[συνέχεια από το άρθρο του προηγούμενου μήνα…]

 

  1. Εμπλουτίστε το brand σας, με τα προσόντα σας. Αν δεν το έχετε ήδη εξερευνήσει, θα δείτε πως έχετε τη δυνατότητα στο LinkedIn profile σας να συμπεριλάβετε επαγγελματικές δεξιότητες που κατέχετε, ξένες γλώσσες που γνωρίζετε, projects που έχετε πραγματοποιήσει (είστε στα πλαίσια της ακαδημαϊκής σας πορείας, είτε της επαγγελματικής), πιστοποιήσεις και σεμινάρια που έχετε ολοκληρώσει, κ.ο.κ.. Δώστε τους λόγο να σας ξεχωρίσουν!
  2. Κινηθείτε άφοβα – απενοχοποιηθείτε απ’ τη μάστιγα του «ποιος είδε ότι τον κοιτάξατε»! Δεν ξέρω αν το γνωρίζετε, αλλά κάθε φορά που κάνετε μια αναζήτηση βάσει μιας λέξης-κλειδί (τίτλο θέσης, εταιρεία, όνομα στελέχους, κ.ά.), προκύπτουν κάποια αποτελέσματα που έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε και να ελέγξετε. Έτσι μπράβο. Αυτό πρέπει να κάνετε. Η πλατφόρμα λειτουργεί σαν google ή Wikipedia, αν θα μπορούσα να το αποκαλέσω. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να σκέπτεστε «μικροαστικά», όταν κάποιος δει ότι επισκεφτήκατε το προφίλ του, όπως: «και τι θα νομίζει τώρα», «και τι θα σκεφτεί ότι ψάχνω» και άλλα τέτοια. Αυτή είναι η χρήση του LinkedIn. Είναι ένα ερευνητικό εργαλείο, μέσα από το οποίο μπορείτε και πρέπει να εξετάζετε βέλτιστες πρακτικές σε άλλα προφίλ, να εξετάζετε πώς κινείται η αγορά και τα στελέχη της και να επικοινωνείτε μαζί τους όταν υπάρχει λόγος. Αυτό δεν σημαίνει ότι όταν δεν υπάρχει λόγος, ότι απαγορεύεται να επισκέπτεστε προφίλ άλλων όμως.
  3. Για να ξεκινήσουμε και μια πιο εξωστρεφή δραστηριότητα! Τι θα λέγατε, 2 ή 3 φορές την εβδομάδα, κατόπιν μικρής πλoήγησης στην κεντρική σελίδα (χρονολόγιο ή αλλιώς «Home»), να δραστηριοποιούσασταν λίγο:
    – κάνοντας κάποια like,
    – σχολιάζοντας (όπου και όταν κρίνετε ότι έχετε κάτι ουσιώδες να πείτε και να προσφέρετε σε έναν διάλογο) ή ακόμα και
    – αναρτώντας κάτι χρήσιμο (ένα άρθρο που θα ενδιέφερε άλλα στελέχη του κλάδου και του δικτύου σας, μια βέλτιστη πρακτική εταιρείας στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, κ.ο.κ.);
  4. Ένας τρόπος υπάρχει να μαθαίνετε άμεσα νέα εταιρειών που σας ενδιαφέρουν. Ακολουθήστε τις! Αυτό δεν κάνετε άλλωστε όταν θέλετε να μαθαίνετε την επικαιρότητα, πηγαίνοντας στο περίπτερο κι αγοράζοντας την εφημερίδα της επιλογής σας, ή διαβάζοντας τα νέα από site που έχετε ξεχωρίσει κι επιλέξει για να ενημερώνεστε; Το ίδιο πράγμα είναι. Κάντε μια λίστα των εταιρειών που επιθυμείτε να συνεργαστείτε άμεσα ή στο μέλλον, αναζητήστε κι ακολουθήστε τις ώστε να γνωρίζετε τις δραστηριότητες τους στην αγορά.
  5. Το δίκτυό σας και τα μάτια σας! Είναι περιττό να αναφέρουμε πόσο σημαντική είναι η δικτύωση τη σήμερον ημέρα και αντιστοίχως την ιδιαιτερότητα της διαχείρισης ενός δικτύου. Το πρώτο έχει γίνει πλέον σαφές ως έννοια, ιδιαίτερα τα χρόνια της κρίσης. Το δεύτερο, όμως, είναι κάτι που η ελληνική αγορά δεν έχει γνώση και εμπειρία πώς να το εφαρμόσει. Μάλιστα, συνήθης πρακτική έχει καταλήξει να είναι η τάση πολλών να αναζητούν το δίκτυό τους στοχεύοντας να το επαγρυπνήσουν και να το αξιοποιήσουν προς όφελός τους, μόνο όταν το έχουν ανάγκη. Δυστυχώς, δεν λειτουργεί κάτι τέτοιο πλέον. Το δίκτυο είναι ένας ζωντανός οργανισμός που χρειάζεται επιμελές χτίσιμο, «φροντίδα» καθ’ όλη την διάρκεια των χρόνων και ενημέρωση για το status σας όχι μόνο όταν το έχετε ανάγκη για να βρείτε εργασία. Θα πρέπει να το τρέφετε διαρκώς, αν θέλετε κι αυτό να ανταποδώσει με καρπούς, όταν θα έρθει η κατάλληλη στιγμή.
  6. Μην το κοιτάτε – χρησιμοποιήστε το καθημερινά! Θέλει, αν όχι καθημερινή χρήση, σίγουρα συχνή. Χρειάζεται να μπαίνετε σε συχνή βάση στην πλατφόρμα, να ελέγχετε όχι μόνο τα μηνύματά σας, αλλά και το χρονολόγιο και τις κινήσεις τις αγοράς, τα groups στα οποία ανήκετε και τους διαλόγους που θα σας τραβήξουν το ενδιαφέρον – πόσο μάλλον να συμμετέχετε αν έχετε κάτι ουσιώδες να σχολιάσετε, κ.ο.κ.. Κοινώς, θέλει χρήση, δουλειά κι εξάσκηση.

 

Όσο περισσότερο αφοσιωθείτε στη χρήση του, τόσο πιο ποιοτικά αποτελέσματα θα έχετε.

 

Αλλά αυτή είναι μια πρακτική που τη γνωρίζατε ήδη, έτσι δεν είναι;

Το θέμα είναι αν επιλέγετε να την εφαρμόσετε.

 

Της Εθελ Αγγελάτου 

Copyright: www.shutterstock.com