Οσο και αν βαριόμαστε ή δεν αντέχουμε, οφείλουμε στον εαυτό μας να γυμναζόμαστε.

Δεν είμαι και από τους πιο φανατικούς οπαδούς της άσκησης. Αφήνοντας στο βαθύ παρελθόν το μπαλέτο και το βόλεϊ των παιδικών και εφηβικών χρόνων, αναγκάστηκα να επανάλθω στη γυμναστική όταν ο αυχένας μου αποφάσισε ότι δεν μπορεί πια να λειτουργεί κανονικά. Και πράγματι, συντηρώ πια όσο καλύτερα μπορώ διάφορες, μόνιμες πλέον, κακώσεις. Ωστόσο, ακούγοντας γύρω μου διάφορους και διαβάζοντας συνεχώς άρθρα, αντιλαμβάνομαι ότι δεν πρόκειται για μύθο ή για μια απλή φημολογία: η γυμναστική και η άσκηση συμβάλλουν σημαντικά σε όλα. Μα, σε όλα. Και όσο περισσότερα προβλήματα και άγχη έχουμε, τόσο πιο αναγκαία είναι, ας τη θεωρούμε τελευταία στη λίστα προτεραιοτήτων μας ή μια απλή πολυτέλεια. Πιο συγκεκριμένα μάλιστα, έρευνες του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ αποκαλύπτουν ότι οι εργαζόμενοι που ασκούνται πριν ξεκινήσουν τη δουλειά τους, αποδεικνύονται περισσότερο παραγωγικοί, με λιγότερο άγχος και έτοιμοι να αντιμετωπίσουν οποιαδήποτε δυσκολία προκύπτει στον εργασιακό τους χώρο.

Η ΑΣΚΗΣΗ ΛΟΙΠΟΝ…

Ενισχύει την πνευματική διαύγεια
Έρευνες έχουν δείξει ότι η καρδιαγγειακή άσκηση μπορεί να δημιουργήσει νέα εγκεφαλικά κύτταρα, διαδικασία γνωστή και ως νευρογένεση, και να βελτιώσει τη συνολική απόδοση του εγκεφάλου. Σύμφωνα με μελέτες, μία σκληρή προπόνηση αυξάνει τα επίπεδα της πρωτεΐνης, που προέρχεται από τον εγκέφαλο (bdnf), στο σώμα μας και αυτή με τη σειρά της βοηθά στην εύκολη  λήψη αποφάσεων και στον παραγωγικό τρόπο σκέψης.    

Μειώνει το στρες
Ένα από τα σημαντικότερα ψυχικά οφέλη της άσκησης είναι η ανακούφιση από το στρες. Η εφίδρωση κατά τη σωματική δραστηριότητα βοηθάει στη διαχείριση τόσο της σωματικής, όσο και της πνευματικής καταπόνησης λόγω της νορεπινεφρίνης. Η νορεπινεφρίνη είναι η χημική ουσία η οποία είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο της αντίδρασης του εγκεφάλου μας στο στρες και κατ’ επέκταση για τη μείωσή του.  

Οξύνει τη μνήμη
Η τακτική σωματική δραστηριότητα ενισχύει τη μνήμη και την ικανότητά μας να αφομοιώνουμε συνεχώς νέες πληροφορίες. Η εφίδρωση αυξάνει την παραγωγή των κυττάρων στον ιππόκαμπο του εγκεφάλου, τα οποία είναι υπεύθυνα για τη μνήμη και την ικανότητα μάθησης. Νέες μελέτες έχουν δείξει ότι το σπριντ είναι η ιδανικότερη μορφή άσκησης για τη βελτίωση και την ενίσχυση του λεξιλογίου που χρησιμοποιούμε.

Αυξάνει τη δημιουργικότητα
Η καρδιαγγειακή άσκηση μπορεί να ενισχύσει τη δημιουργικότητα και να την παρατείνει μέχρι και δύο ώρες μετά το πέρας της γυμναστικής μας. Η δημιουργικότητα δε, αυξάνεται ακόμα περισσότερο όταν η προπόνηση γίνεται σε εξωτερικούς χώρους και έχουμε αλληλεπίδραση με τη φύση. Γι’ αυτό την επόμενη φορά που θα σας ζητηθεί μία πρωτότυπη και δημιουργική ιδέα, βγείτε για… τρέξιμο και ανανεωθείτε τόσο σωματικά, όσο και εγκεφαλικά.

Βελτιώνει την αυτοπεποίθηση
Κατά τη διάρκεια της φυσικής δραστηριότητας απελευθερώνονται ενδορφίνες, ορμόνες οι οποίες είναι υπεύθυνες για τα συναισθήματα της ευτυχίας και της ευφορίας. Η σωματική δραστηριότητα, λοιπόν, μπορεί να ενισχύσει την αυτοεκτίμηση μας, να βελτιώσει την εικόνα που έχει ο καθένας μας για τον εαυτό του και να μας δημιουργήσει μεγαλύτερη.

Μία Κόλλια, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr

Αφήστε το σχόλιό σας…