Φτιάξτε πρόγραμμα και ξεκινήστε νωρίς
Εάν αφιερώνετε κάθε απόγευμα, ένα δεκάλεπτο από τον χρόνο σας για να προγραμματίσετε τις εργασίες της επόμενης ημέρας, θα επωφεληθείτε είκοσι λεπτά από την πρωινή σας προετοιμασία. Παρομοίως, ξεκινώντας το πρωινό σας είκοσι λεπτά νωρίτερα, θα κερδίσετε τριάντα λεπτά επιπλέον παραγωγικής εργασίας την ημέρα. Σκεφτείτε το. 

Διεκπεραιώστε τις ολιγόλεπτες εργασίες σας άμεσα
«Ο δίλεπτος κανόνας» αποτελεί την πιο χρήσιμη συμβουλή από το βιβλίο του David Allen, “Getting Things Done”.  Αν εκτιμάτε ότι μπορείτε να ολοκληρώσετε μία εργασία, σε λιγότερο από δύο λεπτά, διεκπεραιώστε την άμεσα. Είναι χάσιμο χρόνου και σπατάλη ενέργειας να μεταθέτετε χρονικά τα ολιγόλεπτα καθήκοντα ή τα τοποθετείτε σε λίστες προγραμματισμού.

Κρατάτε σημειώσεις και φτιάξτε λίστες
Κανένας μας δεν διαθέτει την τέλεια μνήμη. Εάν δεν κρατάτε σημειώσεις και δεν φτιάχνετε to-do λίστες, θα καταλήξετε να σπαταλάτε τον χρόνο σας, προσπαθώντας να θυμηθείτε όλες σας τις εκκρεμότητες.

Οργανώστε τον χώρο σας
Πόση ώρα πιστεύετε ότι σπαταλά κατά μέσο όρο ένας εργαζόμενος για να βρει κάτι που έχει χάσει; Πολύ! Φροντίστε να διατηρείτε τόσο τον προσωπικό, όσο και τον εργασιακό σας χώρο σε τάξη και αυτό αυτομάτως θα σας ανταμείψει καθημερινά με 10 λεπτά (αν όχι 20 ή 30) επιπλέον χρόνου. Εκτός, αν πραγματικά ανήκετε σε αυτή την κατηγορία που λειτουργεί μόνο μέσα σε χάος!

Περιορίστε ό,τι σας αποσπά την προσοχή
Οι περισπασμοί είναι παντού γύρω μας στη δουλειά μας και μπορούν να έρθουν μέσω ενός email, ενός τηλεφώνου ακόμα και από έναν συνεργάτη. Το να περιορίσετε την απόσπαση της προσοχής σας, μένοντας συγκεντρωμένοι στα καθήκοντά σας, αποτελεί έναν από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους αύξησης της εργασιακής σας παραγωγικότητας. 

Εντάξτε στο πρόγραμμά σας τις «συντομεύσεις»
Υπάρχουν συντομεύσεις που αυξάνουν φανερά την παραγωγικότητα στο εργασιακό σας περιβάλλον, αρκεί να μάθετε πώς να τις εφαρμόζετε στην καθημερινότητά σας. Εάν για παράδειγμα χρησιμοποιείτε υπολογιστή, μάθετε τις συντομεύσεις του πληκτρολογίου για τα συγκεκριμένα προγράμματα που χρησιμοποιείτε. Από την άλλη, εάν μπορείτε να μοιράζεστε ένα συγκεκριμένο καθήκον σε κάποιον, κάντε το και επωφεληθείτε αυτόν τον χρόνο για τη διεκπεραίωση άλλων εργασιών.  

Ομαδοποιήστε τις εργασίες και τυποποιήστε τις αρμοδιότητες σας
Ένας εύκολος τρόπος για να αυξήσετε την παραγωγικότητά σας είναι να ομαδοποιείτε τις αρμοδιότητές σας, ανάλογα με τον τομέα τους, ώστε να μην σπαταλάτε τον χρόνο σας στην προσπάθεια σας να προσαρμοστείτε από τη μία στην άλλη.  Επίσης είναι σημαντικό να ανακαλύψετε τη χρονική στιγμή της ημέρας, κατά την οποία συγκεκριμένες εργασίες διεκπεραιώνονται πιο γρήγορα, για παράδειγμα κατά τις πρωινές ώρες, και να τις καθιερώσετε. 

Μία Κόλλια, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr

Αφήστε το σχόλιό σας…