Όπως σε πολλά πράγματα στη ζωή, έτσι και στα εργασιακά υπάρχουν μόδες, ανακύπτουσες νέες ανάγκες και τάσεις. Δέστε τις ζώνες σας και ακολουθήστε μας στα πιο 7 φρέσκα trends του εργασιακού στίβου.

 

Αν πριν μερικά χρόνια, κάποιος μας έλεγε ότι τα apps, οι αγαπημένες σε όλους μας εφαρμογές θα διεκδικούσαν τα πρωτεία στα επιχειρηματικά δρώμενα, θα τον κοιτούσαμε με μισό μάτι. Το ίδιο αν μας έλεγε για e-shops , για SEOs, για team building δραστηριότητες κλπ.

Το point είναι ότι οι τάσεις στα εργασιακά αλλάζουν, τα πράγματα δεν μένουν στάσιμα, και μέθοδοι, ήθη και τεχνολογικές δίοδοι που δεν περιμέναμε, έρχονται στο προσκήνιο. Φέτος λοιπόν, αν μπορούμε να συνοψίσουμε ποια είναι αυτά τα trends που έχουν ανοδική πορεία, θα μπορούσαμε να φτιάξουμε μια τέτοια λίστα.

  1. Το crowdfunding δίνει τον παλμό της αγοράς.

Γνωστό τα τελευταία χρόνια, αλλά φέτος έχει αρχίσει και παίρνει νέες διαστάσεις. Αυτή η διαδεδομένη μέθοδος σε βοηθά να μαζέψεις το κεφάλαιο που χρειάζεσαι, παρουσιάζοντας την ιδέα σου διαδικτυακά σε απεριόριστο κοινό και ζητώντας στο κοινό να συμβάλλει προσφέροντας μικρά ή μεγάλα ποσά. Τα ποσά που μαζεύονται παγκοσμίως από crowdfunding είναι όλο και μεγαλύτερα (μιλάμε για δεκάδες δισεκατομμύρια σήμερα), και στις πλατφόρμες αυτές ποντάρουν πολλοί δημιουργικοί άνθρωποι και νέοι επιχειρηματίες. Τον τελευταίο καιρό μάλιστα, αρκετοί από αυτούς κάνουν crowdfunding όχι μόνο για να μαζέψουν χρήματα, αλλά για να δουν και πόση απήχηση θα είχε το προϊόν ή η υπηρεσία τους στην αγορά.

2. Το βίντεο γίνεται απαραίτητο πλεονέκτημα.

Αν μια εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις, τότε ένα βίντεο ισούται με χίλιες εικόνες – do the math! Οι επιχειρήσεις πλέον επενδύουν στο βίντεο για να δείξουν στον κόσμο το έργο τους, για να δείξουν το όραμά τους, φτιάχνουν κανάλια στο youtube, και επικοινωνούν έτσι με το κοινό τους. Το βίντεο αρχίζει να κονταροχτυπάει το γραπτό κείμενο και η τάση λέει ότι: αν θες το μήνυμά σου να εμπεδωθεί πιο ευχάριστα, πες το με ένα βίντεο.

3. Τα τεχνολογικά εργαλεία απλοποιούνται.

Σε ένα επιχειρηματικό κόσμο που μας ζητάει όλο και περισσότερο να είμαστε εμβριθείς στην τεχνολογία, τι μπορεί να κάνει κανείς, όταν (όπως οι περισσότεροι από εμάς) ξέρει απλώς τα στοιχειώδη; Δηλαδή μπορεί ένας basic χρήστης της τεχνολογίας να κάνει πράγματα που δεν μπορούσε πριν; Φυσικά, αφού όλο και περισσότερες πλατφόρμες απλοποιούνται για να τον βοηθήσουν. Από το WordPress που μας βοηθάει να ανεβάζουμε άρθρα, μέχρι το SketchUp που μας κάνει εξπέρ στο να φτιάχνουμε 3D εικόνες (!), οι tech πλατφόρμες μας δίνουν όλο και ευκολότερα εργαλεία.

4. Δεν έχει (τόση) σημασία πού μένεις για να πάρεις τη δουλειά.

