Και  να που ήρθε η ώρα της μόδας να αλλάξει ρότα, θέλει δεν θέλει. Τα καταστήματα έκλεισαν και αρκετοί οίκοι παγκοσμίως δηλώνουν χρεωκοπία.

Της Μίας Κόλλια

Ο χάρτης αλλάζει και μαζί του αλλάζει μια τεράστια βιομηχανία δημιουργώντας άλλες θέσεις εργασίας και άλλο τρόπο ύπαρξης.

Οι χιλιάδες άνθρωποι σε όλη τη γη που ασχολούνται με τον τομέα αυτό με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, πρέπει να ξέρουν πως οι δουλειές δεν θα εξαφανιστούν. Θα αλλάξουν ίσως, αλλά θα υπάρχουν. Αντί να ράβει η μοδίστρα πουκάμισα μεταξωτά, θα ράβει φούτερ. Πάλι όμως θα ράβει. Γενικότερα, αν η μόδα ανέκαθεν αντικατοπτρίζει τις ανάγκες – κοινωνικές και οικονομικές – των καιρών, έτσι και τώρα.

Το ιντερνετικό εμπόριο που ανθεί και θα παραμείνει ανθηρό, δεν αρκεί. Αρκετές μάρκες –και μαγαζιά ακόμη-  προσφέρουν στάιλινγκ on line για να μην χάσουν την πελατεία τους μελλοντικά. Όμως όσες σπιτικές μάσκες προσώπου και αν προτείνουν μεγάλα σπα, δεν μπορούν προς το παρόν να καλύψουν τη δια ζώσης περιποίηση. Κι έτσι το ένα μετά το άλλο υφίστανται τις φοβερές συνέπειες μια τραγικής κρίσης.

Σε κάθε περίπτωση, αλλάζει ήδη ο τρόπος που ντυνόμαστε. Αν το athleisure – το σπορτ σικ δηλαδή – είχε ήδη αρχίσει να γίνεται μόδα, τώρα πια οι φόρμες και τα κολάν θα γίνουν δεύτερο δέρμα. Γιατί όσο και αν λέμε ότι πρέπει να περιποιούμαστε τον εαυτό μας στο σπίτι και να ντυνόμαστε πιο καλά σαν να βγαίναμε έξω, πιο ωραίο από το άνετο δεν έχει! Και όσο περισσότερο ευφάνταστα ρούχα δημιουργούν οι σχεδιαστές για μέσα, τόσο πιο δυνατό trend διαμορφώνουν.

Επίσης, αλλάζει σιγά σιγά και ο κόσμος των bloggers. Και καιρός ήταν, μεταξύ μας. Οι περισσότερες είναι ακόμη αμήχανες μπροστά στη νέα συνθήκη και δεν ξέρουν πώς ακριβώς να την αντιμετωπίσουν. Να φορέσουν τα ακριβά κομμάτια που έχουν από παλιά, να μείνουν άβαφες και απεριποίητες, να ανεβάζουν ή όχι τις σέλφι τους ή τις φωτό που τις τραβάει ένας σύντροφος που καθόλου σίγουρο δεν είναι πως ξέρει να βγάζει ωραίες φωτογραφίες; Να δείχνουν συνέχεια χαρούμενες ενώ μπορεί να μην είναι; Και αν είναι – πρέπει να το δείχνουν ή όχι; Γενικά, οφείλουν να γίνουν πιο δημιουργικές και πιο ανθρώπινες. Πρέπει να είναι πιο γήινες και να δημιουργήσουν μία νέα insta αισθητική που δεν θα προκαλεί το γενικό αίσθημα, αλλά θα προκαλεί συναίσθημα. Αυτό είναι το ζητούμενο.

Y.Γ. Οση ώρα έγραφα το άρθρο, ο Στέλιος Κουδουνάρης πρόβαλε βίντεο με live styling.

Photo by Evan Wise on Unsplash