; Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το Quality Assurance είναι ένα από τα επαγγέλματα του μέλλοντος. Είναι γνωστό ότι κάθε εταιρεία προσπαθεί ώστε οι πελάτες της να είναι χαρούμενοι με το παρεχόμενο προϊόν ή υπηρεσία. Οι ευτυχισμένοι πελάτες είναι το κλειδί για την επιτυχία! Αυτός είναι και ο λόγος, σήμερα, που οι περισσότερες εταιρείες έχουν ένα τμήμα Διαχείρισης Ποιότητας που είναι υπεύθυνο για να εξασφαλίσει ότι οι διαδικασίες που απαιτούνται για να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις και οι προσδοκίες του πελάτη, ικανοποιούνται.

Κάτι που επίσης είναι πολύ ελκυστικό σε αυτή τη δουλειά είναι ότι δεν είναι ο τύπος του επαγγέλματος όπου κάνεις το ίδιο πράγμα «μέρα μπαίνει μέρα βγαίνει». Αφού οι ανάγκες των πελατών αλλάζουν συνέχεια, ο υπεύθυνος Διαχείρισης Ποιότητας πρέπει να σκέφτεται out of the box για να βοηθήσει την εταιρεία να ανταποκριθεί στις προσδοκίες του πελάτη.

Οπότε, είσαι ένας άνθρωπος που του αρέσει η λεπτομέρεια και που έχει αναλυτική σκέψη και δυνατά επικοινωνιακά skills; Απολαμβάνεις να κάνεις τους ανθρώπους χαρούμενους; Τότε καλώς ήρθες στον κόσμο του Quality Assurance.

[*η συνέντευξη της κ. Samoylova έγινε στα αγγλικά και μεταφράστηκε για τις ανάγκες του θέματος.]

………………………….

 Ευστάθιος Χατζηστάθης, Quality Assurance Specialist, Pharmathen International S.A.

«…είναι το σύνολο των ενεργειών και διαδικασιών, που είναι απαραίτητες για να εξασφαλίσουν ότι ένα προϊόν ή υπηρεσία θα πληροί ορισμένες προδιαγραφές»

Διασφάλιση ΠοιότηταςΑς ξεκινήσουμε με το τι είναι η Διασφάλιση Ποιότητας: είναι το σύνολο των προγραμματισμένων ή συστηματικών ενεργειών και διαδικασιών, που είναι απαραίτητες για να εξασφαλίσουν ότι ένα προϊόν ή υπηρεσία θα πληροί ορισμένες προδιαγραφές (fit the purpose). Ταυτόχρονα στόχος μας είναι η εξάλειψη λαθών και παραλείψεων με αποτέλεσμα το “fit the purpose” να έρχεται ως φυσική συνέπεια από την πρώτη φορά (right first time).

Συγκεκριμένα στον φαρμακευτικό κλάδο που εργάζομαι θα την περιέγραφα ως μια δουλειά γραφείου που όμως απαιτεί συνεχή επαφή με όλους τους χώρους του εργοστασίου, παραγωγικούς και μη για την παρακολούθηση της ορθής τήρησης και εφαρμογής του συστήματος ποιότητας.

Οι δεξιότητες που απαιτούνται και ταυτόχρονα εξελίσσονται με την συνεχή τριβή στο αντικείμενο είναι οργανωτικές (όπως η διαχείριση χρόνου, η διατήρηση και διαχείριση αρχείου documentation κ.ά), επικοινωνιακές (να έχεις άριστες δηλαδή προφορικές και γραπτές δεξιότητες), αναλυτικές (όπως η συλλογή και επεξεργασία δεδομένων και μετρήσιμων παραμέτρων με σκοπό την ανίχνευση τάσεων/trends), αλλά και δεξιότητες κριτικής σκέψης για τον εντοπισμό πιθανών προβλημάτων στο σύστημα ποιότητας με στόχο τη συνεχή βελτίωσή του μέσα από καινοτόμες προτάσεις.

Υ.Γ. Δεν θα πρέπει να συγχέεται ο όρος Διασφάλιση Ποιότητας με τον όρο Έλεγχος Ποιότητας.

………………….

Κώστας Γανώσης, Quality Assurance, e-food.gr

«O ρόλος ενός QA specialist φαντάζει περισσότερο με εκείνον ενός ποδοσφαιριστή»

Διασφάλιση ΠοιότηταςO ρόλος ενός QA specialist φαντάζει περισσότερο με εκείνον ενός ποδοσφαιριστή, όπως συχνά μας λέει ο Agile Coach μας, που πρέπει παράλληλα να μπορεί να παίξει αποδοτικά σε διαφορετικές θέσεις. Αισθάνεσαι δηλαδή περισσότερο σαν τον τερματοφύλακα της ομάδας, ενώ παράλληλα πρέπει να μοιράσεις “assist” καθ’ όλο τον κύκλο της υλοποίησης ενός έργου, από την έναρξη της διαδικασίας μέχρι και την τελική παράδοση στον χρήστη.

Είναι ένας ρόλος που φαντάζει σχετικά απλός και ταυτόχρονα εμπεριέχει ένα μεγάλο μερίδιο ευθύνης τόσο ως προς εσένα, ως προς την ομάδα σου και ακόμα περισσότερο ως προς τον τελικό χρήστη, ώστε να βγει στην παραγωγή κάτι που στο μέγιστο βαθμό θα είναι λειτουργικό. Τέλος, όσο για ποια είναι η καθημερινότητα ενός QA; Απλό: Καλείται να βρει και να “αναπαράγει” το μυστήριο των κρυμμένων bugs. Bugfree? #not

 

Επιμέλεια: Δημήτρης Φαλλιέρος

Copyright κεντρικής εικόνας: www.shutterstock.com