Σε γοητεύει ο κλάδος του Retail; Τρεις άνθρωποι που τον ξέρουν εκ των έσω, μεταδίδουν την εμπειρία τους και δίνουν πολύτιμη γνώση.

Εδώ ποτέ δεν θα μάθετε για ένα επάγγελμα από στεγνές, βαρετές, θεωρητικές πηγές. Εδώ πάντα μιλάνε οι ίδιοι οι άνθρωποι που ασκούν το επάγγελμα και αυτό κάνει τη γνώμη τους τόσο χρήσιμη. Αυτό τον μήνα, εν όψει μάλιστα του Retail School που θα πραγματοποιηθεί το φθινόπωρο, ψάξαμε και βρήκαμε τρεις ανθρώπους που έχουν πολύ καλό όνομα στον κλάδο του Retail, στις Λιανικές πωλήσεις, με διαφορετική εμπειρία ο καθένας, και τους ρωτήσαμε για τις δυσκολίες, για τις απαιτήσεις, για τα μυστικά και ό,τι άλλο θα θέλατε να διαβάσετε σε λίγες γραμμές.

Γιάννης Κορασίδης, Retail Manager & Director, Gypsoplak Group / House of wheels / Psarou Summer Villas Mykonos

retail«Επιτυχία είναι να καλύψεις όσο το δυνατόν καλύτερα την ανάγκη του πελάτη»

Retail manager σημαίνει να μπορείς να μπαίνεις στη θέση του πελάτη, να καταλαβαίνεις ποια είναι η ανάγκη του και πώς θα του καλύψεις τη συγκεκριμένη ανάγκη.

Επιτυχία στην πώληση δεν είναι να γίνει η πώληση, επιτυχία είναι να καλύψεις όσο το δυνατόν καλύτερα την ανάγκη του πελάτη είτε πρόκειται για προϊόν είτε για υπηρεσία!

Ο ρόλος του retail manager είναι πολύ απαιτητικός καθώς είναι εκείνος/η που φροντίζει και παρακολουθεί τα πάντα: από την προμήθεια του εμπορεύματος, την αποθήκευσή του, την εναπόθεσή του στο κατάστημα, μέχρι την προώθησή του αλλά και την αναπλήρωση του στοκ.

Στο χώρο του εμπορίου, τις περισσότερες φορές ο ρομαντισμός και η χαλαρή αντιμετώπιση των συνθηκών δεν χωράνε. Χρειάζεται σοβαρός προγραμματισμός, επικοινωνιακά skills και συνέπεια, διότι ευτυχώς ή δυστυχώς στο τέλος όλα μετριούνται σε νούμερα και αν δεν βγαίνει η εξίσωση σημαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά και χρήζει δραστικής αλλαγής!

Τέλος ένας retail manager μπορεί να δεχτεί τη συνολική επιβράβευση για τον τρόπο που «τρέχει» τη δουλειά του, κυρίως όμως έχει να αντιμετωπίσει όλα τα παράπονα, καμία φορά τον απότομο τρόπο ενός πελάτη ακόμα και την απόρριψη για τον τρόπο με τον οποίο εκτελεί τα καθήκοντα του!

Θα προέτρεπα όποιον/α τον/την συνεπαίρνει το αντικείμενο αυτό να το ακολουθήσει και να προσπαθήσει να κατακτήσει όσες περισσότερες πτυχές του μπορεί καθώς πρόκειται για ένα μεγάλο σχολείο.

………………………………. 

Ιωάννης Μονογυιός, Sales Manager / Jewels & Diamonds expert, Μονογυιός 1952 ωρολόγια-κοσμήματα

retail«Η ελληνική αγορά του retail είναι πάρα πολύ δυνατή κατά τη γνώμη μου»

Εργάζομαι σε έναν από τους πιο ευαίσθητους κλάδους του εμπορίου, αυτόν των κοσμημάτων. Κατασκευάζουμε και προσφέρουμε αντικείμενα που οι πελάτες μας τα έχουν για μια ολόκληρη ζωή. Είσαι εκεί για όλες τις χαρές μιας οικογένειας και αναπτύσσεις φιλική σχέση με τους περισσότερους από τους ανθρώπους που μπαίνουν στο μαγαζί.

