Όλοι μας λένε να κόψουμε το σάντουιτς και την τυρόπιτα. Παχαίνουν και δεν μας βοηθούν να αντέξουμε.

Παρότι αυτό το θέμα το συζητάμε διαρκώς, το πετυχαίνουμε μπροστά μας γραμμένο ξανά και ξανά, δεν του δίνουμε την πρέπουσα σημασία. Δεν αντέχουμε, δεν πολυπιστεύουμε πόσο κρίσιμο είναι ή ότι θα τα καταφέρουμε να βάλουμε πρόγραμμα, χάνουμε τον έλεγχο λόγω των γρήγορων ρυθμών… κάτι πάντως γίνεται και τελικά ελάχιστοι τρώνε σωστά στο γραφείο.
Ωστόσο, αν με μεγάλη πίεση το καταφέρουμε για μερικές ημέρες, ύστερα τα πράγματα αλλάζουν για πάντα. Η αρχή είναι δύσκολη, ειδικά σε οτιδήποτε αφορά στο φαγητό.

Δύο σημεία-κλειδιά για την επιτυχή έκβαση του εγχειρήματος είναι πρώτον να μην περιμένετε να μαγειρέψετε το πρωί στο σπίτι για να πάρετε σπιτικό φαγητό στο γραφείο αλλά να έχετε προετοιμάσει το τάπερ σας από την προηγουμένη και δεύτερον να μην τρώτε στο γραφείο την ώρα που δουλεύετε. Αν τσιμπάτε κάτι και ταυτοχρόνως μιλάτε στο τηλέφωνο για δουλειά ή πληκτρολογείτε ή οτιδήποτε σχετικό, δεν υπάρχει περίπτωση να αλλάξετε συνήθειες. Σύντομα θα επανέλθετε στην τυρόπιτα που βολεύει. Το θέμα όμως δεν είναι απλώς να ρίξετε κάτι στο στομάχι σας αλλά να κάνετε ένα ωφέλιμο διάλειμμα ώστε να ξεκουραστεί το μυαλό, το σώμα και να απορροφηθεί κάποια θρεπτική ουσία – αλλιώς κάνουμε μια τρύπα στο νερό. Εξίσου σημαντικό, αν όχι πρωτεύον, είναι να τρώτε καλό πρωινό και ποτέ να μην το παραλείπετε. Δίνει ενέργεια, προετοιμάζει σωστά το στομάχι για να υποδεχθεί τους καφέδες την ημέρα, περιορίζει την υπερβολή στο φαγητό αργότερα. Επίσης, όσο πρωινό και αν φάτε, το καίτε κατά τη διάρκεια της ημέρας.  

Σπιτικό φαγητό
Όταν λέμε σπιτικό φαγητό δεν εννοούμε να καθίσετε να μαγειρέψετε μπριάμ για έχετε μαζί σας – εκτός και αν υπάρχει στο σπίτι ήδη μαγειρεμένο. Εννοούμε ότι είναι σαφώς προτιμότερο να φτιάξετε κάτι στο σπίτι ή να φυλάξετε λίγο από αυτό που ήδη έχει μαγειρέψει διότι είναι βέβαιον ότι θα είναι πιο υγιεινό από οτιδήποτε παραγγείλετε από έξω αφού το έχετε ελέγξει και επίσης, μπορείτε να επιλέξετε το τι ακριβώς θα είναι. Και επειδή συνήθως μιλούμε για σαλάτες, λύνετε όλα σας τα προβλήματα και δημιουργείτε το ιδανικό γεύμα αν βάλετε μέσα στη σαλάτα σας τόνο ή κοτόπουλο – και ελαφρύ και θρεπτικό και χορταστικό.

Όχι στα ζυμαρικά και τα γλυκά
Για τους αυτονόητους λόγους αλλά και γιατί το ένα φέρνει το άλλο: η αύξηση της γλυκόζης λόγω των υδατανθράκων οδηγεί στην υπογλυκαιμία που οδηγεί στην αναζήτηση του γλυκού. Έπειτα, πόσα μακαρόνια να φας και μετά να έχεις όρεξη για δουλειά;

Ξηροί καρποί
Θα έχετε ακούσει πια πως οι ξηροί καρποί και κάποια super foods (αποξηραμένα φρούτα όπως πχ. κάθε τύπου berries) διαθέτουν σε μικρή ποσότητα την πολλαπλάσια θρεπτική αξία από πολλά γεύματα και προσδίδουν αδιανόητη ενέργεια (προσέχετε φυσικά τις θερμίδες αλλά μη φανταστείτε κιόλας: είναι μύθος ότι παχαίνουν τόοοσο πολύ πια!). Άρα, βάλτε ένα energy mix σε ένα σακουλάκι για να μασουλάτε άφοβα όλη την ημέρα ή μοιράστε το σε δύο γιαούρτια με μέλι και καλή σας όρεξη χωρίς καμία ενοχή!

Μία Κόλλια, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr

Αφήστε το σχόλιό σας…