Μια διαφορετική εταιρεία μετακινήσεων έχει αρχίσει να ανταγωνίζεται σθεναρά την Uber. Και στο «τιμόνι» της είναι ένας εικοσιτριάχρονος CEO.

Σαν να μην έφτανε που η Uber  έχει μπει στο μάτι του κυκλώνα σε αρκετές χώρες, όπως συνέβη το τελευταίο διάστημα και στην Ελλάδα, άλλο ένα πρόβλημα έρχεται να προστεθεί για να της κάνει… τη ζωή δύσκολη. Ένας νέος μόλις 23 ετών έχει ξεκινήσει μια αντίστοιχη παγκόσμια εταιρεία μπαίνοντας στο start-up παιχνίδι των ιδιωτικών μετακινήσεων. Πρόκειται για έναν φοιτητή ο οποίος πριν καν τελειώσει το πανεπιστήμιο, δημιούργησε την Taxify, που έχει σχεδόν την ίδια λογική λειτουργίας με την Uber, αλλά διαφοροποιείται σε σημεία. Το νούμερο ένα σημείο είναι ότι η νέα ανταγωνίστρια της Uber είναι αισθητά φθηνότερη. Και σαν μην έφτανε αυτό, η νέα εταιρεία μέχρι και το τέλος Σεπτεμβρίου, έκανε και έκπτωση 50% στις διαδρομές, σαν «δώρο» εγκαινίων για το λανσάρισμά της στο Λονδίνο. Αυτό θα πει «χαριστική βολή»!

Επίσης η νέα αυτή εταιρεία, επιτρέπει στους επιβάτες , σε αντίθεση με την Uber, να πληρώνουν και με μετρητά ή με κάρτα που είναι εγγεγραμμένη στο σύστημά της.

Ακόμα και στους οδηγούς των «ταξί» η Taxify έδωσε πιο δελεαστικούς όρους συνεργασίας. 20-25% προμήθεια παίρνει η Uber από την αμοιβή του οδηγού; 10-15% η Taxify.

Όλες οι υπόλοιπες ευκολίες που είχε η Uber, στην Taxify είναι ίδιες. Βασίζεται σε ένα απλό app, δηλώνεις την τοποθεσία σου, διαλέγεις οδηγό. Τέλος.

Ο 23χρονος πίσω από αυτό το σατανικό -θα μπορούσαμε να πούμε αστειευόμενοι- πρότζεκτ είναι ο Εσθονός Markus Villig, ο οποίος έκανε μια επιπλέον πολύ σωστή επιχειρηματική επιλογή. Επέκτεινε την Taxify σε 22 ολόκληρες χώρες, αποφεύγοντας να επιμείνει πολύ στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Προφανώς είδε τα προβλήματα που προέκυψαν από τις κυβερνήσεις και τα συνδικάτα των παραδοσιακών ταξί στην εδώ πλευρά του πλανήτη, είδε ότι μπορεί να μην είναι πρόσφορο το έδαφος και σκέφτηκε «Άστο καλύτερα. Θα πάω Ανατολική Ευρώπη και Αφρική». Και έτσι και έκανε.

Το φοβερό είναι ότι κατάφερε να πάρει και χρηματοδότηση από τον κινέζικο (!) κολοσσό Didi Chuxing, αφού όμως πρώτα είχε πάρει 2 εκ. ευρώ από άλλους χρηματοδότες και angel investors.

Όπως κι αν εξελιχθεί αυτή η επική «μάχη», το συμπέρασμα παραμένει ένα: οι ηλικίες στο νέο επιχειρηματικό τοπίο όπως διαμορφώνεται δεν έχουν τόση σημασία. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι στην ηλικία των 20+ εμφανίζονται να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στο πώς δουλεύουμε πια σήμερα, πώς μετακινούμαστε, πώς χρησιμοποιούμε την τεχνολογία.

Του Δημήτρη Φαλλιέρου