Η ελληνική αγορά του retail είναι πάρα πολύ δυνατή κατά τη γνώμη μου. Τόσο από πλευράς καταστημάτων όσο και των καταναλωτών. Αρκετές φορές έρχομαι σε επαφή και με τουρίστες που μένουν εντυπωσιασμένοι τόσο από την ποικιλία και ποιότητα των προϊόντων όσο και την πληθώρα των καταστημάτων. Ενώ δεν είναι λίγοι οι πελάτες που γνωρίζουν τους μηχανισμούς της αγοράς, λειτουργούν συνειδητά και δεν τσιμπάνε σε εύκολα εμπορικά τρικ.

Το εμπόριο θέλει αρκετή υπομονή. Η αγορά έχει τις φάσεις της όπως και οι άνθρωποι. Αλλιώς συμπεριφέρεται ένας καταναλωτής όταν ψάχνει κάτι που θα χρειαστεί σε 2 μήνες κι αλλιώς όταν χρειάζεται κάτι άμεσα. Αρκετοί πελάτες δεν είναι καθόλου εξοικειωμένοι με το κάθε προϊόν και εδώ είναι που χρειάζεται κατανόηση και κατάρτιση από την πλευρά της επιχείρησης.

Μια ακόμα δυσκολία είναι πως μερικές φορές οι πελάτες νιώθουν εγκλωβισμένοι στα μαγαζιά ή αγχώνονται από άσχετες με το αντικείμενο παραμέτρους, κάνοντας πολλές φορές μια απλή επιλογή εξαιρετικά σύνθετη. Εκεί είναι ευθύνη του εκάστοτε υπεύθυνου εργαζόμενου να αποσαφηνίσει και να υπενθυμίσει πρώτον πως ο πελάτης  είναι που έχει την τελική απόφαση, πράγμα που δεν μπορεί να το αλλάξει κανείς και δεύτερον πως κάθε κατάστημα που σέβεται την ιστορία του είναι εκεί γι αυτόν με τις υπηρεσίες του ακόμα και μετά από μια αγορά.

Νομίζω πως κάθε άνθρωπος που αντιμετωπίζει τον απέναντί του καλοπροαίρετα μπορεί να πετύχει στο λιανεμπόριο. Συνήθως οι επιχειρήσεις αναζητούν κοινωνικούς ανθρώπους ή ευγενικές φυσιογνωμίες. Αυτό που αναζητά κάποιος που θέλει να ψωνίσει είναι πρωτίστως η σοβαρότητα και η αυθεντικότητα. Οι πελάτες αντιδρούν άσχημα στην ψεύτικη ευγένεια και τα φτιαχτά χαμόγελα. Μπορείς να κάνεις το καλύτερο πράγμα με τον χειρότερο τρόπο και το χειρότερο πράγμα με τον καλύτερο τρόπο.

………………………

Γιώργος Σκιαδόπουλος, Assistant Manager, Market In

«Η πρόκληση είναι το πώς θα  χειριστείς τις δυσκολίες απέναντι στους καταναλωτές»

Καταρχάς είναι ένα επάγγελμα που έχεις να αναλάβεις αρκετές ευθύνες. Καθώς όλη η λειτουργία του καταστήματος εξαρτάται από σένα και τον συνάδελφό σου (διευθυντή) και εννοείται από το υπόλοιπο προσωπικό που είναι χωρισμένο σε τμήματα ανάλογα με τις αρμοδιότητές τους. Έτσι πρέπει να υπάρχει συνεργασία μεταξύ των τμημάτων για αρχή ώστε να προχωράει η ομάδα.

Νομίζω μέρα με τη μέρα μαθαίνω περισσότερα για τον χώρο του Retail και αυτό είναι που κρατάει το ενδιαφέρον μου να συνεχίζω.

Το συμπέρασμά μου με αυτήν την μικρή μου εμπειρία μέχρι σήμερα είναι ότι πρέπει να γίνονται συνεχώς αλλαγές και να εφαρμόζονται νέες ιδέες για να προσελκύσουμε το καταναλωτικό κοινό.

Όσον αφορά τις δυσκολίες, εννοείται ότι θα προκύψουν καθημερινά αλλά συνήθως ξεπερνιούνται εύκολα. Αυξημένη δυσκολία προκαλεί η έλλειψη κάποιου προϊόντος λόγω προβλήματος της εκάστοτε εταιρείας. Η πρόκληση είναι το πώς θα το χειριστείς απέναντι στους καταναλωτές.

Ο τύπος ανθρώπου θα πετύχει περισσότερο στο Retail είναι αυτός που έχει σεβασμό προς τους συναδέλφους και τους πελάτες του, όπως και επίγνωση των δυσκολιών που θα συναντήσει.

Επιμέλεια Δημήτρης Φαλλιέρος

Copyright: www.shutterstock.com