Λόγω της κρίσης η γνωστή πλατφόρμα ανακοίνωσε ότι «αποδεσμεύει» το 25% των υπαλλήλων της. Αλλά το έκανε με ένα τρόπο που αποτελεί σίγουρα case study.

Του Δημήτρη Φαλλιέρου

Το να πρέπει να κάνει κάποιος περικοπές προσωπικού είναι ό,τι πιο απεχθές. Η περίοδος αυτή έχει φέρει κοσμοϊστορικές αλλαγές που βλέπουμε να επηρεάζουν ανελέητα -κυρίως- τον τουρισμό, οπότε δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη μία από τις μεγαλύτερες τουριστικές πλατφόρμες όπως το Airbnb. Ο CEO της αυτή την εβδομάδα (5/5/20) έστειλε ένα μήνυμα για να ανακοινώσει αυτές τις περικοπές. Η είδηση δεν είναι εδώ. Η είδηση είναι στον τρόπο που το έκανε.

«Αυτή είναι η έβδομη φορά που σας μιλάω από το σπίτι μου. Κάθε φορά που μιλήσαμε, μοιράστηκα καλά και καλά νέα, αλλά σήμερα πρέπει να μοιραστώ κάποια πολύ λυπηρά νέα», λέει ξεκινώντας.

Η εκτενής του επιστολή θα μπορούσε να είναι για πολλούς ένα case study ενός crisis management. Δεν κάνει «στεγνά» μια ανακοίνωση της κατάστασης. Εξηγεί με τον πιο αναλυτικό τρόπο τις συνθήκες κάτω από τις οποίες πάρθηκε η απόφαση για τις απολύσεις (το 25% της εταιρείας φεύγει). Δίνει όλα τα στοιχεία με ευαισθησία. Κάνει πλάνο. Δείχνει έμπρακτα ότι θα μείνει δίπλα στους εργαζόμενούς του με στοχευμένες δράσεις (βοηθώντας τους ακόμα και να βρουν δεύτερη δουλειά), με μεγάλα πακέτα αποζημιώσεων, με μέριμνα που περιλαμβάνει υγειονομική περίθαλψη, μετοχές και υποστήριξη για την επόμενη μέρα όσων μένουν εκτός της εταιρείας.

Και δεν μένει μόνο σε αυτό. Εξηγεί το καινούργιο στρατηγικό πλάνο: ο τουρισμός αλλάζει πρόσωπο, οι άνθρωποι θα στραφούν σε πιο οικονομικούς, ασφαλείς και κοντινούς προορισμούς προς το σπίτι τους. Όπως εξηγεί λοιπόν στο γράμμα του ο CEO Brian Chesky, θα πρέπει η εταιρεία να επιστρέψει στις ρίζες της, «back to our roots, back to the basics», στους απλούς host/οικοδεσπότες, και να μειώσει τις δραστηριότητές της σε παράπλευρες δραστηριότητες που είχε, όπως το Transportation και τα Airbnb Studios, τα Ξενοδοχεία και οι Πολυτελείς Διακοπές (Lux).

«Το αποτέλεσμα», όπως λέει, «είναι ότι πρέπει να αποχωριστούμε συναδέλφους που αγαπάμε και εκτιμούμε. Έχουμε υπέροχους ανθρώπους που φεύγουν από την εταιρεία, και άλλες εταιρείες θα είναι τυχερές που θα τους πάρουν».

Κάτι τέτοιο λειαίνει το αποτέλεσμα; Φυσικά και όχι. Όμως η επιστολή που έγινε viral, εκτιμήθηκε για το γεγονός ότι φαίνεται πως γράφτηκε με πολλή δυσκολία αλλά και κάτω από πολύ σκέψη, ώστε να μη νιώσει ούτε ένας ότι είναι «αναλώσιμος» ή ότι μένει «ξεκρέμαστος». Δεν αφορά το Airbnb αυτό. Μας αφορά όλους. Η κρίση του κορωνοϊού έβαλε την ευαισθησία όλων μας σε μεγάλη δοκιμασία, άλλοι σκληρύναμε, άλλοι λυγίσαμε και άλλοι ακόμα το ψάχνουμε. Η κρίση δοκιμάζει την ανθρωπιά μας και τα αντανακλαστικά μας. Αυτό θα πει crisis management: το πώς τελικά θα το διαχειριστούμε όλο αυτό από όποια πλευρά κι αν βρισκόμαστε… «Με πρόγραμμα, φροντίδα και στήριξη» θα είναι πάντα η απάντηση.

Image by InstagramFOTOGRAFIN from Pixabay