Τρεις άνθρωποι, τρεις διαφορετικές εταιρείες, μία και μόνο ερώτηση: Πώς είναι να είσαι στο χώρο της Επικοινωνίας / Δημοσίων Σχέσεων; Βρήκαμε τρεις από τις πιο επιτυχημένες γυναίκες επαγγελματίες του χώρου και μας απάντησαν.

Ο Bill Gates είχε πει: «Αν μου χε μείνει μόνο ένα τελευταίο δολάριο, θα το ξόδευα στις δημόσιες σχέσεις». Το τι πιστεύουν οι άλλοι για σένα, δεν εξαρτάται μόνο από το πόσο καλό είναι το προϊόν σου, αλλά και από το πώς το παρουσιάζεις, πώς το επικοινωνείς. Γι’ αυτό ο χώρος των Δημοσίων Σχέσεων (ένας χώρος αρκετά παρεξηγημένος στο παρελθόν αφού πολλοί τον μπέρδευαν με την τριπλέτα ‘κενά χαμόγελα-χειραψίες-κοκτέιλς’) γίνεται ολοένα και πιο σημαντικός. Οι υπεύθυνοι Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων είναι αντιμέτωποι με πολλή δουλειά, πολύ διάβασμα, και πολύ γράψιμο. Πρέπει να είναι θωρακισμένοι με γνώση, να γεννούν αδιάκοπα ιδέες, να είναι σε επαφή με την κοινωνία και το περιβάλλον. Οι τρεις γυναίκες που ρωτήσαμε για τον χώρο αυτό, έχουν πολλά επιτυχημένα «ιστορικά επικοινωνίας» στο ενεργητικό τους, και μας περιγράφουν με τον τρόπο τους τη δική τους εμπειρία.

 

Φωτεινή Μπαμπανάρα, Επικεφαλής Επικοινωνίας Ομίλου Novartis

“Είναι υπέροχο να εργάζεσαι σε projects Εταιρικής Υπευθυνότητας μέσω των οποίων αποκτάς πλήρη συναίσθηση του ρόλου σου στον κόσμο”.

Το επάγγελμα της Επικοινωνίας είναι η ιδανική δουλειά για τα ανήσυχα πνεύματα, καθότι συνδυάζει ένα συνεχές περιβάλλον προκλήσεων με τη δημιουργικότητα, τη στρατηγική και την ανθρώπινη επαφή. Εκτός από την εργατικότητα που είναι απαραίτητη για να αντεπεξέλθει κανείς στις απαιτήσεις, πολύ σημαντικό είναι να διαθέτει όραμα, αφοσίωση και δέσμευση για την επαγγελματική πορεία του.

Είναι μια δουλειά που δεν μπορείς να την κάνεις καλά αν δεν έχεις πάθος με αυτήν. Δεδομένου ότι περιλαμβάνει ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα, multitasking και αρκετή πίεση χρειάζεται μια δυνατή και συγκροτημένη προσωπικότητα, με πειθαρχία και επιμονή. Είναι πολλοί εκείνοι που εγκατέλειψαν στο ξεκίνημά τους, χάνοντας όμως τις αυθεντικές συγκινήσεις που μπορεί να σου προσφέρει το συγκεκριμένο επάγγελμα και είναι πολλές: διασύνδεση, προσφορά, αναγνώριση, εξέλιξη ως επαγγελματίας και ως άνθρωπος. Είναι ακόμη πιο υπέροχο να εργάζεσαι σε projects Εταιρικής Υπευθυνότητας μέσω των οποίων αποκτάς πλήρη συναίσθηση του ρόλου σου στον κόσμο και αρχίζεις να πιστεύεις ότι, ακόμα και ως μεμονωμένη οντότητα, μπορείς να κάνεις τη διαφορά.

…………………………….

Τζίνα Ρουμπάκου, Director στην V+O Communication

“Χρειάζεται ν’ ακούσω προσεκτικά τον πελάτη μου και στη συνέχεια να αναδείξω την πληροφορία που παίρνω”.

Το επάγγελμα των Δημοσίων Σχέσεων λειτουργεί μέσω της αμφίδρομης επικοινωνίας των Εταιρειών με τα Μ.Μ.Ε για τη δημιουργία ειδήσεων και ενημέρωσης του κοινού-Στόχος.
Η agenda της μέρας μου είναι συνεχώς δυναμική, εναλλάσσεται με projects και πελάτες αλλά ο κοινός παρονομαστής είναι ένας: η εγγύηση για τη διάχυση των ειδήσεων με στόχο τη δημοσιότητα και τη διατήρηση της καλής φήμης της εταιρείας ή του οργανισμού που συνεργαζόμαστε.

