Δυσκολεύεστε να συγκεντρωθείτε; Νιώθετε ότι διασπάται η προσοχή σας εύκολα; Για να το διορθώσετε δεν χρειάζεται να είστε ο Δαλάι Λάμα, μόνο να ακολουθήσετε μερικά απλά βήματα.

 

Το πολύ ωραίο με αυτά τα άρθρα του Kariera, είναι ότι κι εγώ μαθαίνω μαζί σας. Ποτέ δεν μπορούσα να ισχυριστώ ότι η συγκέντρωση είναι το δυνατό μου σημείο. Ένα τηλέφωνο που χτυπάει, μια λέξη που διάβασα και κάτι μου θύμισε, η φυσική ροπή όλων μας προς την ονειροπόληση (αχ…), και πάντα έχανα την προσήλωσή μου, χάνοντας σε τελική ανάλυση κάτι πιο πολύτιμο: χρόνο και εμβάθυνση σε απαραίτητες εγκεφαλικές λειτουργίες. Με αυτά τα 10 βήματα, τα πράγματα βελτιώθηκαν αισθητά και τα προτείνω και σε εσάς.

1.Καταγράψτε τι σας αποσπά την προσοχή

Για τον καθένα μας είναι κάτι διαφορετικό, και για όλους υπάρχει μια τέτοια λίστα. Για παράδειγμα, εμένα μου αποσπά την προσοχή η μουσική αλλά όχι οι ομιλίες δίπλα μου. Για κάποιον άλλον ισχύει το αντίστροφο: μπορούν εύκολα να δουλέψουν με μουσική αλλά αν τους μιλήσεις , τους αποσυντόνισες. Οπότε γράψτε τι έχετε παρατηρήσει ότι σας διακόπτει από τη δουλειά σας: Το facebook; Το φαγητό; (ναι κάποιοι σκέφτονται τι έχει το ψυγείο, ή διακόπτουν για να τσιμπήσουν ένα μπισκοτάκι) Το τηλέφωνο; Οι λογαριασμοί που είναι πάνω στο γραφείο σας; Πρέπει όμως να είστε ειλικρινείς με τον εαυτό σας.

2.Απαλλαγείτε (προσωρινά) από την πηγή της διάσπασής σας

Μην έχετε ανοιχτό το facebook και το instagram. Κλείστε το ραδιόφωνο. Κλείστε την πόρτα. Αδειάστε το γραφείο σας από περιττά αντικείμενα, βάλτε τα στα συρτάρια. Για παράδειγμα αυτή τη στιγμή, πάνω στο γραφείο μου έχω τον λογαριασμό κοινοχρήστων. Έχω διακόψει δύο φορές για να δω το ποσό και να θυμηθώ να τον πληρώσω. Δεν είναι αυτή η σωστή ώρα. Ο λογαριασμός μόλις μπήκε στο συρτάρι μου. Αντίο λογαριασμέ, θα έρθει και σένα η ώρα σου.

3.Κάντε υπομονή

Η υπομονή είναι μεγάλη αρετή γενικώς, αλλά ειδικώς στην περίπτωση της επίτευξης συγκέντρωσης είναι ακόμα πολυτιμότερη. Και εξηγούμαι: μόλις απαλλαγείτε από τις περισπάσεις που είδαμε στα προηγούμενα βήματα, θα σας φανεί για λίγο περίεργο το περιβάλλον σας. Θα είναι πιο ήσυχο και πιο καθαρό. Κάντε λίγη υπομονή για να συνηθίσετε στις νέες συνθήκες, μην περιμένετε ότι αυτομάτως θα γίνετε ο Master of Focus.

4.Ξεκινήστε με το δύσκολο task

Όσο περνάει η ώρα και η μέρα, η κούραση δείχνει τα σημάδια της. Για να μπορέσετε να εξασκήσετε καλά την προσοχή σας, μην ξεκινάτε τη δουλειά με τα απλά tasks. Βάλτε σε προτεραιότητα το πιο δύσκολο και απαιτητικό.

5.Κρατήστε ένα τετράδιο δίπλα σας

Την ώρα που θα θέλετε να συγκεντρωθείτε για να δουλέψετε, είναι πιθανό να έρθουν στο μυαλό σας απρόσκλητες ιδέες που μπορεί να μεν είναι πολύ ωραίες, αλλά άσχετες με το αντικείμενο στο οποίο δουλεύετε. Για παράδειγμα, την ώρα που φτιάχνετε ένα report, σας έρχεται μια ιδέα για ένα νέο project. Σημειώστε το πρόχειρα δίπλα σας, για να μην το ξεχάσετε, και επανέρχεστε αργότερα.

 

(δείτε τα επόμενα 5 κόλπα στο β’ μέρος)

Του Δημήτρη Φαλλιέρου

Copyright: www.shutterstock.com