Μετά από όλα αυτά τα χρόνια, όπου η χώρα και η αγορά εργασίας βιώνει την κρίση «μέχρι το κόκκαλο», δυστυχώς ακόμα λαμβάνω σχόλια και ερωτήσεις από επαγγελματίες κάθε ηλικίας, αποφοίτους, ανέργους, αλλά και ενεργά στελέχη, για το αν αυτό το – πώς το είπαμε – LinkedIn, δουλεύει. Η παροιμία «ποιος τυφλός δεν θα ήθελε να δει το φως του», δυστυχώς σε αυτή την περίπτωση παρατηρώ πως δεν λειτουργεί.

Είναι εκατοντάδες χιλιάδες τα παραδείγματα που συναντώ, κι ενώ έχουν ακούσει πως η πλατφόρμα αυτή μπορεί να τους βοηθήσει, να τους φέρει έστω ένα βήμα πιο κοντά στο επόμενο επαγγελματικό τους βήμα, το οποίο μάλιστα θα έχει να κάνει και με τον τομέα της εξειδίκευσής τους και δεν θα τους προσφέρει απλώς μια εργασία για να βγάζουν τα προς το ζην, επιλέγουν… να μην την επιλέγουν. Υπάρχει λόγος που χρησιμοποιώ αυτή τη συγκεκριμένη λέξη, την Επιλογή. Όλα αφορούν σε επιλογές που κάνετε. Όλα. Ακόμα κι όταν οι συνθήκες δεν επιτρέπουν την παραμικρή αισιοδοξία, έχετε πάντα την Επιλογή να δράσετε και να επιτύχετε κάτι. Από το πιο μικρό, ως το πιο μεγάλο επίτευγμα. Αλλά αυτό, μάλλον δεν θα το μάθετε ποτέ αν δεν δοκιμάσετε. Σωστά;

Αυτό το σκεπτικό θα πρότεινα να χαρακτηρίζει κάθε σας βήμα, όχι μόνο τις σκέψεις και τις κινήσεις σας όσον αφορά στην εύρεση εργασίας. Κι αν μέχρι τώρα έχετε ακούσει μόνο λίγες περιπτώσεις ατόμων που δοκίμασαν να αξιοποιήσουν μια πλατφόρμα όπως το LinkedIn, ή κάποιο παραπλήσιο μέσο το οποίο τους εκπαίδευσε έστω κι ελάχιστα για να γνωρίσουν πώς λειτουργεί πλέον η αγορά εργασίας και πώς μπορούν να διεισδύσουν σε αυτή παρά την τόση προσφορά «εκεί έξω», ξεβολευτείτε και κάντε τις Επιλογές σας!

Αφού λοιπόν σάς κατάφερα να διαβάσετε ως εδώ, και με σκοπό να ξεκινήσετε δυναμικά τον Σεπτέμβριό σας, έχω να σας προτείνω 10 στρατηγικές κινήσεις σχετικά με τη χρήση του LinkedIn που θα σας φέρουν ένα βήμα πιο κοντά στον επιθυμητό εργοδότη σας!

  1. Μάθετε περί τίνος πρόκειται. Είναι μια πλατφόρμα σαν τα υπόλοιπα social media μεν, αλλά το γεγονός ότι χρησιμοποιείται αυστηρά σε επαγγελματικά πλαίσια, απαιτεί να εκπαιδευτείτε σε αυτή προτού προβείτε σε κινήσεις που μπορεί να «πληγώσουν» το brand σας!
  2. Εξερευνήστε την. Τίποτα δεν μαθαίνεται χωρίς εξάσκηση. Όπως κάθε καινούριο εργαλείο στα χέρια ενός αρχάριου, θέλει δουλειά κι υπομονή για να μάθετε τις λειτουργίες αυτού του επαγγελματικού software, προκειμένου να καταλάβετε πώς δουλεύει, και μάλιστα προς όφελός σας. Θα βρείτε εκτενή βιβλιογραφία, τόσο στα άρθρα του Καριέρα, όσο και σε άρθρα του εξωτερικού στο internet, ώστε να καταλάβετε μέχρι και μικρές απαραίτητες πληροφορίες για τη χρήση της.
  3. Τολμήστε, φειδωλά για αρχή, να εκτεθείτε. Αν περιμένετε ότι από τις πρώτες ημέρες θα σπεύσουν οι εργοδότες της χώρας να σας πλησιάσουν ή να σας προτείνουν θέσεις, την μία μετά την άλλη, κάνετε λάθος. Χρειάζεται, για αρχή, να τοποθετήσετε χρήσιμες πληροφορίες και περιεχόμενο που αφορά στην προϋπηρεσία και το ακαδημαϊκό σας υπόβαθρο, που θα ενεργοποιήσουν τις μηχανές αναζήτησης σε εσάς. Πώς; Μα μέσω των λέξεων-κλειδιών που θα έχετε συμπεριλάβει στις περιγραφές σας. Ω ναι! Ξέχασα να σας το αναφέρω…
  4. Χρειάζεται να «χτίσετε» περιεχόμενο. Ένα βιογραφικό δεν θα μπορούσε ποτέ να «σταθεί» ως αξιόλογο αν τοποθετούσατε μόνο την κάθε εταιρεία που έχετε εργαστεί και τον τίτλο της θέσης σας. Δεν θα αρκούσε κάτι τέτοιο ως πληροφορία για να κρίνει ένας εργοδότης αν μπορείτε να ανταποκριθείτε στις ανάγκες που έχει, αλλά ούτε και θα ξεχώριζε από τον ανταγωνισμό άλλων στελεχών-υποψηφίων. Γιατί λοιπόν μια τέτοια πρακτική να είναι σωστή για το «ψηφιακό βιογραφικό» σας (γιατί αυτό θα είναι το LinkedIn profile σας);

 

[η συνέχεια στο άρθρο του επόμενου μήνα…]

 

Της Έθελ Αγγελάτου

Copyright: www.shutterstock.gr