Προκειμένου να δημιουργηθούν ειδήσεις, τα λεγόμενα stories, χρειάζεται ν’ ακούσω προσεκτικά τον πελάτη μου και στη συνέχεια να αναδείξω την πληροφορία που παίρνω σε μία καλή είδηση, ένα καλό story.
O ρόλος μου απαιτεί ετοιμότητα, εγρήγορση, ευστροφία, ευχέρεια λόγου και γερό στομάχι. Αυτό το επάγγελμα με εκπλήσσει καθημερινά! Οπότε η λέξη «έκπληξη» συμπυκνώνει την καθημερινότητα μου τα τελευταία 11 χρόνια που εργάζομαι σε PR Agency.

Η μέρα μου γίνεται συχνά σαρωτική, δουλεύοντας σε έντονους ρυθμούς και με σημαντική πίεση χρόνου, αφού σχεδόν πάντα τα deadlines καθορίζονται από αστάθμητους παράγοντες ενώ λόγω του ότι πρόκειται για μία πνευματική εργασία, δεν μπορεί εύκολα να γίνει η πρόβλεψη για τον χρόνο που απαιτείται πίσω από ένα project.
Η καθημερινότητά μου είναι και δημιουργική ταυτόχρονα. Ο ρόλος μου πολλές φορές με οδηγεί να οργανώνω brainstorming με άλλους συναδέλφους, με στόχο τη σύλληψη δημιουργικών ιδεών και προτάσεων επικοινωνίας για τα brands και τις εταιρείες που χειρίζομαι ως Director στο PR Agency. Όσο ιδρώτα χρειάζεται να ρίξεις για να ολοκληρωθεί ένα project, τόση ευγνωμοσύνη θα πάρεις βλέποντας τη δουλειά σου να παίρνει σάρκα και οστά! Γιατί, there is no business like PR business!

………………………………

 

Ναταλία Κατηφόρη, Communication Manager στην OPUS Integrated Communication

“Δύσκολη είναι κάποιες φορές η συνεργασία με ανθρώπους που επενδύουν στην επικοινωνία χωρίς όμως να είναι πεπεισμένοι ότι τη χρειάζονται”.

Αν επιχειρούσα να προσδιορίσω με μία φράση αυτό που κάνω, θα έλεγα ότι με τους συνεργάτες μου προσπαθούμε να κτίσουμε τη δημόσια εικόνα Οργανισμών, εταιρειών, brands και όποιου για οποιοδήποτε λόγο θέλει να συνομιλήσει με το κοινό για να πετύχει κάτι (π.χ. χρηματοδότηση ή να αυξήσει την επισκεψιμότητα ενός καταστήματος ή τις πωλήσεις ή να γίνει απλά αναγνωρίσιμος).

Για να το καταφέρουμε, προβάλλουμε τους πελάτες μας στον Τύπο με συνεντεύξεις και άρθρα, διηγούμενοι ιστορίες στα social media, επιστρατεύοντας επιδραστικούς στον κύκλο τους ανθρώπους που μπορούν να μεταφέρουν μία αίσθηση της εικόνας του πελάτη μας στο κοινό που έχουμε προσδιορίσει ότι τον ενδιαφέρει. Ανάλογα με την περίπτωση, προσπαθούμε να τονίσουμε τις όποιες αρετές, τις δυνατότητες, να κάνουμε όσο το δυνατόν πιο ανώδυνες τις αδυναμίες.

Πολλές φορές αισθάνομαι ότι η δουλειά μου είναι τόσο ευχάριστη και απολαυστική που ξεχνώ ότι είναι μια καθημερινή υποχρέωση. Νομίζω, είμαι τυχερή να απασχολούμαι με θέματα που σχεδόν πάντα εμπίπτουν στον κύκλο των ενδιαφερόντων μου, αλλά –κυρίως- έχω τη χαρά να συνεργάζομαι με μία ομάδα που μοιραζόμαστε την ίδια νοοτροπία, τους ίδιους στόχους και τις ίδιες αξίες. Πράγμα πολύ δύσκολο να πετύχει κανείς. Όπως δύσκολη είναι κάποιες φορές και η συνεργασία με ανθρώπους που επενδύουν στην επικοινωνία χωρίς όμως να είναι πεπεισμένοι ότι τη χρειάζονται.

Για να σταδιοδρομήσει με επιτυχία κάποιος στον κλάδο αυτό, είμαι πια βέβαιη ότι δε χρειάζεται τόσο να έχει κάνει τις συγκεκριμένες σπουδές όσο να έχει ευρυμάθεια, Παιδεία, αγωγή, να είναι φιλομαθής, να είναι εύστροφος ώστε να βρίσκει τρόπους να ελίσσεται και να αντιμετωπίζει επιτυχώς προκλήσεις και προβλήματα που διαρκώς ανακύπτουν.

Δεν είναι μία εύκολη εργασία. Μπορεί όμως να είναι εξαιρετικά ευχάριστη και να σου προσφέρει τη βαθιά ικανοποίηση ότι φέρνεις στο προσκήνιο πράγματα και ιδέες που έχουν σημασία για το δικό σου αξιακό σύστημα. Και αυτό είναι πολύτιμο.

 

Του Δημήτρη Φαλλιέρου

Copyright: www.shutterstock.com