Λίγα χρόνια πριν, οι εργαζόμενοι σε μια εταιρεία έδιναν όλοι το παρών με τη φυσική τους παρουσία. Όσο όμως αυξάνονται οι δουλειές στις οποίες δεν χρειάζεται να είσαι εκεί, ή αυξάνονται τα εργαλεία όπως τα Skype Calls και οι τηλεδιασκέψεις, τόσο αυξάνονται και οι εξ αποστάσεως εργαζόμενοι. Οι απανταχού υπάλληλοι εξυπηρέτησης, οι προγραμματιστές, οι social media managers και τόσοι άλλοι μπορούν να δουλεύουν πολλά χιλιόμετρα μακριά από τη βάση της εταιρείας. Μπορεί κανείς να πει ότι ζούμε για πρώτη φορά, μια τόσο έντονη τάση υπαλληλικού τηλε-κοντρόλ.

5. Οι πωλήσεις αρχίζουν να κινούνται από «εμπειρογνώμονες».

Μέχρι πρότινος μια εταιρεία που ήθελε να πουλήσει κάτι, αρκούνταν στο να έχει έναν καλό πωλητή, που να ξέρει δηλαδή να πουλάει καλά το προϊόν. Μια νέα κατηγορία «πωλητών»  έχει όμως πλέον να αναδύεται: οι Subject Matter Experts (SME στην επιχειρηματική αργκό, ή εμπειρογνώμονες όπως θα μπορούσαμε να τους πούμε στα ελληνικά). Οι εμπειρογνώμονες είναι αυτοί που ξέρουν τόσο καλά το προϊόν, που οι γνώσεις τους και η βοήθεια που μπορούν να σου προσφέρουν, σε κάνουν να πηγαίνεις εσύ στην εταιρεία, αντί να έρθει η εταιρεία σε σένα. Δείτε για παράδειγμα καταστήματα τεχνολογίας, που πλέον διαφημίζουν τους “tech expert” τους, ή αλυσίδες ειδών για το σπίτι που βάζουν μπροστάρηδες τους κατασκευαστές ή τους διακοσμητές τους.

6. Το mail αποδυναμώνεται.

Μπορεί οι «στοίβες» από mail να είναι στην ημερησία διάταξή μας αλλά αχνοφαίνεται να ξεπροβάλλουν εναλλακτικές επιλογές επικοινωνίας. Ποιες είναι αυτές; Για την εσωτερική επικοινωνία μεταξύ συναδέλφων, πολλοί ανά τον κόσμο έχουν αρχίσει να εγκαταλείπουν το mail και να χρησιμοποιούν πιο προσαρμοσμένες λύσεις όπως π.χ. το Slack https://slack.com/is  (που μέσα σε 3 χρόνια λειτουργίας έχει μαζέψει πάνω από 5 εκατομμύρια χρήστες ημερησίως). Όσο για την εξωτερική επικοινωνία, να ‘ναι καλά τα social media, και τα στοχευμένα μίνι-βίντεο όπως είδαμε παραπάνω..

7. Το χιούμορ και η ανθρώπινη επαφή (ξανα)κερδίζουν έδαφος.

Last but not least. Όλοι μας λίγο ή πολύ, είτε ως επαγγελματίες είτε ως κοινό, έχουμε βαρεθεί τη στυλιζαρισμένη επικοινωνία, τον ξύλινο λόγο, τις αυστηρές γραμμές και τα κλισέ σλόγκαν. Η τάση είναι προς πιο ανθρώπινες επικοινωνιακές πρακτικές, που θα έχουν ισορροπημένες δόσεις από χιούμορ ή και αυτοσαρκασμό. Σήμερα περισσότερο από ποτέ, ανθίζουν εταιρείες που «κάνουν λίγο πλάκα», κάνουν λογοπαίγνια, ξέρουν να ζητάνε συγγνώμη με στυλ (Ουπς, τα κάναμε θάλασσα, μας συγχωρείτε), γιατί αποδεικνύουν ότι η σοβαροφάνεια δεν βοηθάει και τόσο στο να… σε πάρει κάποιος στα σοβαρά.

 

Του Δημήτρη Φαλλιέρου

Copyright: www.shutterstock.com