Πώς τα αουτσάιντερ, οι άνθρωποι που μπορεί «να μη σου γεμίζουν το μάτι» σε μια εταιρεία, μπορούν τελικά να σε εκπλήξουν ευχάριστα.

Στις επιχειρήσεις, πολλές φορές θα συναντήσετε την ευγενή τάξη των αουτσάιντερ. Είναι αυτοί που δεν σου γεμίζουν το μάτι, αυτοί που φαίνονται πιο αβέβαιοι, που κατά τα στερεοτυπικά φαινόμενα δεν σφύζουν από υπερέκκριση εργασιακών ορμονών (αν υπήρχε τέτοιο πράγμα). Είναι οι πιο αφανείς. Οι λιγότερο φωνακλάδες. Επειδή ακριβώς δεν είναι τελάληδες της δουλειάς τους («εγώ που έκανα αυτό, εγώ που έκανα εκείνο»), μπορεί να περάσουν απαρατήρητοι. Εκεί στο παρασκήνιο όμως που νομίζεις ότι κρύβονται, εκεί γίνεται η πραγματική δουλειά.

Μπορεί να είστε ένας από αυτούς. Ή μπορεί να θέλετε να τους αναγνωρίσετε για να καταλάβετε πώς στην ευχή κάποιοι άνθρωποι που με την πρώτη εντύπωση, κανείς δε θα «πόνταρε τα λεφτά του» σε αυτούς, φέρνουν τόσο καλά αποτελέσματα. Ορίστε τα χαρακτηριστικά τους, και να πώς κάνουν κάθε αδυναμία τους δύναμη:

  • Μπροστά στα θηρία της επιχείρησης, μοιάζουν πολύ «μικροί». Όμως το μικρό τους μέγεθος, τους βοηθάει να είναι πιο γρήγοροι και πιο ευέλικτοι. Σκεφτείτε: τι γυρνάει πιο γρήγορα; Μια μικρή βάρκα ή ένα υπερωκεάνιο;
  • Μπροστά στη φλυαρία των πολλών, εκείνοι κρατούν σιωπή. Στα meeting μπορεί κάποιες φορές να μην ακούγονται πολύ. Μπορεί να θεωρήσετε ότι δεν έχουν άποψη ή ότι δεν έχουν τίποτα αξιόλογο να πουν. Δεν είναι έτσι. Έχουν εξασκήσει την ακοή τους, ένα από τα ίσως πιο σημαντικά προσόντα στις εταιρείες, συλλέγουν πληροφορίες και θα μιλήσουν όταν θα έχουν κάτι σημαντικό να πουν. Και τότε να είστε σίγουροι ότι θα ακουστούν.
  • Μπροστά στην προσπάθεια κάποιων να βγαίνουν στην «πρώτη γραμμή», εκείνοι μένουν στην οπισθοφυλακή, το arrière-garde που λένε και οι φίλοι μας οι Γάλλοι. Από εκείνη τη θέση έχουν καλύτερη εποπτεία της κατάστασης της εταιρείας και βλέπουν τη «συνολική εικόνα».
  • Μπροστά στην υπερφίαλη τάση του «μπορώ τα πάντα», εκείνοι ξέρουν ότι δεν μπορούν τα πάντα. Ξέρουν τις πραγματικές δυνάμεις τους καλύτερα από τον καθένα και δε θα σε «κρεμάσουν» ποτέ. Δε θα υπερεκτιμήσουν τις δυνατότητές τους, οπότε ό,τι αναλάβουν θα το φέρουν εις πέρας.
  • Επειδή κι οι ίδιοι αναγνωρίζουν τον εαυτό τους ως αουτσάιντερ, θα καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια να μην καθυστερήσουν στην κούρσα. Η προσπάθεια αυτή μπορεί πολλές φορές να νικήσει τους πιο «δυνατούς» παίκτες που τείνουν να επαναπαύονται.

Η υποψία ότι τα αουτσάιντερ κερδίζουν το έδαφος που τους αξίζει στις καθημερινές μάχες, όλο και μεγαλώνει. Με απαρχές που χάνονται στο μύθο ενός Δαβίδ και Γολιάθ, ή μιας χελώνας κι ενός λαγού, με ταινίες που μιλούν για τα Πλεονεκτήματα του να Είσαι στο Περιθώριο (The Perks of Being a Wallflower, του Stephen Chbosky), με βιβλία που στοιχειοθετούν ότι η Γη ανήκει στους… geeks και τους αουτσάιντερς (The Geeks Shall Inherit the Earth: Popularity, Quirk Theory and Why Outsiders Thrive After High School, της Alexandra Robbins), ή με άλλες επιχειρηματικές Βίβλους όπως το “The Outsiders” που έχει εμπνεύσει αμέτρητους επιχειρηματίες στον κόσμο, ας αναρωτηθούμε: Mήπως τα αουτσάιντερ είναι τα νέα φαβορί;

 

Του Δημήτρη Φαλλιέρου

Copyright: www.shutterstock.com