Η Καθλίν Αϊζεχαρντ, καθηγήτρια στο Stanford και οπαδός της δύναμης της ριζικής απλότητας. Τόσο που έγραψε και βιβλίο για αυτό μαζί με τον τον Ντόναλντ Σαλ το  Simple Rules: How to Thrive in a Complex World. Μέσα από μια συνέντευξή της, αντλήσαμε βασικές αρχές και συμπεράσματα και σας τα παραθέτουμε. Μακάρι να βοηθήσουν, κυρίως να μην πνιγόμαστε σε μια κουταλιά νερό.

Όπως λέει και η ίδια λοιπόν, από τη στιγμή που εφαρμόζεις απλούς κανόνες στην επιχείρησή σου και λειτουργείς με επαναλαμβανόμενες διαδικασίες, τότε, ναι, μπορείς να ανέβεις και να προοδεύσεις.

“Warren Buffett’s mantra: Ι won’t invest in anything Ι don’t understand”
H Aϊζεχαρντ υποστηρίζει πως όταν δούλευε στη GM, κυκλοφορούσε ένα δεκασέλιδο με οδηγίες για το πώς έπρεπε να ντύνονται οι υπάλληλοι. Εκείνη το μετάτρεψε σε δύο λέξεις: Dress appropriately.
H εταιρεία Netflix επίσης, λέει σε σχέση με το πώς πρέπει κάποιος να διαχειρίζεται τα έξοδα σε μια εταιρεία: «Ξόδευε σαν η εταιρεία να ήταν δική σου».

Κατά τα άλλα, η Αϊζεχαρντ εξηγεί:

– Ένας κανόνας είναι ο οδηγός για να κάνεις κάτι. Είναι συγκεκριμένος για σένα αλλά και φτιαγμένος για μια συγκεκριμένη δραστηριότητα. Για παράδειγμα, λέμε πως θα πρέπει να μπορείς με δύο πίτσες να ταίσεις την ομάδα με την οποία συνεργάζεσαι. Σαφές;

– Ενας λόγος για τον οποίο λειτουργούν οι απλοί κανόνες είναι επειδή επικοινωνούνται εύκολα. Τους κατανοούν όλοι οι υπάλληλοι – κάτι σημαντικό αν θες να αναπτύξεις μια εταιρεία.

 – Δεν δημιουργούνται όλοι οι κανόνες με ισοδύναμο τρόπο. Υπάρχουν κάποιοι που αποκαλύπτονται πιο δύσκολα. Εκείνοι μάλιστα που είναι πιο δύσκολο να αφομοιωθούν, επιφέρουν και τα μεγαλύτερα οφέλη. Οι άνθρωποι αναγνωρίζουν τους κανόνες –όρια και τους κανόνες-how to. Δεν έχουν, για παράδειγμα κανόνες σχετικούς με τον χρόνο ή το πότε να σταματήσουν. Μπορεί δηλαδή να ξέρουν ποιο στοκ να αγοράσουν για την επιχείρησή τους αλλά όχι και πότε θα πρέπει να το πουλήσουν.

– Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν πως δημιουργικότητα σημαίνει και ελευθερία χωρίς να καταλαβαίνουν πως μετά από ένα σημείο, η δημιουργικότητα, μετά από κάποια στιγμή, προκύπτει ακριβώς μέσα από την περιχαράκωση. Ο Μονέ καινοτομεί με το φως όταν επιμένει να ζωγραφίζει το ίδιο, ξανά και ξανά.

– Ο καλός απλός κανόνας πρέπει να είναι σαφής σε εσένα και να εφαρμόζεται επάνω σου. Ο στόχος δεν είναι να παίζεις outside the box, αλλά να δημιουργήσεις το δικό σου κουτί – και τότε εκεί μέσα αποδίδεις.

– Πρώτο βήμα: ανακάλυψε τον στόχο σου και συγκεκριμενοποίησέ τον όσο περισσότερο γίνεται. Στη συνέχεια, πρέπει να αναγνωρίζεις τα κωλύματα και τα εμπόδιά σου. Αν για παράδειγμα δεν πουλάει το προϊόν σου, πρέπει να μπορείς να διαχωρίσεις αν φταίει το ίδιο το προϊόν ή η τακτική προώθησης και πώλησης ή ακόμη και αν απευθύνεσαι σε λάθος κοινό ή πελάτες. Ο καλύτερος τρόπος, είναι το brainstorming με πολλούς ανθρώπους γιατί τα εξωτερικά μάτια είναι πάντα πιο καθαρά. Και φυσικά πρέπει να αντέχεις την κριτική. Αφού τους ακούσεις όλους, ξεκίνα την αφαίρεση και σταδιακά θα καταφέρεις να φθάσεις στη ρίζα του προβλήματος. Οι κανόνες δεν πρέπει να είναι τέλειοι. Πρέπει όμως να είναι οι δικοί σου. Λίγοι κανόνες είναι καλύτεροι από την απουσία. Τρίτον και κύριο, θα πρέπει να τσεκάρεις τη συμπεριφορά σου, να επιβεβαιώσεις ότι ακολουθείς τον κανόνα και να σιγουρευτείς ότι λειτουργεί.

– Οι απλοί κανόνες δεν πολυδιαφέρουν σε σχέση με το μέγεθος μια εταιρείας. Η AirBnB αποτελεί ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα: τους πήρε δύο χρόνια να ορίσουν τι κάνουν ακριβώς. Όταν το κατάλαβαν και εφάρμοσαν τον πρώτο κανόνα και στην συνέχεια του υπόλοιπους, είχαν τεράστια άνοδο και εξέλιξη. Οι κανόνες τους; 1. Επαγγελματικές φωτογραφίες. 2. Συμβουλές και οδηγίες στους ενοικιαστές για την πόλη στην οποία θα μείνουν – φιλικό, προσωπικό σέρβις δηλαδή. Και, 3. Να έχεις πάντα καθαρό, καινούργιο σαπούνι στο μπάνιο. Αρκετοί οικοδεσπότες άφηναν το σπίτι πεντακάθαρο αλλά ξεχνούσαν να αλλάξουν το σαπούνι – κάτι εξαιρετικά σημαντικό όταν ο άλλος σε πληρώνει.

>>> Ολη η συνέντευξη, εδώ: http://www.inc.com/kimberly-weisul/how-to-simplify-management-startup.html

Copyright: Gustavo Frazao, www.shutterstock.com

Μία Κόλλια, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr

Παρακαλούμε διατηρήστε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Σχόλια που το περιεχόμενό τους δεν συμμορφώνεται με αυτούς τους όρους, είναι υβριστικά ή προσβλητικά, θα διαγράφονται. Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων που τηρείτε την πολιτική εύρυθμης λειτουργίας και διαλόγου της σελίδας μας.

Αφήστε το σχόλιό σας…