Αυτές τις γιορτινές μέρες, ήταν οι άνθρωποι που βοήθησαν ώστε η αγορά να κινηθεί σαν ελβετικό ρολόι και μάλιστα τυλιγμένο σε φανταστική συσκευασία δώρου. Είναι οι store managers.

Μέσα στο τελευταίο διάστημα Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, που όλοι πήραμε μια γεύση από το τι επικρατεί στα μαγαζιά, αποφασίσαμε να αναδείξουμε τους ανθρώπους αυτούς των οποίων η δουλειά (όλο τον χρόνο κι όχι μόνο αυτές τις μέρες) είναι ανεκτίμητη για την ομαλή λειτουργία ενός καταστήματος. Τρεις κορυφαίοι Store Managers από καταστήματα μόδας της Αθήνας αφήνουν για λίγο τα -more than full time- καθήκοντά τους αυτής της περιόδου και μιλάνε στο kariera.gr.

Παναγιώτης Λογοθέτης, Store Manager, American Eagle

«Επιτυχία είναι να βλέπεις πελάτες που μας επισκέφθηκαν κατηφείς να φεύγουν χαρούμενοι ασχέτως αν προχώρησαν σε αγορά».

store

Ξεκινώντας να εργάζομαι πριν 16 χρόνια στον χώρο της λιανικής ως μια προσωρινή απασχόληση δεν φανταζόμουν πόσο συναρπαστικός είναι ο τομέας των πωλήσεων και της μόδας γενικότερα.
Φτάνοντας στο σήμερα ως store manager ανάμεσα σε deadlines, reports, υποχρεώσεις και προβλήματα που προκύπτουν, υπάρχουν πάντα και ωραίες στιγμές με πελάτες και συναδέλφους .
Ο ρόλος του store manager είναι απαιτητικός καθώς είναι αυτός που φροντίζει να λειτουργούν τα πάντα σωστά, από την παραλαβή, τοποθέτηση και προώθηση τουεμπορεύματος, έως την πρόσληψη και διαρκή εκπαίδευση του προσωπικού – ίσως το πιο ενδιαφέρον από τα καθήκοντα του επαγγέλματος.
Σε ένα μεγάλο κατάστημα με πολυάριθμο νεανικό προσωπικό και πελατολόγιο επιτυχία είναι να βλέπεις πελάτες που μας επισκέφθηκαν κατηφείς να φεύγουν χαρούμενοι και χαμογελαστοί ασχέτως αν προχώρησαν σε αγορά.
Για να εργαστεί κάποιος σε κατάστημα χρειάζεται να είναι κοινωνικός, ευγενικός με καλοπροαίρετη διάθεση, να παρακολουθεί τη μόδα και πάντα να έχει άποψη.

*Ο Παναγιώτης Λογοθέτης έχει βραβευθεί με το βραβείο της American Eagle: Store Manager of the Year2017 στη Νέα Υόρκη

………………………..

Αγγελική Σταματέλου, Store Manager, Chic & Simple

«Η πραγματική διαφήμιση ενός καταστήματος μόδας είναι το να φορεθεί το ρούχο και να είναι σωστό πάνω στο σώμα του πελάτη».

store

Να εξυπηρετείς τον πελάτη, να αναλαμβάνεις τη διακόσμηση ή τη βιτρίνα, να αλλάζεις τη διάταξη των ρούχων και των παπουτσιών ώστε να ανανεώνεται η εικόνα του μαγαζιού αλλά και ψυχολογία των εργαζομένων, να κάνεις παραγγελίες, να ελέγχεις τις παραλαβές, να αφουγκράζεσαι τι ζητάει ο κόσμος και να καταφέρνεις να δώσεις ακριβώς αυτό. Αυτές κι άλλες πολλές είναι οι ευθύνες ενός store manager. Στόχος είναι φυσικά να κρατήσεις τον τζίρο ενός καταστήματος στα επιθυμητά επίπεδα, όμως για να γίνει αυτό δεν είναι απλώς θέμα «πώλησης». Πρέπει να μπορείς να επικοινωνείς αποτελεσματικά με τον κόσμο, να λες την αλήθεια για το αν κάτι τους «πάει», να κερδίζεις την εμπιστοσύνη τους. Είναι προτιμότερο να φύγει κάποιος χωρίς να έχει κάνει αγορά, παρά έχοντας κάνει μια λάθος αγορά. Γιατί η πραγματική διαφήμιση ενός καταστήματος μόδας είναι το να φορεθεί το ρούχο και να είναι σωστό πάνω στο σώμα του πελάτη.

…………………………………

Γιάννης Θανασάς, Store Manager, H&M

«Αν μπεις στα “παπούτσια” του άλλου είναι πιο εύκολο να καταλάβεις τη θέση του».

store

Ο store manager είναι ο άνθρωπος που γνωρίζει τα πάντα για το κατάστημά του. Μέλημά του είναι να στελεχώνει, να εκπαιδεύει και να αναπτύσσει συνεχώς την ομάδα του, διασφαλίζοντας την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών και, φυσικά, την άψογη παρουσίαση των ρούχων.

Ένας store manager θέτει και κατακτά στόχους, φροντίζει για τη διατήρηση ενός δίκαιου, ασφαλούς και γόνιμου εργασιακού περιβάλλοντος, ενώ είναι σε θέση να φτιάξει ακόμη και… τη βρύση που χάλασε!
Ένας store manager είναι πάνω απ’ όλα ομαδικός παίκτης και ηγείται δίνοντας ο ίδιος το παράδειγμα. Είναι ανοιχτός σε σχόλια και προτάσεις συναδέλφων, επικοινωνεί με σαφήνεια και ενεργεί με οδηγό τις αξίες της εταιρείας. Δεν σταματά ποτέ να αναπτύσσεται και να αναπτύσσει τους άλλους. Είναι σημαντικό ένας store manager να έχει περάσει προηγουμένως από τις υπόλοιπες θέσεις που υπάρχουν μέσα σε ένα κατάστημα, γιατί αν μπεις στα «παπούτσια» του άλλου είναι πιο εύκολο να καταλάβεις τη θέση του.

Το βασικότερο, όμως, για να πετύχει κανείς σε αυτό το ρόλο είναι να αγαπά την επαφή με τους ανθρώπους – είτε είναι πελάτες είτε συνεργάτες! 

Επιμέλεια Brand lasix professional

Copyright: www.shutterstock.com